ID: 154841
Problem z webastem
ID: 154841
ID: 154841
Witam! Wiem że było kilka podobnych tematów ale nie znalazłem pasującego do mojego problemu. Posiadam autokar Scania Irizar Century z 2002 roku i mam następujący problem:
Otóż wszystko było dobrze z moim webastem w ubiegłym sezonie, aż w końcu przyszedł obecny i pora na uruchomienie webastka. Jest ono sterowane z klimatronika Irizar viper 2000. gdy autobus jest zgaszony piec ładnie się załącza i wszystko chodz bez problemu. Natomiast, gdy odpalę silnik i włączę webasto to po kilku sekundach widać tylko kłąb białego dymu i piec gaśnie. Czego może to być przyczyna?
Witam! Wiem że było kilka podobnych tematów ale nie znalazłem pasującego do mojego problemu. Posiadam autokar Scania Irizar Century z 2002 roku i mam następujący problem:
Otóż wszystko było dobrze z moim webastem w ubiegłym sezonie, aż w końcu przyszedł obecny i pora na uruchomienie webastka. Jest ono sterowane z klimatronika Irizar viper 2000. gdy autobus jest zgaszony piec ładnie się załącza i wszystko chodz bez problemu. Natomiast, gdy odpalę silnik i włączę webasto to po kilku sekundach widać tylko kłąb białego dymu i piec gaśnie. Czego może to być przyczyna?
~mates08*.49.209.166.ipv4.supernova.orange.pl
*.49.209.166.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (33)
~bodzio | zresetuj go wyjmij bespiecznik od webasta na 5 min i powinno dzalac. | |||
~mates08 | Wiem Webasto podczas odpalania silnika zawsze wyłączam i dopiero później załaczam spowrotem. Ok spróbuje z tym bezpiecznikiem, ew odepne akumulatory i zobacze ten palnik. A jak do niego się dobrać? | |||
~goral | Kolego ja mam w volvo fh webasto thermo 90s czyli mokre i jak webasto chodzi a ja odpalę silnik też się samo wyłącza i trzeba jeszcze raz włączyć, sterowanie mam też z climatronika | |||
~mates08 | Tak tylko że ja przed odpalaniem silnika sam je wyłączam żeby nie rozwalić elektroniki, a później jak odpale silnik to je włączam, a ono samo gasnie | |||
~goral | A Ty pewnie masz na myśli odpalenie silnika webasta jeśli dymi i nie chce odpalić bedzie z pewnością palnik też tak mialem jak psyknalem plakiem to nieraz odpalilo ale szkoda cudowac i najlepiej wymienić palnik ja płaciłem coś kolo 400 zł dwa lata temu | |||
~goral | Jaki model masz tego webasta? | |||
~goral | U mnie są migające kody błędów i po tym można się dowiedzieć co mu dolega | |||
~mates08 | Tak tylko zastanawia mnie fakt, dlaczego gdy silnik jest zgaszony do webasto działa bez zarzutów, a gdy odpale silnik to po włączeniu webasta ono gaśnie? Więc gdyby to był palnik, to wg. mnie webasto nie paliło by także na zgaszonym silniku | |||
~mates08 | Ale po sprawdzam to co wczesniej mi poradziliśćie. Model? nie pamiętam, ale dopiero jutro będe mógł zerknąć | |||
~Marcin | Kolego masz sprawne webasto. Prawidłowo działa ci zabezpieczenie, które nie pozwala na uruchomienie ogrzewania postojowego przy włączonym silniku. Takie rozrwiązanie jest tez w ciezarówkach ADR. | 1 | ||
~bonzo | U mnie szef powywalal webasta i zakupil kozy i cwierc tony węgla ostatnio obiecal ze kupi pelet nie dymi tak w kabinie zasypie koze wieczorem potem nad ranem i cieplo | |||
~fu3sko | przy ADR webasto nie może być odpalone przy zrzucie paliwa silnik zresztą też ma być wyłączony więc co ma piernik do wiatraka? ? ja bym proponował wykonanie telefonu do serwisu a dopiero grzebanie. chociaż te nasze serwisy... | |||
~Driver uk | filtr masz do wymieny paliwowy. przedmuchanie nic nie da. w warunkach innych niz warsztatowe zalecam zakladanie filtra od disla osobowki tego plastikowego malego. zlapal lekko mroz i przy odpaleniu kleby dymu i gasnie. normalna reakcja | |||
~dj dziadzia | gupie dewasto nie chce dzialac : ( | |||
~sarka farka | Może wystarczy wymienić ten "autokar z 2002r" na nowszy i wtedy webasto szarpnie? Tak na poważnie, czy nie prościej jest podjechać z tym wynalazkiem do kogoś kto się na tym zna? Naprawisz sam i masz szansę spalić ludzi w tym wehikule... a potem jak zwykle... Polacy... nic się nie stało : ( | -1 | ||
~mates08 | Właśnie tak chyba zrobie. Posprawdzam jeszcze ew. wszystkie połączenia elektryczne, a jak to nic nie da to podjadę na serwis SCANII | |||
~robson | Pompka paliwa może byc jeszcze uszkodzona i przy odpalonym autokarze nie trzyma swojego cisnienia, puszcza za duzo paliwa i zalewa webasto zbyt wielką dawką diesla. Sprawdz jeszcze otwór zasysanego powietrza od webasta z otoczenia (gdzies ta kratka będzie w aucie), bo czesto jest tak, że jest zasyfiala od kurzu i webasto nie ma tlenu. | |||
~sarka farka | Jeszcze jest możliwość, że na rurce odprowadzającej spaliny (tzw peszel) masz zamontowany ala tłumik i może być zapchany (też taką przygodę miałem i dymił). Możliwości wiele. Najlepiej jeśli jest to webasto, podjechać na serwis webasta nie do serwisu scanii. Tylko tyle mogę doradzić. Powodzenia | |||
serwismobilny
| Naprawy ogrzewań postojowych i nie tylko Francja Calais i okolice... Więcej na profilu zapraszam Bo zima się zbliża... | |||
~ku-ku | Grzej motorem. | |||
~LEGRANDOWIEC | Po podłączeniu kompa można wypalić webastu i istnieje aktualizacja oprogramowania do sterownika (zintegrowany z webastu) musisz koszyka dobrego warsztatu ja mieszkam w Skandynawii i tutaj wiele samochodów ma ogrzewanie parkingowe albo webastu albo eberspreher Pozdrawiam i życzę powodzenia w serwisie | |||
~michał trląg | kolego na postoju ci chodzi a na zapalonym nie to masz uszkodzony prawdopodobnie regulator napięcia. . pozdrawiam | |||
~Forest glemp | Jeszcze kilka wpisów i trza będzie nawet fotel kierowcy wymienić i zderzak... | |||
visitors
| a cisnienie w kolach sprawdzone? | |||
~Tomek | Reset z bezpiecznikiem 69 u mnie zadziałał, uff, weekend u makarona | |||
~DeeJay | Siemka mam ten sam problem Volvo fm Zalaczy sie na 3 sec i sie wyłancza Wyczyscilem kratki od webasto i zobacze jeszcze z tym bezpiecznikiem może sie akurat zresetuje i bede miał spokój do piatku bo w piatek jedzie na Servis do Volvo | |||
~Magnus, wiesz który :) | Jeśli się "wyłancza", to może "włancznik/wyłanczni k" padł :) JPDL! | |||
~Magnus, wiesz który :) | JPRDL miało być ; ) | |||
~api2 | Możliwości: *prawid łowo działające zabezpieczenie (przesłania wylot, dławi, stąd kłęby) *miejscowo nieszczelna pompka (nie wyjaśnia, na postoju dobrze) *spalony bezpiecznik 68 (nie wyjaśnia, załącza na postoju) *czujnik na wylocie do rury (możliwe, na postoju nietelebie, jazda po dziurach, odłącza i załącza ciągle) *styki elektryczne zaśniedziałe (nie wyjaśnia, na postoju odpala) Inne możliwości rozwiązania problemu z instrukcji: Eberspr acher zaleca przepalać urządzenie raz na miesiąc w lecie na postoju, oraz przegląd urządzenia jeden raz w roku na kontroli w serwisie. | |||
~zcx | zapchany wlot powietrza i mógł uszkodzić element mierzący temperaturę pieca. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.