ID: 157283
Holowanie bez odpinania wału a prawo
ID: 157283
ID: 157283
Są jakieś prawne przesłania do odpinania wału przy holowaniu? Kierownik warsztatu mówi że na odpalonym nie trzeba odpinać wału natomiast kierownik mówi że lepiej odpinać ze względu na prawo jednak ja się niegdzie nie spotkałem z zapisem takim...
Są jakieś prawne przesłania do odpinania wału przy holowaniu? Kierownik warsztatu mówi że na odpalonym nie trzeba odpinać wału natomiast kierownik mówi że lepiej odpinać ze względu na prawo jednak ja się niegdzie nie spotkałem z zapisem takim...
Posty (31)
~Qaz | wał się po to odpina aby nie rozwalić skrzyni biegów | 1 | ||
~Jacek | mozna holowac jak silnik pracuje i jak sprzeglo jest w miare jeszcze, skrzynia biegow ma smarowanie olejowe ktorego pompa jest napedzana z walka sprzeglowego, jezeli silnik stoi to wal musi byc odkrecony, mozna tez wyciagnac, wykrecic jedna poloske przy moscie, ten sam skutek bedzie | 1 | ||
szymon441992
| noo to wiem właśnie ale chodzi mi co do przepisów... czy gdzieś mowa jest o tym | |||
~romek | instrukcja obsługi samochodu. Duzo zalezy od konkretnego modelu i rozwiazań konstrukcyjnych, kazde auto jest inne. | |||
~kijan | w kodeksie ruchu drogowego nie ma nic na ten temat. to wynika tylko z zasad obsługi, tak jak pisal Jacek | 1 | ||
~niezalog_operatorska kanki | dla świętego spokoju odkręć wał od mostu i podwieś na pasach. Dużo pracy nie ma, ale masz pewność, że nic nie skrzaczysz w skrzyni. | 1 | ||
~zohan | a przy okazji przy holowaniu pauza się kręci he he | |||
xf 480
| Wez podejdz do kierowcy i puknij/uderz go w łeb. Ja pier... Jak ja słyszę takie wymysly tych "kierowców" to mnie krew zalewa | 1 | ||
xf 480
| Zohan a czy ty wiesz ze jak odkrecisz wał i go tak podwuesisz to jesli silnik wlaczysz to on bedzie sie kręcił, nawet jak auto bedzie na luzie??? Chyba ze silnik bedzie miał wyłączony to wtedy tak | |||
~ku-ku | Motoryzacyjne prymitywy ! | |||
~ku-ku | Zara zaczne ! | |||
~gość | de*il kierowca a prawo? Oto jest pytanie. Zapytaj tych ekspertów co zajmują się na parkingach odszkodowaniami. Napewno wiedzą. | |||
~kiero | Kiedy masz automatyczną skrzynię, musisz odpinać wał, przy manualu nie. | -1 | ||
~Kaddafi | oj kiero zes walnal baka, jak to na manualu nie, przeciez tam tez jest pompa oleju w krzyni i jak ona nie pracuje to skrzynie zpieprzysz | |||
~kiero | Jeżeli jest pompa oleju w skrzyni, to holując, napędzasz ją, a jeśli jest pompa napędzana silnikiem, to w zapytaniu jest o holowaniu przy uruchomionym silniku. Wystarczy czytać uważnie. Jedyny wyjątek to holowanie automatu. | |||
ese
| Podgląd konta szymon441992szymon44 1992 (2014-12-12 22:36:22) noo to wiem właśnie ale chodzi mi co do przepisów... czy gdzieś mowa jest o tym- No właśnie. Albo którymi drzwiami drzwiami do auta wsiadać. Bo są aż dwie możliwości | |||
~Łukasz | taa napędzasz ja jak masz bieg włączony to jest to samo co jazda na ludzie z górki :) | |||
~Seff | Dobra niesłuchaj tych pseudo fachowców jak wyjmiesz bezpiecznik od BULGOTNIKA to OPOROPOWROTNIK nie bedzie miał zasilania i wtedy mozesz holowac w prawo i nie bedzie zadnych problemów | 1 | ||
~Piłat | Ja miałem w manualnej skrzyni -MAN i nie odłączono wału i zablokowało coś albo skrzynia lub most omal przy dużej prędkości holowania nie znalazłem się w rowie na Rosji i musiałem go odkręcić | |||
Assad
| Piłat (2014-12-13 20:01:20) Ja miałem w manualnej skrzyni -MAN i nie odłączono wału i zablokowało coś albo skrzynia lub most omal przy dużej prędkości holowania nie znalazłem się w rowie na Rosji i musiałem go odkręcić No to już wiemy dlaczego z jednej pracy cię zwolnili. A z pozostałych? | 1 | ||
~kiero | Piłat a dlaczego ciebie holowano? | |||
~Piłat | Jest to problem tych którzy otym wiedzą ty nie byłes konstruktorem auta wieś poda technichnicznemu twój żołędż | |||
~ktosik | a co z tymi autami ktore same " wrzucaja " na luz podczas jazdy? takie sa np. Volvo, Mercedes, Renault.. | |||
~januss | Holowanie na lince jest giętkie a Holowanie na drążku jest sztywne, tak samo jest z prawem jest giętkie i jest sztywne, wszystko zależy którymi drzwiami wsiadasz Wałem nie warto być aby nie rozwalić stosunków... jakich? Oceńcie sami | |||
~ogr | trzeba odpinać wał do holowania nie ze względu na przepisy tylko na skrzynie, skrzynia ma smarowanie tylko wtedy gdy jest włączony bieg, na luzie na zapalonym silniku niema smarowania | |||
~pytak | a co w skrzyni jest smarowane pod ciśnieniem, przez pompę? | |||
~mechanik | panewki. | |||
~doradcdafachowy | Tak jak wcześniej napisali trzeba odpinać wał tylko po co w to się bawić. Jeśli masz problem z samochodem lepiej zadzwonić do firmy holującej, ja np wpadłem do rowu i wyciągnęła mnie firma www. pomoc-drogowa-kielce . pl. Pozdrawiam :) | |||
~mechanik | Jakie panewki w skrzyni??? Kazda skrzynia w samochodzie smaruje sie sama podczas pracy silnika lub obrotu walu. chyba ze jezdzicie roburem albo wozem drabiniastym to wtedy trzeba odpiac. | |||
KIEROWCA-ZABKI
| Słyszałem że w automatach jest neutral Napisane N. . W ciężarówkach powinien znajdować się kosz tzw. na wale. Bo jakby się rozkręcił przypadkowo to sam lądujesz na boku. Nie wiem kto tu pisze, ale chyba teoretycy. Więc po co podpinanie pasami :) Nigdy nad tym się nie zastanawiałem, lecz wiem jak jest zbudowany samochód. :) Nigdy również nie miałem takiej sytuacji :) Zostawiłbym złom i złapał stopa :) nie lubię spać w budzie | -1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.