ID: 152235
Ile godzin czasu pracy w tygodniu?
ID: 152235
ID: 152235
Witam, mam pytanie odnośnie czasu pracy w ciągu tygodnia. Czy kierowca nieprzekraczając 56godzin czasu jazdy tygodniowego jest ograniczony jakąś ilością godzin czau pracy w tygodniu? Ponieważ jeśli dobrze kojarze to kierowca ma mkasymalnie 144 godziny w tygodniu od końca pauzy weekendowej do rozpoczęcia kolejnej pauzy weekendowej, ale czy w ciągu tych 144 ogranicza go jakaś konkretna ilość czasu pracy tygodniu?
Witam, mam pytanie odnośnie czasu pracy w ciągu tygodnia. Czy kierowca nieprzekraczając 56godzin czasu jazdy tygodniowego jest ograniczony jakąś ilością godzin czau pracy w tygodniu? Ponieważ jeśli dobrze kojarze to kierowca ma mkasymalnie 144 godziny w tygodniu od końca pauzy weekendowej do rozpoczęcia kolejnej pauzy weekendowej, ale czy w ciągu tych 144 ogranicza go jakaś konkretna ilość czasu pracy tygodniu?
~ddd*.rev.24it.pl
*.rev.24it.pl
Posty (72)
~diabel | Wszystko jest jasne, nie rozumiesz tylko tego ze mowa tu o dwoch innych aktach prawnych, wiekszosc pyta i tez kieruje sie tylko rozporzadzeniem 561/2006 a tu jest tez mowa o prawie pracy, rozliczaniu pracy kierowcy wg tego itp. Podczas kontroli na drodze sparwdzana jest tylko zgodnosc z rozp 561/2006 a inne rozliczenia jak tu koledzy pisali wczesniej to juz sprawdzic moze inspekcja pracy podczas kontroli w firmie. | |||
~ciapowaty | Żeby nie zagłębiać się w szczegóły to powiem, że całe to zamieszanie z czasem pracy kierowcy to taki przejaw hipokryzji europejskich ustawodawców którzy doskonale zdając sobie sprawę ze specyfiki wymagań transportu drogowego, i musieli jakoś pogodzić zapisy omszałych konstytucji z koniecznością dłuższej pracy kierowców. Dlatego uprzywilejowano kierowców specjalnymi przepisami z których wynika, że jak kierowca jest w pracy to niekoniecznie pracuje. Nie tylko dużo odpoczywa na swoim stanowisku pracy, ale również przebywa w stanie dyspozycji. | |||
~ddd | diabel chyba już mi wszystko wyjaśnił. Dziękuje wszystkim za odpowiedzi. | |||
księgowa
| ddd Wielu kierowców nie widzi różnicy między czasem pracy kierowcy, a czasem aktywności kierowcy Nigdzie nie jest napisane, ze kierowca może pracować 2x15h i 3x13h Wynika to tylko z matematycznego wyliczenia doby (24h) i czasu odpowiedniego odpoczynku ; 9 lub 11 wielu zapomina, że ze czas pracy kierowcy do ewidencjo czasu pracy liczy się wg tego co jest zapisane na wykresówce/ karcie. Jeżeli tam jest łóżeczko to przecież nie jest to praca. Aczkolwiek zalicza się do czasu aktywności. | 1 | ||
księgowa
| Pogromca, myślę, że że nie znasz się na dokumentowaniu pracy, a odgrażasz sie... Jak masz wolne, to mogą być Ci oddane wszystkie nadgodziny | 2 | ||
~ciapowaty | A te 2x15 i reszta po 13 godzin aktywności kierowcy- Aktywności NIE pracy- wynika z zagwarantowanego czasu odpoczynku dobowego w 24 godzinach. Jak odejmiesz od 24 godzin w dobie (troszke inaczej jest z podwójnej obsadzie) czas skróconego odpoczynku 9 godż. To ci zostanie 15 na wszystkie pozostałe rodzaje aktywności. Itd. | |||
~Bieda Trans | Dziadtrans by chciał 100h tygodniowo +50h jeszcze na magnesie i wtedy by mu pasiło. | -1 | ||
księgowa
| dokładnie tak w tym czasie masz; -jazda, czyli praca -młoteczki, czyli praca -koperta, czyli dyspozycyjność - łóżeczko, z czego 15 minut jest zaliczane do czasu pracy, a reszta jest przerwą i ona jest zaliczana albo do dyżuru, który jest płatny, ale nie jest czasem pracy, | |||
księgowa
| ustawodowaca zagwarantował kierowcy obowiązkowe przerwy, ale nie zagwarantował zapłaty za to jako czasu pracy | 2 | ||
~ciapowaty | Wszyscy mają problem z prawidłowym rozliczaniem czasu aktywności kierowcy, czyli z zaliczaniem ich do czasu pracy, czasu dyżuru lub przerw w pracy. Napisałem kiedyś do PiP o udzielenie odpowiedzi na bardzo jasno sformułowane pytania dotyczące pewnych bardzo istotnych szczegółów dotyczących rozliczania czasu pracy, to po 30 dniach odpisali że się jeszcze nie naradzili, a potem, że właściwie to oni sami nie wiedzą bo żadne przepisy tego wprost nie regulują. | 1 | ||
~ciapowaty | To bynajmniej nie była polemika z tym co napisała Księgowa. | 1 | ||
~ciapowaty | No właśnie najwięcej kontrowersji jest z kopertą czyli okresem dyspozycyjności, który pracodawcy i programy przez nich wykorzystywane automatycznie zaliczają do czasu dyżuru co jest błędne, gdyż często należy zaliczyć je do czasu pracy. | 1 | ||
księgowa
| prawda | |||
księgowa
| ale właśnie kierowcy nie rozumieją, że 15 godzin ich aktywności jest czasem pracy | |||
księgowa
| A czym jest ponad 3-godzinna przerwa na łóżeczku? Odpowiem, odpoczynkiem dobowym, dzielonym. A odpoczynek dobowy nie jest przecież czasem pracy | |||
księgowa
| Problemem kierowców jest nieodpowiednie operowanie selektorem Potem krzyk i wyzwiska pod adresem pracodawców (określenia co najmniej niegrzeczne) Rada dla kierowców; zacznijcie w końcu prawidłowo i zgodnie z rzeczywistością operować selektorem, a wasze rozliczenia będą uczciwe. | 3 | ||
~ciapowaty | Do moderatora : zrozum wreszcie, że nie jest moim celem wtykanie komuś szpili tylko zwrócenie uwagi na popełniony, a niezamierzony błąd. | |||
~ciapowaty | Do Księgowej: zwróć uwage na swój wpis z godż. 16-59 czy nie pominęłaś tam jednego słowa | |||
księgowa
| ale właśnie kierowcy nie rozumieją, że 15 godzin ich aktywności nie jest ich czasem pracy nawet dwóch słów brakowało, dziękuję za czujność szkoda, ze tutaj nie można edytować swoich wpisów o co chodzi z tym moderatorem? | |||
~ciapowaty | Chciałem Ci wcześniej zwrócić na to uwage, ale mój wpis nie przechodził. | |||
~To-Ja | Zara dzwonie i wszyćko przejdzie ! | |||
~Adios Amigo | ksiegowa, czas pracy lczy sie od rozpoczecia do zakonczenia, 3 godzinnej przerwy w UoCPK nie przewidziano, mlotki wplywu na czas pracy nie maja. | |||
~Adios Amigo | Rano robisz rozpoczecie pracy a wieczorem zakonczenie. Wszystko pomiedzy wchozi do czasu pracy. | |||
księgowa
| Amigo, jesteś w głębokim błędzie | 1 | ||
~no fakt | dokladnie amigo, jestes w bledzie, ja codziennie zaczynam o 6:00 rano i koncze o 18:00 i w tym zawsze mam 2 godzinny przerwy za ktore pracodawca mi nie placi, dlaczego, bo nie ma takiego obowiazku, gdybym byl cham wobec niego to dalbym na mlotki pomiedzy jazdami zrobil 45 min odpoczynku, to wtedy za cale 12 godz, musialby zaplacic, mam nadzieje ze Ksiegowa wyrazi opinie co do mojego wpisu bede wdzieczny. | |||
księgowa
| co do twojego wpisu, to nie wiem czego oczekujesz? co do twoich 2 godzin to zależy co ty wtedy robisz? | |||
księgowa
| jeżeli wiesz, że czekasz te 2 godziny to powinieneś wrzucić kopertę, czyli dostajesz 100 % stawki. nie jest to twój czas pracy, lecz dyspozycyjność je żeli jest to twoja przerwa ( przedłużone 45min) to dostajesz 50% stawki - to też jest dyżur, a nie praca | 1 | ||
księgowa
| może to też być nieusprawiedliwiony postój - niepłatny albo przerwa w przerywanym systemie tez niepłatna zależ y też czy to jest w czasie twoich normalnych godzin pracy, czy poza nimi zależy jak jest zrobiony harmonogram możli wości jest wiele | 1 | ||
~JAN | a mozna nic nie robic na mlotkach | |||
~Adios Amigo | Fakt, jak masz z gory ustalony grafik z przerwa to ok. Jak dostajesz info np SMS zjedz na parking na 2 h to jest to czas pracy. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.