ID: 146955
Spowodowanie wypadku- wymuszenie pierszeństwa
ID: 146955
ID: 146955
Niedawno byłem uczestnikiem wypadku. Kolega wyjeżdżał samochodem ze skrzyżowania z drogi podporządkowanej. Zatrzymał się przed znakiem stop przepuścił samochody z obu stron, jednak kiedy ruszył, niespodziewanie, uderzył w niego samochód nadjeżdżający z lewej strony. Kolega nie zauważył samochodu, ponieważ lewą stronę jezdni zasłaniała wysoka trawa, poza tym oślepiło go słońce. Dodatkowo samochód, który w niego uderzył jechał z nadmierną prędkością (ok 100km/h w terenie zabudowanym). W wyniku wypadku kolega poniósł bardzo ciężkie obrażenie, czeka go długi pobyt w szpitalu. Jego pasażerowie są poobijani, nie odnieśli większych obrażeń. Co do samochodu, na którym wymusił, kierowca ma lekki uraz żeber a jego pasażerka uraz ręki. Ich samochód jest do kasacji.
Kolega ma od 25 lat prawo jazdy, nigdy nie dostał mandatu, nie miał też nigdy ani jednej stłuczki ani punktu karnego. Co mu grozi za tego rodzaju spowodowany wypadek? Czy okoliczności, które opisałem będą brane pod uwagę jako łagodzące?
Niedawno byłem uczestnikiem wypadku. Kolega wyjeżdżał samochodem ze skrzyżowania z drogi podporządkowanej. Zatrzymał się przed znakiem stop przepuścił samochody z obu stron, jednak kiedy ruszył, niespodziewanie, uderzył w niego samochód nadjeżdżający z lewej strony. Kolega nie zauważył samochodu, ponieważ lewą stronę jezdni zasłaniała wysoka trawa, poza tym oślepiło go słońce. Dodatkowo samochód, który w niego uderzył jechał z nadmierną prędkością (ok 100km/h w terenie zabudowanym). W wyniku wypadku kolega poniósł bardzo ciężkie obrażenie, czeka go długi pobyt w szpitalu. Jego pasażerowie są poobijani, nie odnieśli większych obrażeń. Co do samochodu, na którym wymusił, kierowca ma lekki uraz żeber a jego pasażerka uraz ręki. Ich samochód jest do kasacji.
Kolega ma od 25 lat prawo jazdy, nigdy nie dostał mandatu, nie miał też nigdy ani jednej stłuczki ani punktu karnego. Co mu grozi za tego rodzaju spowodowany wypadek? Czy okoliczności, które opisałem będą brane pod uwagę jako łagodzące?
~dino1995*.21.169.104.ipv4.supernova.orange.pl
*.21.169.104.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (58)
~snickers | a szkoda... bo jak ktoś ma 70 lat prawo jazdy, 40 lat za kółkiem i z racji wieku, nie ujmując nikomu, nie potrafi trafić kluczykiem do stacyjki, dioprii tyle co stępien w posterunku 13, i czas reakcji szachisty? to mysle ze dobre checi i wiedza " jak to było 40 lat" temu ma tu niewielkie znaczenie | |||
visitors
| snicers - podniecasz sie pomyslem badania kierowcow resorakow jakoby on nie istanial. a juz istnieje | |||
~snickers | tak, istnieje... co 5 lat badania, kursy, szkolenia itp:) hhe, ale pewnie jestem " do tyłu " z przepiami, ok, masz racje:) | |||
visitors
| co 5 lat dla zawodowych. amatorzy maja inaczej. poczytaj przepisy | |||
~Helwet | Właśnie w związku z tym, będą wprowadzone okresowe badania lekarskie na które, pewna część forumowiczów jest oburzona. | |||
Jajo_Węża
| Przy dobrej papudze sąd może go uznać wspolwinnym a nie winnym że względu na trawę i nadmierna prędkość poszkodowanego. | |||
visitors
| dobry papuga wykaze ze sprawca wypadku jest trawa i slonce | |||
~cdn... | od tego się zaczyna że nie wszyscy na *resorakach*mają po 70 lat widziałem czasami i młodszych, a czy trafiają w stacyjkę to ich sprawa, mimo że nie jestem kierowcą ale mam znajomych co jeszcze brakuje im do tej magicznej cyfry i jakoś wszystko ogarniają i to sporo jeździ na liniach gdzie czas jest rzeczą świętą, tak że tu reguły nie ma. | |||
visitors
| "Zatrzymał się przed znakiem stop przepuścił samochody z obu stron, jednak kiedy ruszył, niespodziewanie, uderzył w niego samochód nadjeżdżający z lewej strony. " znaczy " kolega " raz widzial, raz nie widzial auta z lewej strony... czyli trawa sie " kladla " pod naporem wiatru i slonce wtedy zachodzilo za chmury ze przepuszczal te auta z lewej strony? a jak bylo bezwietrznie i bezchmurnie, to akurat jechal ten skubaniec z lewej i to z predkoscia ok100km/h... kurde, pozazdroscic oceny predkosci pojazdu ktory pojawil sie z nikad. . | |||
~snickers | i o tym właśnie mowa. kierowca zawodowy musi mieć szkolenia itpo, zeby udowodnić ze potrafi "trzymać kierownice"ale amator może mieć 90 tke, alzheimera, okulary jak od piwa denka, kodeks czytany w zeszłym, stuleciu, 20km/kwartał, a gość tu zapodaje ze taki w młodym wieku jezdził wiecej (sic!) ode mnie i stwarza mniejsze zagrożenie, żadna kontrola nad kimś takim nie jest potrzebna, za to nad kimś kto ma 30 załóżmy i robi 100. 000km/rok musi być pod kontrola, bo może zapomniał jak sie jeżdzi... uważam ze kontrola jest potrzebna, ale takie podejście jak mojego przed mówcy to lekkie nieporozumienie i mylenie niektórych częsci ciała z palcem | |||
~snickers | wiesz,... jakby na "oko" miał 102km/h to dla sprawcy to okoliczność łagodząca:) | |||
visitors
| snicers - przestan juz piertolic. kazdy pracownik przechodzi badania okresowe. masz problem ze wybrales (? ? ) zawod kierowcy? zwolnij sie i idz do lopaty | |||
~snickers | ok, bafta sie, ide kimac.. o 6 pobudka i dalej w droge, narki | |||
~Helwet | Jajo, jak cofasz z pomiędzy zaparkowanych samochodów, to też okolicznością łagodzącą będzie to, że samochody zasłaniały ci widoczność? Jak dzieci, a nie zawodowi kierowcy. | |||
~snickers | dołopaty to powinien isc taki co mu trawa przeszkadza na skrzyżowaniu iżadne badania mu nie są potrzebne, a jak slepy, zniedołężniały i ma światłowstręt, bo mu słonce przeszkadza, to po co wsiada za kółko? tylko dlatego że ma " papier w portfelu, zdobyty w zeszłym wieku"? potem masz efekty, tak ze daruj sobie te fanaberie i popatrz co ci super kierofcy, którym zadne badania nie są potrzebne, wyrabiają na drodze... ciekawe jak określił prędkość pojazdu, którego niby nie widział?... hhe parodia normalnie, ok, spadam narki | |||
~cdn... | snikers kierowca autobusu po 60-tce ma co 2 lata badania a po 65-co rok, i to b. szczegółowe i jakoś przechodzą tu gdzie się wozi ludzi żaden lekarz się nie podłoży za sianko. | -2 | ||
cds-odszkodowania
| Zgodnie z art. 177. § 1. k. k., nawet za nieumyślne naruszenie zasad bezpieczeństwa w ruchu lądowym i spowodowanie wypadku, w którym inna osoba doznała naruszenia czynności narządu ciała lub rozstrój zdrowia, określone w art. 157 § 1. k. k., na okres co najmniej 7 dni podlega karze pozbawienia wolności do lat 3. Niestety kodeks karny uznaje to za przestępstwo, które podlega ściganiu z urzędu, stąd zapewne sprawa odbędzie się w sądzie. Art. 177. § 3. k. k., w przypadku, gdy wypadek został spowodowany nieumyślnie, pozwala na ograniczenie kary do 1 roku. Gdy naruszenie czynności narządu ciała trwa krócej niż 7 dni, oskarżenie następuje z oskarżenia prywatnego – zwykle poszkodowani nie korzystają z tego prawa. Oczywiście na wymiar kary będzie miało wpływ wszystko, co pisałeś w informacji i raczej nie podejrzewam, aby sąd skorzystał z wymierzenia tak dotkliwej kary. Jeżeli zaś chodzi o odszkodowanie za szkody materialne i uszczerbek na zdrowiu i zadośćuczynienie za skutki wypadku, odpowiedzialność za posiadacza ponosi zakład ubezpieczeń, w którym ma on zawarte ubezpieczenie OC pojazdu. Suma gwarancyjna jest dość wysoka, wnoszę więc, że wystarczy na pokrycie ewentualnych roszczeń poszkodowanych. Dla samego sprawcy ważne jest jak poprowadzi sprawę przed sądem, gdyż to może mieć wpływ na wymiar kary. Niejednokrotnie warto jest też zaproponować jakąś rekompensatę, ale... trzeba wiedzieć, że wszelkie uznania i ugody zawarte bez porozumienia z ubezpieczycielem nie będą wiązać ubezpieczyciela i może on nie pokryć tych kosztów. Sugeruję zaangażowanie sprawnego prawnika – sprawnego a nie pierwszego zza rogu ulicy. | |||
~prowokator | w kolejnym poście:'Sugeruję naszą firmę". | |||
cds-odszkodowania
| Jeżeli pijesz do mnie, to znam się na tym, ale tego typu spraw nie prowadzę. Ps. jakoś bić pianę umiesz a pomóc zainteresowanemu, to już raczej nie. | 1 | ||
~prowokator | jesli choć troszkę znasz sie na temacie to doskonale wiesz, że w takiej sprawie jest tak wiele niuansów, szczegółów, przepisów i sposobów prowadzenia obrony, że nie sposób jest jednoznacznie określić kary na podstawie streszczenia wydarzenia. Idź wciskać swoje mądrości gdzie indziej, tutaj możesz jedynie powróżyć z fusów lub rozłozyć tarota... efekt i porada bedę tyle samo warte. | -1 | ||
~prowokator | P. S. ja nie "bije piany" (oklepany i dość prymitywny zwrot, ale czego sie spodziewać po krawaciarzu nie znającym zycia) tylko jawnie śmieję sie w nos głupocie i ludzkiej naiwności... Śmieję się również z "doradców" mądrzejszych od radia i udajacych fachowców w dziedzinach zupełnie sobie obcych. | -1 | ||
cds-odszkodowania
| No tak, forum na ET. | |||
~prowokator | i tylko tyle jesteś w stanie wydukać elokwentny laiku? | -1 | ||
cds-odszkodowania
| Mogę jeszcze dodać, że taką frustrację trzeba już leczyć, bo pisanie na pewno nie pomoże :) | 1 | ||
~prowokator | w chwili nudy (zakładam, że z racji "fachowości" masz ich sporo) napisz anonimowy donos. | -1 | ||
cds-odszkodowania
| Nie piszę się "donos" tylko "do nas" :) | 1 | ||
~prowokator | to mnie "zastrzeliłeś" teraz... stary, nie potrafię postawić fajnej riposty na tak prymitywny tekst. Proszę, nie zmuszaj mnie do eksplorowania środowiska w którym czujesz się jak ryba w wodzie, czyli nizin umysłowych, bo nie zwykłem tam przebywać i boje się, że się rozbiję. | -2 | ||
~marcin | jak zwał tak zwał, ale powszechnie wiadomo że polski kierowca przoduje we wszelkich statystykach wypadków drogowych i bezmyślnego prowadzenia pojazdu | |||
cds-odszkodowania
| Cudownie się gaworzyło. Dzięki za przywrócenie mi poczucia rzeczywistości. Idę się ponudzić. | 2 | ||
~prowokator | Ja wyszedłem z tej dyskusji uboższy umysłowo (kto z kim przystaje takim się staje) ale bogatszy w doświadczenia... Nie pytaj o jakie doświadczenia, nie zrozumiesz. | -1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.