~Ania
| no właśnie jeśli tyle płacisz podaj numer | | | |
~Majek245
| ://lwowecki. info/pl/1592/59/c/ak cja-zwiazkowcow-w-sp rawie-placy-minimaln ej. html | | | |
~kiero
| ~mario trucker
(2015-01-12 11:39:41) koledzy kierowcy nie rozumiecie ze 8. 5 euro będziecie podpisywali inblanco dla swojego pracodawcy żeby on mogł wykazac dla niemiec ze tyle zarabiasz
Co za głupoty wypisujesz. Podpiszesz umowę o pracę inblanco? Drugi egzemplarz umowy musi mieć pracobiorca. A gdyby pracodawca nie chciał wypłacić zgodnie z umowa pieniędzy, to są od tego sądy. | | | |
~PiotrP
| Zgadza się, umowa to umowa. Od niej jest ZUS i niestety pensja może też zostać zajęta przez komornika.
Do tego rodziny kierowców stracą kasę chociażby z rodzinnego, dodatku mieszkaniowego, etc To nowy porządek świata. Miliony dla Polskiego Państwa na FUS i z podatków. | | | |
~mario trucker
| przecież umowy o prace się nie zmieniają niemcow obchodzi jedynie to zebys na terenie niemiec od czasu wjazdu i wyjazdu zarabiał 8. 5 euro za gpdzine, nie maja prawa ingerować w to ile zarabiasz gdy jeździsz po Polsce lub innych krajach. | | | |
~PiotrP
| dodałbym jeszcze większe składki emerytalne, ale w to sam nie wierzę... | | | |
~PiotrP
| Mario, 8, 5 brutto za godzinę, w jaki sposób chcesz to osiagnac na umowie przy 2000 ł brutto. To raptem 55 godzin pracy. Przedsiębiorca będzie musiał podniesć kwotę brutto na umowie. Idelanie 160 x 8, 5 x 4, 3 zł : koło 5800, żeby nie prowadzić administracji godzin pracy na terenie Niemiec. Zatem jeśli to się utrzyma: diety do minimum, stawka na umowie w górę. Do tego ZuS,... | | | |
~mario trucker
| 1. Czy Przewoźnik musi stosować się do przepisów Mindestlohngesetz / MiLoG/ gdy realizuje transport przez teren Niemiec ale nie podejmuje ładunku i nie składa ładunku w Niemczech?
Według przepisu par. 20 MiLoG za czas pracy kierowcy na terenie Niemiec trzeba płacić min. 8, 50 EUR. Kierowca w ciągu 7 dni od wykonania pracy w RFN musi udokumentować ten odcinek czasu pracy, karta kierowcy/tarczka nie wystarczy bo nie notuje czasu przejścia granicy do/od Niemiec. Dokumentację trzeba zachować przez 2 lata.
dalej w tej ustawie pisze ze nie jest konieczne prowadzenie takiej dokumentacji jeżeli kierowca w umowie o prace ma stawke 8. 5 euro za godzine. czy w przypadku gdy kierowca bedzieodwiedzał Niemcy sporadycznie albo w Niemczech przebywal maksymalnie 15 dni w miesiącu pracodawca da ci umowę o prace ze stawka 8. 5 euro/h czy będzie prowadził dokumetacje która ci podsunie do podpisu inblanco... kiero poczytaj se dokładnie ta ustawe tam nic nie pisze ze pracodawca musi uwzglednic te stawke na umowie o prace | | | |
~mario trucker
| Piotr p poczytaj te ustawe dokładnie. tam nie ma nic zawartego o tym ze na umowie o prace musi być zawarta taka stawka. wystarczy udokumentować wypłacenie dla kierowcy 8. 5 euro/h w czasie w którym pracował na tterenie niemiec. taka umowę mogą dostać jedynie ci którzy zajmują się przerzutami w Niemczech a nie ci którzy jezdza tam sporadycznie jak ja | | | |
~PiotrP
| Mario, a co jeśli niemiecki urząd poprosi o dowód wypłaty tej kwoty? A w ogóle to jaki inny dokument masz na myśli, który ma udowodnić wypłatę tych 8, 5 za godzinę? Wiesz ja na miejscu Niemców zażądałbym umowę o pracę. | | | |
~mario trucker
| znając polskie realia dziadtrans podsunie ci biały papierek do podpisu który wysle niemieckiemu urzędowi jednocześnie wrzuci to w koszty prowadzenia firmy | | | |
~mario trucker
| ja na miescu niemcow tez bym zarzadal umowy o prace ale zrobili taka malutka furtke dla dziadtransow, a pozatym nasz kochany POlski rząd POzwala na zatrudnianie kierowcow na samozatrudnienie, do tego elastyczny czas pracy PO to aby za wszelka cene dziadtrans nie zbiedniał | | | |
~PiotrP
| I zaryzykuje 500 tys Eur kary, bo go kierowca zadenuncjuje do Reichu? Sorry, ale nawet "dziadtrans" nie jest na tyle chyba głupi. Jak ktoś jeździ na Niemcy to nie może sobie na to pozwolić. Ja Ci powiem ta ze strony firmy transportowej: umowę podciągnąć do góry, diety (żeby być w zgodzie z polskim prawem) zrzucić w dół. Przeliczyć wzrost kosztów ZUS przy nowej konfiguracji, wykazać klientom i na nich przerzucić znaczną część kosztów. Tylko kierowców niektórych żal, bo dla nich mieć komornika na wiekszej pensji, to praktycznie wyrok w tej branży. Może nowe kryterium: jak na Niemcy to tylko bez komornika i windykatorów. | | | |
~mario trucker
| Piotr p pozyjemy zobaczymy ja jestem kierowca i taka ustawa jest mi a reke o ile będzie respektowana. zastanawiam się co będzie z firmami które nie jezdza na Niemcy? tez podniosą stawki? bo za 8. 5 euro za gpdzine każdy kierowca bedzi chciał jezdzic tylko do nimiec | | | |
~PiotrP
| Ja Ci powiem, że można dietami i wysokością pensji dojść do rozsądnego poziomu, gdzie kierowca dostanie mniej wiecej tyle ile teraz zarabia. No niestety pozostaje do zapłaty ZUS i jak pisałem wczesniej rodzina kierowcy nagle straci dodatki z pomocy społecznej, choć będzie miał wyższe składki emerytalne. Tylko min fin się cieszy. | | | |
~mario trucker
| dodatek z pomocy społecznej? ile go jest? to jest polska i tu świadczenia saocjalne sa smieszne. w prownaniu do swiadczen z Europy zachodniej. jak wprowadzona zostanie stawka po 8. 5 euro za godzine to znacznie wzrośnie pesja dla kierowcy. wystarczy zrobić prosty rachunek. : średnio pracuje (licze tu jazde i inne czynności typu czekanie na załadunek) po 10h dziennie 6 dni w tygodniu. to daje 60h tygodniowo czyli w miesiącu 240h razy 8. 5 euro to jest 2040 euro miesięcznie. nikt tyle nie zarabia w polskich firmach wspolczesnie. wiec po co dla kerowcy te pare groszy zasiłku? | | | |
~mario trucker
| a do tego z takiej kwoty zus opłacony? to nie realne | | | |
~mario trucker
| a obecnie z kilometrówki z procentuod frachtu jezdzac n legalu kierowca wyciąga około 1000euro na miesiąc. to nagle nasze pensje zwrosna o 100%? | | | |
~PiotrP
| Mario, znam wielu kierowców, którzy maja minimalną pensje, a do tego 800-900 Eur z diet. Razem będzie coś koło 5 tys z. I są oni jednymi z najlepszych klientów pomocy społecznej. Dodatkowo moją po kilka dobrych stówek, za tzw free - bo przecież dochód całkowity ich nie kwalifikuje. Tak przy okazji, znowu mamy rozbieżne wersje. Mając umowę na etat, nikt nie będzie płacił Ci od godziny pracy w Niemczech. Masz etat który spełnia wymogi 160 x 8, 5 x 4, 3 i po sprawie | | | |
~mario trucker
| dobrze toznaczy ze kierowca nie może pracować więcej niż 160h w miesiącu? | | | |
~PiotrP
| Może, ale to już kwestia dodatku za nadgodziny, nocne, w dni wolne. To można rozwiązać ryczałtem. Z tego co wiem, umowa 160 x 8, 5 x 4, 3 powinna na chwilę obecną niemiecką hydrę zadowolić. Masz 100% dowód na to, że płacić kierowcy wymagane 8, 5 Eur/h, bo taki ma etat. Przynajmniej taką interpretację mamy na dzisiaj. Mam jednak nadzieję, że KE to zaneguje i nie będzie problemu z dietami. | | | |
~PiotrP
| Kończąc, nawet w czarnym scenariuszu, pensje kierowców nie wzrosną, albo w minimalnym wymiarze. Wzrosną koszty dla przewoźnika, wpływy do FUS i podatkowe. Miłęgo dnia | | | |
~mario trucker
| no wlasnie nawet 160h razy8. 5 euro to wychodzi 1360 euro brutto to ja jezdzac na rosje tyle obecnie nie zarabiam a pracuje dwa razy tyle to tego jeśli dojda nadgodziny które przeważnie sa o 20% wyższe to zarobki zwieksza się znacznie czysta matematyka. podam przykład inny w mazowieckim większość firm jezdzacym po Europie placi podstawe plus 0. 35gr/km kierowca który zrobi 10tysiecy kilometrow zarabia3500zl za kilometrówki plus podstawa jakies 1000zl to daje 4500zl czyli 1050 euro | | | |
~mario trucker
| wiec jeśli kierowca zarobi 1360 euro brutto plus 80 nadgodzin to jego pensja siegnie 2 tysięcy euro | | | |
~Ambrozy
| Tylko nie bierzecie w tych rownaniach pod uwagę czy ktokolwiek będzie chciał za to zapłacić. | | | |
~123
| A jak chcesz wypracować w Niemczech tyle godzin?. Mi log jeśli dotyczy to nie wszystkich i dotyczy czasu przepracowanego w niemczech. | | | |
~mario trucker
| a co nam Łysy powie? | | | |
~Łysy
| a co się co się stało?? | | | |
~pocztowy:)
| Łysy uczestniczy w Litwińskiej mobilizacji przeciwko Ruskim, będzie dowoził Rumunów, Bułgarów oraz Ukraińcow na Pace:) | | | |
~Łysy
| pocztowy zamknij * ty nieudaczniku | | | |