ID: 153907
pilna porada jaka pauza po nocce
ID: 153907
ID: 153907
witam zaczełem pracę wczoraj 22. 30 zakończyłem 4 rano kolega mówi mi, że to jest czas nocny max 10h pracy i koniecznie 11h pauzy nie wolno skrócić do 9? nawet jak mam dziewiątki do wykorzystania? on twierdzi, że nie ma rację proszę o szybką odp jak się ktoś orientuje
witam zaczełem pracę wczoraj 22. 30 zakończyłem 4 rano kolega mówi mi, że to jest czas nocny max 10h pracy i koniecznie 11h pauzy nie wolno skrócić do 9? nawet jak mam dziewiątki do wykorzystania? on twierdzi, że nie ma rację proszę o szybką odp jak się ktoś orientuje
Posty (50)
barracuda
| To wiem. Chodzi o to co napisane w temacie wątku. Zaczął odpoczynek o 22. 30, skończył o 4-tej. Żaden odpoczynek nie wychodzi. | |||
~night driver | Art 21 Ustawy o czasie pracy kierowców z tego co na szybko ustalił. Uważam, że nawet powinieneś poznać. ; ) Zapoznaj się też z artykułem do którego link zamieściłem w ostatnim poście. P. S. Pomykam A2 w kierunku Poznania. | |||
barracuda
| Mój błąd. Nie dojrzalem, że chodzi o pracę. :-) | |||
~ktosik | night - rozrozniasz USTAWE od ROZPORZADZENIA? rozrozniasz rozporzadzenie 561/06 od Ustawy O Czasie Pracy Kierowcow? zapozn aj sie ty z oryginalnymi przepisami, a nie komentarzami do skrotow streszczen. | |||
~night driver | Zgodnie z ustawą o czasie pracy kierowców, nie przekraczając 10h pracy nie może rozpocząć aktywności do 22:30 w związku z czym nie może skrócić odpoczynku dziennego. A to czy ktoś go ukarze gdy tego nie zrobi to inna sprawa. Sam pomimo pracy w porze nocnej i wczoraj i dzisiaj jechałem na 15h i gdybym nie komponował to tarczkami mógłbym sobie du. ę potrzeć, bo w obu ostatnich dobach nie miałem nawet po te 9h faktycznego odpoczynku. Sory taki mamy klimat. : ( | |||
~ktosik | ale kogo to obchodzi? temat byl inny, pytania byly inne a ty nam swoje sny opisujesz. | |||
~ktosik | ITD i inne sluzby obchodza dwa tematy 1- czas jazdy 2 - czas odpoczynku i przerwy tyle ( zezwolenia, licencje i inna papierologie pozostawiam, bo niektorzy mogliby dostac wyprostowania zmyslow ) | |||
~night driver | ktosik, rozróżniam. I co w związku z tym? Sugerujesz, że ustawa nie zobowiązuje? Czy, że nie można ukarać za jej nieprzestrzeganie? Do kwalifikacji kierowcy, a później do certyfikatu kompetencji przewoźnika uczyłem się zarówno rozporządzenia jak i ustawy. | |||
~ktosik | to niewiele sie nauczyles skoro podsuwasz mi jakies komentarze i mylisz ustawe z rozporzadzeniem | |||
~ktosik | ~ktosik (2014-10-16 11:36:07) "czas nocny " to tylko dla PIP ITD i inne kontrolujace sluzby maja to daleko w ( ; ) poki co. mozesz zrobic taki odpoczynek jaki chcesz. ( 9 albo 11 ) ale jesli chcialbys sie trzymac tych godzin nocnych, to w tym dni NIE WOLNO CI JUZ PRACOWAC nawet jak zrobisz 15h przerwy | |||
~night driver | Przecież kolega pytał właśnie o której może rozpocząć pracę z czym wiąże się to ile odpoczynku musi zrobić. A nie o to co Twoim zdaniem interesuje ITD. Kłócił się zza monitora nie będę, ale chętnie założę się z Tobą o hajs. | |||
~ktosik | przeciez wyraznie mu odpisalem. | |||
~ktosik | dla PIPu - nie wolno mu pracowac tego dnia, bez wzgledu na to ile czasu bedzie robil odpoczynek ( nie krocej niz 9h ) dla ITD - moze ruszyc po 9 h odpoczynku | |||
~night driver | napisałeś dokładnie to samo co ja kilka postów wcześnie czym potwierdziłeś moją rację... Jak chce to przecież nie musi w ogóle robić pauzy... ; ) A to czy ITD może ukarać za przekroczenie czasu pracy w nocy to inna bajka. PODAŁEM TOBIE KONKRETNY ARTYKUŁ... | |||
~ktosik | napisales dokladnie to co ja na samym poczatku watku. nie podales art z rozporzadzenia 561/06 ( o ktory prosilem ) lecz z innej ustawy. wciaz nie widzisz roznicy? | |||
~ktosik | a jak to ci malo, to poczytaj sobie kodesk pracy i napisz ile czasu mozesz pracowac w dobie, tygodniu, miesiacu i dlaczego tego nie stosujesz? | |||
~night driver | Przecież Ty na początku nie miałeś pojęcia o istnieniu przepisu mówiącego o 10h czasie pracy w nocy... No ok, nie z 561, a z ustawy która przecież notabene reguluje właśnie jak wynika z nazwy czas pracy kierowcy o który kolega właśnie pytał. Więc chyba o to czy ITD ma prawo kontrolować i może ukarać za przekroczenie czasu pracy czy w ogóle czy 10h pracy w nocy nie ma sensu się z Tobą zakładać? :) | |||
~night driver | Dlatego bo kierowcy są grupą zawodową dla której czas pracy reguluje odrębna ustawa. | |||
barracuda
| Jak zwykle, kierowcy mylą czas pracy, z czasem aktywności. Czas pracy to jazda, inna praca i 15 min pierwszej pauzy. Jeśli w 15-stu godzinach, jest 8. 30 jazdy 1godz innej pracy, to CZAS PRACY WYNOSI 8. 30+1. 00+0. 15=9. 45 i nie przekracza rzeczowych 10-ciu. Trzeba tylko wiedzieć co jest czasem pracy. | |||
~ktosik | night - nie wiem kto ci dal prawo pisac o czym mam pojecie, a o czym nie mam. to ty mylisz ustawe z rozporzadzeniem, nie ja. ja wyraznie napisalem ze nie ma takiego przepisu w rozporzadzeniu i to nie jest przypadek. w odroznieniu od ciebie ja wiem co pisze, a ty piszesz co wiesz | |||
~night driver | Wczoraj słyszałem, że szef kolegi był na szkoleniu i ten nie ma się o co martwić, bo przecież może pracować w nocy 10h na dobę. Więc skoro zaczyna pracę od załadunku o 18:00, a o 00:00 zaczyna się przecież nowa doba to zgodnie z prawem pracuje do 5:00. I jak tu wymagać znajomości przepisów od rozmówców na parkingu... | |||
~ktosik | a jesli chodzi o kary - to z ktorego zalacznika i jaka kwota jest zagrozone to wykroczenie? bo musi byc, skoro ma byc mandat | |||
~ktosik | night - ty sluchasz co mowia na parkingach, ty czytasz streszczenia komentarzy itp, ja czytam i ucze sie w orgyginale. | |||
~night driver | ktosik- ja nie staję na parkingach. Jeżdżę na linii i codziennie jestem w domu. Nie ma się co spinać. Jest w porządku. Kolega pytał kolega dostał odpowiedź. Dojechałem na przełudek, auto pod rampą i idę wrzucić coś ryja. Pozdrawiam. | |||
radek86
| trzymasz sie ustawy o czasie pracy kierowcy... czyli 13h pracy 9 jazdy min. 11h pauzy... (rzecz jasna wszelkie skrocenia itp dozwolone ale nie chce mi sie o nich pisac - powinienes je znac) a to co ci kolega mowi to tzw praca w godzinach nocnych a to juz podlega o przepisy prawa pracy... tak wiec inna bajke do ktorej inspektor transportu drogowego czy inna me***a nie ma prawa na ciebie krzywo popatrzec | |||
~ferrador | Wszystko pięknie panowie, tylko jest jeszcze jeden drobny (nieopisany) aspekt tej całej dysputy. Czy owy przepis o 10h nocce dotyczy transportu krajowego, czy miedzynarodowego. Pytam, bo moje biuro uparcie twierdzi ze miedzynarodówki (przerzuty, nie jazda w kółkach) to nie dotyczy i tyramy normalnie po 15h. Więc? | |||
~ktosik | wiec obowiazuje ( pkt 3) : USTAWA z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców Rozdział 1 Przepisy ogólne Art. 1. Ustawa określa: 1) czas pracy kierowców wykonujących przewóz drogowy, zatrudnionych na podstawie stosunku pracy; 1a) czas pracy przedsiębiorców osobiście wykonujących przewozy drogowe, w rozumieniu art. 4 pkt 6a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym; 1b) czas pracy osób niezatrudnionych przez przedsiębiorcę, lecz osobiście wykonując ych przewozy drogowe, w rozumieniu art. 4 pkt 6a ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym, na jego rzecz; 2) obowiązki pracodawców w zakresie wykonywania przewozów drogowych; 3) zasady stosowania norm dotyczących okresów prowadzenia pojazdów, obowiązkowych przer w w prowadzeniu i gwarantowanych okresów odpoczynku, określonych rozporządzeniem (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisó w socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniającym rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylającym rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 (Dz. Urz. UE L 102 z 11. 04. 2006, str. 1, z późn. zm. ), zwanym dalej "rozporządzeniem (WE) nr 561/2006" oraz Umową europejską dotyczącą pracy załóg pojazdów wykonujący ch międzynarodowe przewozy drogowe (AETR), sporządzoną w Genewie dnia 1 lipca 1970 r. (Dz. U. z 1999 r. Nr 94, poz. 1086 i 1087 oraz z 2008 r. Nr 190, poz. 1479), zwaną dalej "Umową AETR"; | |||
~Jaro | policja i itd. nic ci nie powie ale inspekcja pracy się przyczepi | |||
radek86
| stosujecie po prostu rozporzadzenie 561/06 WE czyli tak jak pisalem wyzej i nie patrzycie na to co ktos mowi czy to krajowy miedzynarodowy itp itd... ITD nie ma nic do tego... tylko i wylacznie jesli w firmie bylaby kontrola z PIP... ale to tez was w zasadzie obchodzic nie powinno bo to na przewozniku spoczywa odpowiedzialnosc o planowaniu twojego dnia pracy i to on ma ci tak ustawic dzien/noc pracy bys pracowal zgodnie z obowiazujacymi przepisami... tak wiec powtorze po raz n ty ciebie interesuje tylko rozporzadzenie 561/06 WE | |||
~J23 | radek86 To znaczy ŁAMCIE PRZEPISY NA SWOJĄ SZKODĘ Z KORZYŚCIĄ DLA PRACODAWCY przecież po kiego wam odpoczynek, JAK PADNIECIE NA RYJ TO SĄ INNI NA WASZE MIEJSCE. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.