ID: 157519
poczatek
ID: 157519
ID: 157519
witam jestem świeżo po skończonych uprawnieniach. rozglądam się za jakaś praca. porozmawialem z ludzmi poczytalem troche w internecie i nasunelo mi sie sporo pytan. mianowicie odnosnie wynagrodzenia. bardzo duzo z was pisze o roznicach w zarobkach. jedni opisuja ze maja podstawy najnizsza krajowa innych podstawa mierzy troche wyzej. jak sprawa diet na forum spotkalem sie z kierowcami ktorzy opisuja sytuacje ze maja placone ze diety 42euro a np wczoraj dzwoniac z ogloszenia kobieta przez telefon powiedziala mi o diecie usrednionej za prace po europie w kwocie 48euro. rzecz nastepna jak wyglada sprawa ryczaltow jezeli kierowca pracuje w systemie i spedza poza granicami kraju np 2 weekendy czy w tym momencie dodatkowo do diety ktora powinien dostac za dzien przysluguja jakies swiadczenia za krecenie 45h pauzy w aucie na parkingu a nie w hotelu? rzecz nastepna gdzies mi sie tutaj wyczytalo ze np kierowcy jezdzacy w dwuosobowej obsadzie potrafia dostawac dodatki za jazde we dwojke. nastepna rzecz w jaki sposob sa rozliczane nadgodziny?? a i praca w godzinach nocnych? troche poczytalem ustawe ale nie jest dokladnie tam uscislone. pytan jest wiele praca nie zaczeta ale nie ma chyba sie co dziwic poniewaz z tego co slysze duzo kierowcow boryka sie z problemami wyplacalnosci swojego wynagrodzenia. ostatnia wazna rzecz jak to jest z dietami czy mozna w zasadzie nie czy mozna ale czy dusic szefa o wyplate tych wlasnie diet w walucie euro ktora w pozniejszym czasie przyda sie na wydatki za granica a w tym momencie nie jestesmy do tylu z kasa poprzez roznice w kursie. i rzecz najwazniejsza jak to jest z rozliczeniami przez pracodawcow wynagrodzenia czy diety wyplacane sa rozliczane na dokumencie czy poprostu kierowca dostaje je do przyslowiowej lapy. co pozniej moim zdaniem utrudnia wyegzekwowanie od przyszlego pracodawcy zaleglosci. z gory dzieki prosze o wyczerpujace odpowiedzi
witam jestem świeżo po skończonych uprawnieniach. rozglądam się za jakaś praca. porozmawialem z ludzmi poczytalem troche w internecie i nasunelo mi sie sporo pytan. mianowicie odnosnie wynagrodzenia. bardzo duzo z was pisze o roznicach w zarobkach. jedni opisuja ze maja podstawy najnizsza krajowa innych podstawa mierzy troche wyzej. jak sprawa diet na forum spotkalem sie z kierowcami ktorzy opisuja sytuacje ze maja placone ze diety 42euro a np wczoraj dzwoniac z ogloszenia kobieta przez telefon powiedziala mi o diecie usrednionej za prace po europie w kwocie 48euro. rzecz nastepna jak wyglada sprawa ryczaltow jezeli kierowca pracuje w systemie i spedza poza granicami kraju np 2 weekendy czy w tym momencie dodatkowo do diety ktora powinien dostac za dzien przysluguja jakies swiadczenia za krecenie 45h pauzy w aucie na parkingu a nie w hotelu? rzecz nastepna gdzies mi sie tutaj wyczytalo ze np kierowcy jezdzacy w dwuosobowej obsadzie potrafia dostawac dodatki za jazde we dwojke. nastepna rzecz w jaki sposob sa rozliczane nadgodziny?? a i praca w godzinach nocnych? troche poczytalem ustawe ale nie jest dokladnie tam uscislone. pytan jest wiele praca nie zaczeta ale nie ma chyba sie co dziwic poniewaz z tego co slysze duzo kierowcow boryka sie z problemami wyplacalnosci swojego wynagrodzenia. ostatnia wazna rzecz jak to jest z dietami czy mozna w zasadzie nie czy mozna ale czy dusic szefa o wyplate tych wlasnie diet w walucie euro ktora w pozniejszym czasie przyda sie na wydatki za granica a w tym momencie nie jestesmy do tylu z kasa poprzez roznice w kursie. i rzecz najwazniejsza jak to jest z rozliczeniami przez pracodawcow wynagrodzenia czy diety wyplacane sa rozliczane na dokumencie czy poprostu kierowca dostaje je do przyslowiowej lapy. co pozniej moim zdaniem utrudnia wyegzekwowanie od przyszlego pracodawcy zaleglosci. z gory dzieki prosze o wyczerpujace odpowiedzi
Posty (145)
~janek | co na to pilot | |||
~ku-ku | Pilot leży na pilotce! | 1 | ||
~ku-ku | A małolacik się czochra! | 1 | ||
~zły | ku-ku a ja dumał że pilot leży na "stjułardesie"-) | 1 | ||
malolacik
| taka pilotka to * nie pilotka | |||
~ku-ku | Na niej już leżał! | 1 | ||
~zły | A to tera musi się napić i będzie leżał nawalony-) | 1 | ||
~ku-ku | Bo tak sie obwalił! | 1 | ||
malolacik
| co tak ucichlo | |||
~silentBob | he powiem ci ze robota jest fajna, jak lubisz jeździć i być sam ciągle. firmy są różne i różnie płacą, różnice są naprawde diametralne. na początek znajdz se jakas która szkoli młodych, kokosów nie zarobisz, ale na czynsz moze ci zostanie. nie daj sie tylko wrobic w roczne czy 2letnie umowy bo to bez sensu, straczy miesiąc, góra 2. potem polataj sam troche. i szukaj konkretnej firmy, gdzie dobrze zarobisz na nienajgorszych warunkach. | |||
nalegalu
| Zapomnij o dietach itp. Z prawem jazdy jestes nikim, z prawem jazdy i doswiadczeniem jestes kierowca. Idz jezdzij tam, gdzie cie beda chcieli przyjac, bo jak bez praktyki masz takie wymagania to ci sie przewoz rzeczy skonczy i roboty nie znajdziesz. Zrozum, ze twoje wymagania bedzie chcial spelnic ktos, komu bedzie zalezalo zebys u niego jezdzil, bo jestes fachowcem. Jesli zas jestes jakimstam chlopaczkiem z prawem jazdy, to nie ty stawiasz żądania, tylko ty musisz spelnicwymagania kogos, kto moze cie zatrudnic. Takie zycie, nie sluchaj filozofow z et :-) (paradoks, cnie?) | 4 | ||
nalegalu
| I to mowie z perspektywy goscia, co pol roku jezdzi na krajowce, u przewoznika, co tutaj uchodzilby za dziadtransa, przy czym, trzeba troche znac swoje miejsce panowie i nie stawiac warunkow skoro nie ma chetnych na ich spelnianie. | 3 | ||
nalegalu
| A i zanim sie ktos przyczepi, znac swoje miejsce, to absolutnie nie znaczy, ze sie nie szanowac, to 2 rozne sprawy. P. s przepraszam za multipost, ale tak to jest, jak sie pisze na zywca :-) | 3 | ||
~silentBob | dobrze mowisz. | |||
~gram | nalegalu, moze choc jest to kolejna prowokacja ale tak wlasnie bedzie wygladal gowniarz z lejcami oderwany od monitora, naczytal sie w google o dietach, ryczaltach, umowach o prace, nadgodzinach i calej rescie. Nie ma zielonego pojecia o zawodzie ale wymagania ma. Świadomość społeczeństwa rośnie, każdy chce tego co mus się nalezy w danym sektorze a przynajmniej wie o co pytać. | |||
malolacik
| ktos tam odemnie z rodziny na starcie trafil na dobre pieniazki takze tym sie sugeruje. na krajowce chyba to mniej skomplikowane wszystko | |||
malolacik
| nie taki guwniarz kolego. wlasnie po to macie jasno precyzowane ustawy przepisy zeby pobierac adekwatne pieniadze do wykonywanej pracy | |||
~silentBob | jazda po kraju, z tymi wszystkimi zakazami, wiaduktami, objazdami, zakmnietymi drogami, firmami krzak, których adres sie nie zgadza, po wioskach itd. jest duzo gorsza. ja zawsze jestem chory jak mam w kraj jechać... | |||
malolacik
| a to bez umowy sie jezdzi? skad ty chcesz emeryture brac | |||
malolacik
| ale nie masz bariery jezykowej | |||
nalegalu
| Nie wiem o co chodzi teraz. Jesli pytasz o mnie, to nie mam bariery jezykowej nigdzie, gdzie wystarczy biegle w mowie i pismie polski lub angielski. Umowa o prace to chyba oczywistosc. Chodzi mi o to, mowiac kolokwialnie, ze oczekujesz w c* a gowno dajesz wzamian. Wylej sobie troszke zimnej wody na glowe i pomysl, jak to wszystko funkcjonuje. | 3 | ||
nalegalu
| No i znowu nie dopisalem: to, ze nie chce za granice, to moj wybor, zadna koniecznosc. | 2 | ||
~silentBob | w wiekszosci krajów dogadasz sie po angielsku, albo polsku. (w skandynawi wszyscy automatycznie przełączaja sie na ang. ) bariera jezykowa jest tylko w głowie, znam wielu kierowców, którzy jeżdża kupe lat za granicą a po angielsku i nie niemiecku umieją sklecić jedno zdanie. a bez umowy nie wsiada sie za kółko, chyba ze ktos to lubi... | |||
malolacik
| no wiec wlasnie nie robmy z tego zawodu bog wie czego wsiasc opanowac auto i zarabiac pieniadze i szczesliwie zjezdzac do domu | |||
~klockostawiacz | Bede jezdzil wielka bryka bede mial ciekawe rzycie, pozdrawiam klockostawiacz. | |||
~zły | Ty to chyba już masz ciekawe RZycie. | 1 | ||
~klockostawiacz | Swiniaka kupie, pozdrawiam klockostawiacz. | |||
~ku-ku | Nie podkładać świni! | |||
malolacik
| i zrobilem was w huhu bo jestem zona ktora sprawdza wasze zarobki:) | |||
~janek | Guru masz jeszcze wolne blokady |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.