ID: 147069
Polska przeciw pomysłom Francji
ID: 147069
ID: 147069
Francja chce ujednolicenia przepisów socjalnych w przewozie drogowym. Polska jest przeciw, bo zaszkodziłoby to konkurencyjności naszego sektora transportowego i byłoby tragedią dla wielu przewoźników - uważa wiceminister infrastruktury i rozwoju Zbigniew Klepacki.
Francja chce ujednolicenia przepisów socjalnych w przewozie drogowym. Polska jest przeciw, bo zaszkodziłoby to konkurencyjności naszego sektora transportowego i byłoby tragedią dla wielu przewoźników - uważa wiceminister infrastruktury i rozwoju Zbigniew Klepacki.
~etransport.pl
Posty (504)
~Jurgen | chohlik psie do budy!!! | -1 | ||
~Robię Tu Wietnam | pikol wybełkotał: "Jak się nie ma merytorycznych argumentów to zaczynają się wycieczki personalne. " Masz w 100% rację. I aby ją potwierdzić kolejny cytat. Oto pikol odzywając się do mnie napisal tak: "Robię tu wietnam, a do twojego zakutego łba dochodzi, że jak się zrównają pensje to połowa polskich kierowców traci robotę czy jest to za trudne, żeby twoje szare komórki to ogarnęły???/" Czy li faktycznie jak pikol 16 nie ma merytorycznych argumentow ale ma pięty na ktorych się obraca, to stosuje wycieczki personalne. Np. typu " zakutego łba" Pikol16. Brawo za samokrytykę. A teraz idż umyj te pięty i lulu. Pa. | -2 | ||
~TIR | Polski szoferzyna nawet nie dopuszcza myśli, ma pracę tylko dlatego, że jest tani. Na co te prostaki liczą? | 1 | ||
pikol16
| a kto zaczął używać słów " zakuty łeb ". Raczej nie ja. I dalej nie umiesz odpowiedzieć na proste pytanie. | 2 | ||
~TIR | Ty, miłośnik ryżu, gdzie ty wyczytałeś o zakazie płacenia od ilości przejechanych kilometrów? Pada tam magiczne słowo, jeżeli". Łapiesz ćwierćinteligencie różnicę? | 2 | ||
~Robię Tu Wietnam | Pikol16 jakie pytanie? odpowiadać mozna na mądre pytania, na głupie nie odpowiadam w mysl starej zasady aby nie rozmawiac z idiotą bo sprowadzi rozmowę do swojego poziomu, a potem inni nie zobaczą roznicy. Na razie to przyłazisz tutaj i informujesz, że obracasz się na pięcie i zmykasz do swojej kabiny kiedy widzisz i słuchasz kogoś kto ma inne zdanie czyli takiego jak kiero z głową. Róznica między tobą a nim jest taka, że on jest z glową, a ty tylko z piętami. A tak naprawdę do pięt innych nie dorastasz. Dobranoc. | -2 | ||
~oby tak sie nie stalo | kolego tir jezdzilem u niemca mialem 2500-3000euro netto kazdy weekend w domu wiec jesli zna sie jezyk perfekt jestes wtedy traktowany na takich samych warunkach gorzej z tymi co nie mowia po niemiecku mowic bo robia za pol stawki | |||
~kiero | Dokładnie tak kolego! To nie czasy, że rozmawiano po indiańsku tak, że aż ręce bolały! Teraz kierowca zana conajmniej dwa języki obce w stopniu conajmniej komunikatywnym. Reszta na traktory, albo nazat do piekarni! | |||
~TIR | Dlaczego dalej nie jeździsz? | 1 | ||
~Robię Tu Wietnam | Tak TIR pajacu. Łapię tę rożnicę od dawna. Za to ty nie umiesz czytać ze zrozumieniem. Godzinę temu napisalem tak: "Rozporządze nie Ministra Pracy i Polityki Społecznej. Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 roku o czasie pracy kierowcy. Dz. U. 2004Nr. 92 poz. 879. Art. 26 w rozdziale 3 pt. Obowiązki pracodawcy. " Warunki wynagrodzenia kierowcy NIE MOGĄ przewidywać składnikow wynagrodzenia, których wysokość jest uzależniona od ilości przejechanych kilometrów lub... " Dalej jest napisane, że jeśli ich stosowanie może zagrażac bezpieczenstwuna drogach lub zachęcać do naruszenia przepisow rozporzadzenia ( WE) nr 561/2006 Orzecznist wo Sądu Najwyższego jest w tym przypadku jasne i klarowne. Płacenie z tzw kilometra powoduje zagożenia. Między innymi takie, że kierowca aby zrobić większą ilośc km w miesiącu pracy czyli z chęci zwiększenia zarobku stosuje magnesy, skraca celowo pauzy aby jechać, przekracza czas pracy aby robić owe km czy przekracza dozwolone prędkości aby w tym samym czasie wiecej przejechać. etc. etc. " Czyli? Czyli jeśli/jeżeli ( to znaczy to samo) stosowanie płacenia od km może ( dalej jak w cytacie) I także dalej jak w cytacie przytaczam orzecznictwo SN w tej sprawie. Sąd Najwyższy uznał, że stwarza zagrożenie taka forma płacenia ( za km) czyli jeżeli tak, to nie wolno jej stosować. Zrozumiałeś??? To naprawdę nie wymaga wysiłku :) | -2 | ||
pikol16
| rzeczywiście nie ma już sensu ścierać klawiatury. Lepiej pomarzyć o tych pięknych, francuskich dziewczętach, które będą nas witały na granicy francuskiej bagietkami, winem i solą jak padną dziadtransy i pójdziemy pracować do francuskich firm. | 2 | ||
~TIR | Wietnam. Bredzisz ćwierćinteligencie. Płacenie uzależnione od ilości przejechanych kilometrów nie jest równoznaczne ze zmuszaniem czy łamaniem konwencji AETR. Skończ wreszcie prymitywne manipulacje. Nie wszyscy są ćwierćinteligentami mającymi problem ze zrozumieniem prostego słowa jeżeli. | 1 | ||
~kiero | to na której granicy są te ładne francuzki? Chyba na świecku rumunki z francuzem:D:D:D:D | |||
~kiero | Ale co Wy tu dyskutujecie? Komuś nie podoba się w firmie? Kogoś zmuszają? Obowiązek pracy powrócił? | |||
~TIR | pikol16. Jak dziadtransy padną, powracający z zachodu polscy kierowcy na 100% dostaną bagietki. Nie we Francji, a w Amsterdamie i nie od francuskich piękności, a od pe da łów w du. pę. | |||
~kiero z glowa | Panowie teraz siedzie w domu od wczoraj do wtorku wolne (poniedzialek zakaz) i tak mam co weekend kasa tez poczciwa ale ja nie zalilem sie na parkingach tylko olalem polskich oszustow juz dawno pracuje za granica ale zeby jezdzic do domu tzn do PL co weekend i za dosc dobre pieniazki walczylem o to nie raz tak ostro ze malo nie wylecialem i sie udalo u jednego pracodawcy juz tak pomykam ponad 10 lat nie niemadrze sie tylko zycze wszystkim tez aby swoje wywalczyli dlatego mam takie poglady. jeszcze raz pozdrawiam:) | -1 | ||
~kiero | ja też robię za granicą i powiem Ci, że żałuję najlepszych lat spędzonych w pl firmach. | |||
pikol16
| ~kiero z glowa, czy ja dobrze zrozumiałem, że pracujesz w zagranicznej firmie i ta firma specjalnie dla ciebie pod koniec tygodnia bierze fracht do Polski, żebyś mógł zjechać na weekend do domu??? | 1 | ||
~Robię Tu Wietnam | TIR, ty naprawdę jesteś de*ilem do kwadratu czy tylko udajesz de*ila? Cytuję treść Art 26 w całości: "Warunki wynagrodzenia kierowców nie mogą przewidywać składników wynagrodzenia, których wysokośc jest uzależniona od liczby przejechanych kilometrów lub ilości przedwiezionego ładunku JEŻELI ( lub JEŚLI bo to to samo) ich stosowanie mogłoby zagrażać bezpieczństwu NA DROGACH lub zachęcać do łamania rozporządzenia (WE) nr561/2006" Czyli jeżeli płacenie od ilości przejechanych kilometrów by nie miało wpływu na bezpieczenstwo albo jeśli by nie powodowało zagrożenia na drogach, to pracodawca by mógł tak płacić. Jednak Sąd Najwyższy ( nie wiem czy wioesz co to za instytucja) orzekł, że taka forma płącenia stwarza zagrożenie bezpieczenstwa i zagrożenie na drogach. Jeśli tak, to oznacza to iż pracodawca NIEW MOŻE STOSOWAĆ TAKIEJ FORMY WYNAGRODZENIA. Sąd Najwyższy podał też uzasadnienie swojego orzeczenia. Tak wiec może postaw zarzut SN, że jego skład to ćwierćinteligenci. Podobnie jak KAŻDY Inspektor Pracy, ktory jeśli stwierdzi w czasie kontroli takie formy płacenia ( od km) nakłada na pracodawcę grzywnę określoną co do wysokości w odrebnych przepisach. SN. IP, ja i całą reszta to ćwierćinteligenci, a jedyyny TIR jest mądry. Masz jaikis młotek? To walnij się w ten pusty łeb. Przed snem. | -1 | ||
~kiero z glowa | tak dobrze zrozumiales wiem ze to nie wiarygodne czesto zjezdzam z niemiec na pusto bo frach do niemiec jest drozszy niz do pl | |||
pikol16
| a za nim zatrudniłeś się w tej firmie firma w ogóle nie obsługiwała polskiego kierunku, a teraz to robi tylko po to, żebyś mógł zjechać do domu na weekend i oczywiście zarobki masz jak każdy autochton tego kraju w którym pracujesz? | |||
visitors
| Trybunal Konstytucyjny orzekl, ze jesli to nie zagraza bezpieczenstwu na drodze, to skladnikiem wynagrodzenia moze byc ilosc przejechanych km lub procent od frachtu. | |||
~TIR | Wietnam. Interpretacja właściwa dla idioty uwzględniającego tylko swoje racje. Wytłumaczę ci na przykładzie może zrozumiesz. Jest dwóch kierowców w firmie, jeżdżą tymi samymi samochodami po tych samych trasach, u tych samych klientów. Jeden w miesiącu robi 10 tyś km zgodnie z AETR, drugi tylko 6tyś km. Niby dlaczego miałbym wynagradzać równo pracowitego kierowcę i nieroba? Jeden i drugi nie łamie AETR. Załapałeś ćwierćinteligencie? | |||
~kiero | pikol to jest dla ciebie takie dziwne? Zaskoczę Cię. Stary daje osobowkę, żebym z rodzina się w weekend zobaczył. Zaszufladkowales się w bardzo mizernej części tej branży. | |||
~Helwet | Wietnam, masz jakieś bliższe namiary na to orzeczenie SN? Nie czytałem tego, a to może być przełom w wynagradzaniu. Ale coś tam musi być nie tak z tym orzeczeniem, bo kilometrówka nadal jest składnikiem wynagrodzenia za pracę. | |||
~TIR | Wietnam. Zazwyczaj idiota nie wie, że jest idiotą. Jesteś doskonałym przykładem idioty. | |||
~kiero | Dla niektórych normalne warunki pracy i płacy są jak UFO | |||
~Robię Tu Wietnam | Pokaż mi to orzeczenie TK. To po pierwsze. Po drugie jak pisałem wcześniej stwierdzono, że zagraża. Tak wiec oczywiście jak pisałem wyżej. Jesli by miało nie zagrażac, to można, ale ponieważ zagrażato nie można. No chyba że chcesz postawić zarzut prokuratorski wszystkim Sędziom Sądów Pracy, wszystkim Inspektorom Panstwowej Inspekcji Pracy, że dopuszcają się łamania prawa każąc tych, którzy płacą od ilości km. | |||
visitors
| pokaz mi to orzeczenie SN | |||
visitors
| zeby kogos ukarac, to trzeba najpierw udowodnic wine. samo placenie z km nie jest karalne, bo takie placenie dopuszcza prawo |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.