ID: 151134
CZECHY, SŁOWACJA -WYMAGANE DOKUMENTY, KONTROLA
ID: 151134
ID: 151134
Witam serdecznie,
Mam do Was pytanie tzn. pierwszy raz wysyłam kierowcę na Słowację oraz do Czech, wiem, że na granicy musi wykupić tzw. odpowiednik polskiego Viatolla, jeśli chodzi o towar to jest to towar spożywczy i czy wymagana jest jakaś książeczka sanepidowska w Czechach i na Słowacji, czy wystarczy kierowcy zaświadczenie o działalności (Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu, czyli „ zaświadczenie o działalności” (ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 561/2006 LUB AETR)?
Również prosiłbym o informacje na temat wymaganych wszelkich dokumentów jakie są potrzebne do wykonywania transportu na terenie Czech i Słowacji. Aktualnie posiadam licencję na transport międzynarodowy i wypisy na konkretne samochody.
Witam serdecznie,
Mam do Was pytanie tzn. pierwszy raz wysyłam kierowcę na Słowację oraz do Czech, wiem, że na granicy musi wykupić tzw. odpowiednik polskiego Viatolla, jeśli chodzi o towar to jest to towar spożywczy i czy wymagana jest jakaś książeczka sanepidowska w Czechach i na Słowacji, czy wystarczy kierowcy zaświadczenie o działalności (Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu, czyli „ zaświadczenie o działalności” (ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 561/2006 LUB AETR)?
Również prosiłbym o informacje na temat wymaganych wszelkich dokumentów jakie są potrzebne do wykonywania transportu na terenie Czech i Słowacji. Aktualnie posiadam licencję na transport międzynarodowy i wypisy na konkretne samochody.
Posty (30)
transportt2014
| jak w temacie... | |||
visitors
| transportt2014 - oto obraz polskiego biznesmena zajmujacego sie transportem. kuzwa, czlowieku, sprzedaj co masz i nie rob wiochy | |||
mixer85
| To Ty chyba za dobro cene sprzedał Bizona i Zetora że Ty swojo krwawice za granice wysyła | |||
transportt2014
| Jeśli znajdzie się ktoś miły to będę wdzięczny za odpowiedź tylko bez głupich komentarzy | |||
mikesz
| kolego daj mu wszystko to samo co w kraju z tym ze pamiętaj o licencji międzynarodowej i OCP na międzynarodówkę. Oczywiście zaopatrz swojego kierowcę w korony czeskie i euro, chyba ze ma kartę walutową. Na granicy PL/CZ musi wykupić urządzenie na myto, kaucja 1000 koron plus dobicie z tym ze nie moze być nabite max 5000 koron, na granicy CZ/SK musi wykupić urządzenie na myto słowackie tam chyba ( bo nie pamietam już ) kaucja to 50 e i reszta na dobicie. Pamiętaj zaopatrzyć też kierowcę w świadectwo stwierdzające kategorie tz Ekologię bo bez tego nie wykupi urządzeń. Oczywiscie ważne przeglądy techniczne i ubezpieczenia oc i jak sobie jeszcze przypomnę to dopiszę | 1 | ||
mikesz
| OCP oczywiście kierowca nie musi posiadać ale dobrze jak ma kopie ale ty musisz mieć zawarte obowiązkowo. | 1 | ||
visitors
| kogo wy miernoty pouczacie? goscia z CKZ? ? zeby miec CKZ cza kursy miec, cza egzaminy pozdawac. a wy co macie? pj z PUP'u? | -1 | ||
mikesz
| visiotors miernotą to jesteś ty | 1 | ||
MANtoMAN
| mikesz (2014-08-26 18:50:12) kolego daj mu wszystko to samo co w kraju z tym ze pamiętaj o licencji międzynarodowej po co licencja? | |||
mikesz
| a jak myślisz? | 1 | ||
MANtoMAN
| Myśle że niewiele wiesz | |||
transportt2014
| mikesz Bardzo dziękuje Ci za odpowiedź i OCP Przewoźnika międzynarodowego jeszcze dzisiaj wykupię, a czy może się orientujesz czy w przypadku przewozu towarów łatwo psujących się potrzebne są np. odpowiedniki książek sanepidowskich... ? | 1 | ||
mikesz
| tego ci nie powiem, tam wozimy stal | |||
mikesz
| no i długość zestawu i wysokość nie może przekraczać norm bo słowacy walą dość srogie kary, kiedyś siodło było przesunięte o 3 cm do przodu i walnęli 260 e kary. uczul kierowcę na pilnowanie stanu opłat myta bo na Cz i Sk dobiej tylko na wybranych stacjach a jest ich niewiele. | 1 | ||
DriWer76
| co za de*il stawia minusy? | 1 | ||
transportt2014
| mikesz dziękuje, napewno masz już spore doświadczenie odnośnie przewozów na terenie Czech i Słowacji i będe wdzięczny za napisanie jak wygląda kontrola np. policji czy też innego organu np. inspekcji - na co zwracają uwagę, do czego najczęściej się, przyczepiają'' oraz czy kierowca może mieć wydrukowane po polsku, (Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu, czyli „ zaświadczenie o działalności” (ROZPORZĄDZENIE (WE) NR 561/2006 LUB AETR)? '' czy też musi mieć inny druk? | |||
mikesz
| zaświadczenie może byc tylko w języku polskim, policja lubi robić nagonki na Polaków i bardzo często robią kontrole techniczne. Czesi Mają specjalny katalog co jak powinno wyglądać nawet poddane amortyzacji i mają do tego taryfikator. Kontrole czasu pracy są przy okazji ale o wysokosci kar ci nie powiem bo u mnie wszystko jest zgodne z przepisami. | 1 | ||
mikesz
| ale za rysę na tarczę hamulcową na dlug. 3 cm od wewnątrz płaciłem 500 koron chcieli 5000 ale jak im pokazałem ze zrobiłem doładowanie myta za 4000 to zmniejszyli do 500 koron. Łapówek nie proponować. | 1 | ||
mikesz
| kolega za zużyta oponę na naczepie tez 500 koron | 1 | ||
Powell13
| Na chłodnię potrzebne jest ważne FRC. | |||
transportt2014
| Powell13 czyli muszę zrobić badanie ATP? | |||
Powell13
| Tak, na przewóz międzynarodowy jest to wymagane, podczas kontroli na drodze też czasem to sprawdzają. | |||
zibi1906
| Podgląd konta Powell13Powell13 (2014-08-26 19:23:52) Na chłodnię potrzebne jest ważne FRC. ??? Na każdą? A może wystarczy FRA, FRB... lub FNA? | |||
transportt2014
| Powell13, ok to sobie to zrobię, a czy może się ktoś orientuje czy w Polsce mogę wcześniej wykupić urządzenia do poboru opłat które funkcjonują w Czechach i na Słowacji? | |||
zibi1906
| Podgląd konta transportt2014transp ortt2014 (2014-08-26 20:14:02) Powell13, ok to sobie to zrobię, a czy może się ktoś orientuje czy w Polsce mogę wcześniej wykupić urządzenia do poboru opłat które funkcjonują w Czechach i na Słowacji? Na granicy, jeśli znajduje się po polskiej stronie. | |||
mikesz
| na czechy tylko przy granicy to samo na slowację ale przy słowackiej granicy. | 1 | ||
Powell13
| Zibi chyba jednak słabo coś trybisz. | |||
zibi1906
| Podgląd konta Powell13Powell13 (2014-08-26 20:32:13) Zibi chyba jednak słabo coś trybisz. Słabo bo? | |||
R730
| Na Słowacji kierowca niech uważa żeby nie poszedł do rowu, zwłaszcza jadąc od Barwinka, na zawijasach w okolicy Sarissky Stiavnik jak idzie w dół to puszcza tych co idą w górę, niech uważa na przekroczenie dozwolonej prędkości bo za ponad 5km/h capną go. Pierdzielnik do opłaty niech doładuje w punkcie dystrybucji bo później ciężko mu będzie doładować, jeżeli się go nie używa to trzeba zwrócić do pół roku od ostatniej jego aktywności bo potem kara ponad 250 euro z jednego boxa (moja firma płaciła za dwa :D) w Koszycach na stacji OMV jest taka fajna czarna Monika mmm :) |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.