ID: 147069
Polska przeciw pomysłom Francji
ID: 147069
ID: 147069
Francja chce ujednolicenia przepisów socjalnych w przewozie drogowym. Polska jest przeciw, bo zaszkodziłoby to konkurencyjności naszego sektora transportowego i byłoby tragedią dla wielu przewoźników - uważa wiceminister infrastruktury i rozwoju Zbigniew Klepacki.
Francja chce ujednolicenia przepisów socjalnych w przewozie drogowym. Polska jest przeciw, bo zaszkodziłoby to konkurencyjności naszego sektora transportowego i byłoby tragedią dla wielu przewoźników - uważa wiceminister infrastruktury i rozwoju Zbigniew Klepacki.
~etransport.pl
Posty (504)
~kier | Przewoznik a ty baranie nie masz racji. Jezeli z ciebie jest przewoznik ktrego nie stac dzwignac tych wlasnie przepisow to odejdz z tej branzy i zostaw miejsce normalnym firmom ktore stac na wymiane taboru co 3 lata, wyplate dla kierowcy na czas itd itp. A wiekszosc polskich przewoznikow to skonczone dziady ktore sprzedaly kawalek pola i weszli w transport nie majac o tym zielonego pojecia. Dzieki wlasnie takim dziadom jak ty transport spada na psy. Brak slow smrodzie chodzacy!!! | |||
~kier | Zreszta zagranica odrazu poznasz firme szanujaca sie i dziadtransa. Wystarczy spojrzec na auto. | |||
wezyr2
| kier napisałeś bardzo dobrze popieram niech dziadom w pięty wejdzie | |||
~burak | Fraance TAK!!! Poland NIE!!!... | |||
~2 PAG | Jak trzeba zapłacić Obywatelowi za pracę, to nie równamy do Europy. Ale ku... a ceny paliw, żywności, opłaty za autostradę itp. to jak najbardziej. Jak najbliżej Europy. POLSKaa BIAŁOOOOO CZERWONI!!! | |||
~Helwet | Zrozumcie wreszcie i pogódzcie się z tym, że nigdy ekonomicznie nie zrównamy się z krajami starej Unii. Chociażby skały srały. Tak ciężko to pojąć? A może ktoś nie wie dlaczego? | |||
~silwio | A długo ta "łunia"jeszcze będzie w całości??? | |||
~Pssss | Potraficie tylko narzekać trzeba było się kur... wa uczyć albo do dziada nie iść jeździć co mu pieniędzy na opony albo myjnie szkoda. Ja śmigam nowym Mańkiem koło domu codziennie śpię w łóżeczku w domku i mam 4 tysie przy 240godzinach miesięcznie | |||
~Martinez | nacisk na oś 50 ton albo 60 ton?!!! Co to za *ły w tym artykule? | |||
~esso | visitors ty jak zwykle najmądrzejszy, a może byś pomyślał po co to robią bo na pewno nie po to żeby kierowca miał dobrze, może jest inny podtekst tego co robią, może chodzi o to że większość firm wysyła i jeżdżą na kabotażu, że zabierają więcej ładunków z Francji ich przewoźnikom a udupić w inny sposób nie potrafią a ni polskich ani innych firm z demoludu, czy to Czechów Węgrów itp. Mało tego złomu jeździ, zobacz HSF VOS i kilka innych firm jakoś sie za bardzo nie przejęli, a maja opanowany rynek chłodni w europie chłopaki też jeżdżą w systemach 2/1 3/1 4/2 | |||
visitors
| jak to po co robia? po to zeby ktos ( z innego kraju ) sponsorowal zasilki dla francuskich bezrobotnych kierowcow | |||
~esso | nie bój żaby nasi sobie poradzą w odróżnianiu od żabojadów | |||
~Robię Tu Wietnam | A ja myślałem, że pod wieczór zobaczę, żed skończyliście dawno te jałową dyskusję. Sprawa jest prosta i klarowna. Natomiast Wy może niechcący próbujecie przekazywać wyrazy współczucia dziadtransom. Jacy to oni biedni bo będą musieli się dostosować do takiego prawa jakie będzie we Francji obowiązywać. Zastanawiacie się jak to oni poradzą sobie ze ściąganiem zestawu do kraju po 14 dniach, ile ci " biedacy" na tym stracą etc. etc. Dziwne to bo dziadtransy jakoś się nie martwią ile Wy tracicie na ich cwaniactwie. Francja wprowadza takie prawo jakie uważa za słuszne w ramach obrony swojego rynku pracy. Proste. I to nie podlega dyskusji. Ma do tego prawo tak samo jak polski rzad by mial prawo chronić nasz rynek pracy. Belgia idzie ich śladem i też ma do tego prawo. Proste. Ktoś wyżej słusznie zauważył, że polski dziadtrans poradzi sobie finansowo. Spoko. Ktoś inny obawia się że mniej zarobi. No jasne. Jak będzie się godzić na zapłatę od frachtu, to na pewno straci. Ale godząc się na taki system wynagrodzenia niech ma pretensje do siebie, a nie do Francji. Kilometry? Ci godzący się na zarobki od km niech przestaną się na to godzić, a nie mieć pretensje do Francji. Ci, których wynagrodzenie jest oparte na prawie czyli dietach raczej nie stracą. Pisałem o tym. System 4/1. Czyli 28 dni w trasie, siedem dni w domu. Dwa razy po 14 dni to 28, a dwa pobyty w domu np 3 i 4 dni to siedem dni. Proste. Mnie ciekawi jedno. Kiedy w końcu pojmiecie, że takie ruchy, takie prawo jakie wprowadza Francja oraz wysokość kar dla przewoźnika ( nie kierowcy) to dla Was woda na młyn. Dlaczego? Bo dokona się z czasem naturalna selekcja. Dziadtrans, którego nie będzie stać na zapwenienie Wam ludzkiej formy wypoczynku czyli płacenia za hotele padnie. I niech pada. A Wy tutaj między wierszami takiemu współczujecie. Sądzę, że jeśli Francuzi bedą z konsekwencją respektować prawo jakie wprowadzają, to naprawią ten chory rynek pracy w tym sektorze nie tylko u siebie, ale u nas też. I chwała im za to. Bijcie pianę dalej. :) | 1 | ||
~oby tak sie nie stalo | wietnam tylko jak sie bedzie jezdzic tylko np polska ue polska to wszystkie auta na to przejda stawki beda 2zl km tylko na zachodzie sie poprawi a w pl bedzie jeszcze gorzej boo u nas niea czegos takiego jak minimalna stawka i beda jezdzic po 2. 50zl i z 6-7 tysiecy w 3-1 tak teraz mam zrobi sie 4000zl i weekendy w domu haha | |||
~ktosik | jak bedzie gorzej ( finansowo ) to sporo " kierowcow " przejdzie do wyuczonego zawodu. tzn - lopata, widly, bezrobocie. bo bedzie sie bardziej oplacalo. selekcja naturalna | 1 | ||
~oby tak sie nie stalo | Ja juz po 2 latach jazdy u polaka wracam spowrotem do niemiec i to chyba na stale 2400E na łapke z dietami trasy niemcy francja wyjazd pon 6 powrot piatek do 15-18 max dom i weekend wolny troche slabo ale po 3 miesiacach kasa idzie o 100euro w gore po roku jest 2500-3000euro netto jak zrobie jedno kolko wiecej to mam 3000euro a jak nie to 2500 takze nie jest zle | |||
~oby tak sie nie stalo | nie mowie juz o tacho ze legal u polaka jak sie jezdzi 5dni na weekend to walisz takie km ze masakra a kasa slaba | |||
~g@pa | ktosik??? zmęczony tygodniowymi wykładami??? widły łopata i etc... muszę zatem się przygotować i widłologie opanować?? Eeeehh | |||
~Robię Tu Wietnam | Jeden taki wybelkotal sobie : "wietnam tylko jak sie bedzie jezdzic tylko np polska ue polska to wszystkie auta na to przejda stawki beda 2zl km tylko na zachodzie sie poprawi a w pl bedzie jeszcze gorzej boo u nas niea czegos takiego jak minimalna stawka i beda jezdzic po 2. " A nie mówiłem? :) Przyklad wspóczucia dziadtransom na zawołanie. Takiej durnej arumentacji i zalosnej logiki dawno nie widzialem. To, że jakiś pacan godzi się na wzięcie frachtu po 2 zl za km to jego problem. Nie kierowcy. Nie Francuzów. Po pierwsze prze dwa tygodnie można zrobić kilka frachtów po krajach unijnych. I nie po 2 zl za km. Pisałem też rano, że oczywiście fracht z np Francji do Polski jest tańszy od frachtu np. Francja - Niemcy czy Hiszoania - Anglia. To oczywiste i autor cytatu Ameryki nie odkrył. Jeśli jakiś przewoźnik nie umie lub jego spedycja nie umie mu zapewnić takiej ceny frachtów przez te dwa tygodnie aby przy tanszym zjeździe do Polski średnia za km byla opłacalna, to niech zamknie firmę. Podobnie jeśli go nie stać na to aby dawać ierowcom na hotele. To też niech zamknie firmę. Problem, którego Wy i autor cytatu-belkotu nie rozmiuecie jest taki: Dziadtransa, pracodawcę stać na drogie samochody dla calej rodziny i dobre BMW dla siebie. Stać go na dom, na wakacje w drogich kurortach, na dobry zegarek, drogą wodę ( perfumy) ale nie stać go na hotele dla kierowcow. Biedak, chlip, chlip : ( Poza tym może w koncu do wqas dotrze, że koszty takich hoteli to koszty prowadzenia działalności wiec są odliczane w rozliczeniach z Urzędem Skarbowym. Przykład: Pracoda wca daje kierowcy ( wydaje na podstawie rachunków) na hotel np. 100 euro. 420 zl uwzględnia w kosztach działalności gospodarczej. Pytanie: Gdzie on, biedak traci??? Wiem gdzie. Wiedzie kiedy i gdzie? Wtedy kiedy wciska Wam kit, że traci heheheheh | |||
~Robię Tu Wietnam | Kolejny bełkot: "nie mowie juz o tacho ze legal u polaka jak sie jezdzi 5dni na weekend to walisz takie km ze masakra a kasa slaba" To po co godzisz się na wynagrodzenie, którego zabrania Ustawa czyli wynagrodzenie z km? Naucz się ty i cała reszta, że jeśli godzicioe się na takie sposoby wynagrodzenia, to pretensje miejcie do siebie | |||
~ktosik | Robię Tu Wietnam (2014-06-07 22:34:15) Kolejny bełkot: To po co godzisz się na wynagrodzenie, którego zabrania Ustawa czyli wynagrodzenie z km? A tak bardziej konkretnie to gdzie to jest zabronione? | |||
~oby tak sie nie stalo | nie mowie ze z km jest tak zle bo jezdzilem w pl w dobrej firmie to placone mielismy 2000brutto podstawy i 45gr km a to dobra stawka gorzej z tymi co jezdza za 45gr i nic wiecej jezdziliismy wtedy polska hiszpania polska lub polska niemcy polska kasa byla konkretna nawet przy 12000km co robilo sie minimum bylo 5400zl z km + 1400 netto podstawy co dawalo kwote 6800zl i ponizej sie nie schodzilo a powiem ze byly miesiace gdzie krecilo sie 14tyskm w kolkach na hiszpanie to sobie policzcie prawie 2000euro z tym ze sie zwolnilem wyjechalem do niemiec a z firmy sie nikt nie zwalnia wiec ciezko sie dostac teraz gdyby ktos mi dal taka stawke polska zachod polska to bym nie musial do niemiec jechac bo po co | |||
radek_0513@op.pl
| trzymam kciuki za francuski przepis:" ujednolicenia przepisów socjalnych w przewozie drogowym" | |||
~oby tak sie nie stalo | oby to nie weszlo bo bedziemy musieli wszyscy na zachodzie jezdzic... u zachodniego pracodawcy czy wiecie jesli te wszystkie auta beda jezdzic wschod zachod stawki spadna do 2. 5km i bedzie jeszcze walka o taka robote panowie a na zachodzie bedzie wiecej roboty to i sie wiecej zarobi u zachodniego pana lecz wiadomo kazdy by wolal pracowac w swoim kraju a dobre pieniadze bo wkoncu tutaj sie urodzilismy i chcielibysmy tutaj zyc jak firmy przejda na system 2-1 to zarobki spaddna do 5000zl i to bedzie koniec dobrego zarobki bo u nas na kraju to jest tragedia 40-45gr km i przebiegi zedu 8-9tys km przynajmniej u nas w firmie jezdza same swierzki bo to marny grosz | |||
~Robię Tu Wietnam | Bylo o tym wiele razy, ale ktosik albo udaje, zz nie wie czyli wali głupa albo ma słaby wzrok i nie doczytal albo nie umie czytać ze zrozumieniem. Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej. Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 roku o czasie pracy kierowcy. Dz. U. 2004Nr. 92 poz. 879. Art. 26 w rozdziale 3 pt. Obowiązki pracodawcy. " Warunki wynagrodzenia kierowcy NIE MOGĄ przewidywać składnikow wynagrodzenia, których wysokość jest uzależniona od ilości przejechanych kilometrów lub... " Dalej jest napisane, że jeśli ich stosowanie może zagrażac bezpieczenstwuna drogach lub zachęcać do naruszenia przepisow rozporzadzenia ( WE) nr 561/2006 Orzecznist wo Sądu Najwyższego jest w tym przypadku jasne i klarowne. Płacenie z tzw kilometra powoduje zagożenia. Między innymi takie, że kierowca aby zrobić większą ilośc km w miesiącu pracy czyli z chęci zwiększenia zarobku stosuje magnesy, skraca celowo pauzy aby jechać, przekracza czas pracy aby robić owe km czy przekracza dozwolone prędkości aby w tym samym czasie wiecej przejechać. etc. etc. Ktosik, mam prośbę. Nie kompromituj się wiecej takimi pytaniami. | |||
chohlik
| a koledzy myslicie ze jadac przez francje z ladunkiem za cene paliwa to francuzi tego nie widza???powinno byc w kazdym hotelu i motelu przy wejsciu napisane=dla polakow ceny podwojne | |||
~Robię Tu Wietnam | P. S. Opracowano na podstawie: tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 1155, z 2013 poz. 567. | |||
~g@pa | ktosik się nie k0oooomprooomici on zna ustawe i jezdzi zastawą!!! wietnamczyk a ty oczekujesz że miszcze pojmą logike twą zawiiłą??? I po pierwszym twym zdaniu ciśnienie logiczny tok myśleniowy zasłania. | |||
~ktosik | a jesli stosowanie takiej formy wynagrodzenia nie stwarza zagrozenia na drodze? to juz mozna placic od km lub procent, prawda? | |||
~Robię Tu Wietnam | chohlik, ale ten o nicku " oby tak się nie stalo" zasuwa za wynagrodzenie uzależnione od ilości przejechanych km. I jeszcze jak widać jest dumny z tego, że godzi się na wynagrodzenie nie będące w zgodzie z prawem :) To dzięki takim pa*tom, godzącym się na taki sposób wynagradzania mamy to co mamy. I tyle w temacie. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.