ID: 146921
WITD: Nieuczciwa konkurencja
ID: 146921
ID: 146921
W dniach 28-30 maja 2014 roku inspektorzy WITD w Krakowie prowadzili czynności inspekcyjne ukierunkowane na ważenie pojazdów o masie do 3, 5t.
W dniach 28-30 maja 2014 roku inspektorzy WITD w Krakowie prowadzili czynności inspekcyjne ukierunkowane na ważenie pojazdów o masie do 3, 5t.
~etransport.pl
Posty (19)
~kierowca z Krakowa | widoczny na zdjęciu pojazd to zabudowa gastronomiczna, jak rozumiem taki pojazd stanowi najwieksza konkurencje dla licencjonowanych przewoznikow... Wiecie nic tak nie boli jak de*ilne tłumaczenia, majace usprawiedliwic skok na kase normalnych ludzi... | -1 | ||
~lopez | a wiesz o tym ze taki pojazd bez zaplecza gastromicznego swietni nadaje się do przesyłek kurierskich? zatkalo kakao | 1 | ||
~kierowca z Krakowa | nie zatkalo niczego bo spodziewałem się ze urzędasy zawsze znajda sobie jakiegoś adwokata który uzasadni ich skok na nasza kase... | |||
~Mgr. Parkingowy | no tak jedni płącą za licencje, podatki ponoszą koszty i pracują za 1zł/ km inny na czarno jedzie na opałówce i kosztów 50gr... potem zaniża stawki tym uczciwym i co? | 1 | ||
~kierowca z Krakowa | Rozumiem, ze w twoim mniemaniu uczciwie to znaczy potulnie jak baranki placic wszystkie te haracze urzędnikom i jeszcze wyszydzać na forum tych którzy WIDZA ze im więcej podatkow tym gorzej z oplacalnoscia transportu. Kierowcy do 3. 5t tez placa podatki, tylko ze mniejsze bo to sa mniejsze samochody, nawet za viatool masz zróżnicowanie masy 12t i więcej, ilości osi, normy eur, chyba nie nazwiesz normalnoscia gdyby tir40t i maly 3. 5t mieli placic tyle samo za viatool | -1 | ||
~Kierownik budowy | Kierowca z Krakowa Ty durniu zdjęcie jest podglądowe i każdy co ma trochę mózgu to zrozumie ale nie Ty do tego busy które mają po 3 tony na jeżdżące bomby i zabierają robotę autom do 7. 5DMC czy 12 DMC które więcej palą mają dodatkowe koszta itp. Powinny być wagi na każdej drodze i kary za przeładowanie po 20 000 zł i by się wszystko oczyściło i nagle dałoby się przewozić 1 tone za 1. 80 a nie jak teraz 3 tony za 1. 50 zł | 1 | ||
~23-ci | Szkoda tylko, że są to jednostkowe pokazówki medialne na tzw. "efekciarstwo". Patologia ma się dobrze i dalej robi swoje na masową skalę. | |||
~kierowca z Krakowa | Kierowniku, pozwolisz ze cie uswiadomie, określenie mnie przezwiskiem które publicznie nam zaprezentowales DOWODZI twojego chamstwa, natomiast samo w sobie jest tylko twoja opinia. Mowisz ze wszystko by się oplacalo. Hmm zobaczmy. Czy koszty transportu podnosza ceny towarów i usług? Chyba nie ma wątpliwości ze tak. Czy wyższe stawki za transport sa korzystne dla ludzi wykonujących ta prace? Również bezapelacyjnie tak. Czy wyższe ceny towarów i usług sa korzystne dla konsumenta? Bezaplecyjnie nie. Mamy wiec do czynienia z konfliktem pomiedzmy ludzmi pracy a konsumentami, z których każdy ma przeciwne oczekiwania. Każdy wiec powinien sobie zadac pytanie czy jest W CIAGU SWOJEGO CALEGO ZYCIA bardziej człowiekiem pracy czy bardziej konsumentem i dopiero odpowiedz na to pytanie da ci odpowiedz czy państwo powinno stosować polityke dla konsumenta czy dla człowieka pracy i która jest lepsza dla ludzi. | |||
~Mgr. Parkingowy | no to jak ma konkurować cenowo firma która płaci podatki a firmą - krzakiem? potem stawki za frachty lecą w dół bo spedycje czują że da się sprzedać taniej bo są firmy krzaki co mają mniejsze koszta | 1 | ||
~bonaldo | kierowca z Krakowa twój sposób rozumowania transportu kołowego i uczciwej konkurencji mnie zatrważa!!! Nie wiem co chcesz udowodnić swoim komentarzem?? Wolną amerykankę, czy może aby ciągniki z naczepami rejestrować do 3, 5 DMC??? I UWIERZ MI ŻE twój towar przewieziony busem do 3, 5 DMC wcale nie jest tańszy na rynku!!! Po prostu tylko pośrednicy mają większą marżę!!! | 1 | ||
~kierowca z Krakowa | bonaldo: mogę cie zapewnić ze w skali makro, ekonomia dazy do redukcji kosztów, bo każdy z nas w ciągu całego zycia jest bardziej konsumentem niż człowiekiem pracy i choć obecnie zajmuje się transportem to mimo tego dalej kupuje rzeczy potrzebne do zycia. Argument tu przytaczany brzmiał, duzi placa podatki, a mali nie, na co odpowiedziałem kontrargumentem, ze mali tez placa podatki, a zróżnicowanie stawek jest czyms normalnym, wiec nie można mowic o nieuczciwości. Dodatkowo wskazałem ze za zla przyczyne stanu naszej gospodarki ze wskazaniem na transport sa wlasnie wysokie podatki które narzuca nam biurokracja. Podatki te sa sciagane z góry, ludzie sa karani nawet za rzeczy z winy viatolla, natomiast jeśli chodzi o sciagalnosc faktur państwo mowi nam radz sobie sam. Jak dalej nie rozumiesz to krotko i zwiezle - czy się stoi czy się jeździ, podatek ci krokodyl wezmi. | -1 | ||
J-23-23
| Średnio kara 288pln na busidło. Już widzę jak brudasy się trzęsą ze strachu. Kierowca z Krakowa ma sporo racji, ale się troszke zagalopował na początku. | |||
~snickers | ciekawe co robi to " pracowite" itd, aby wyeliminować, poza inkasowaniem gotówki, taka nieuczciwą konkurencje:) | |||
~Małopolanin | Ale co jest naj śmiesznijsze na 76 pojazdów o DMC do 3, 5t nałożono karę 20 200 zł a na 11 pojazdów o DMC powyżej 3, 5t nałożono ponad 50 tyś. po prostu busiarze drżą ze strachu jak przeładujesz 40t. do od strzała dostajesz 5000zł !!! za brak zezwolenia na przejazd ponadnormatywny przeładujesz dmc pow 3, 5t to lepiej nie myśleć jaki prezent ofiaruje ci ITD a do 3, 5t jest 500 zł śmiech !!! | |||
Maniok
| Kierowco z Krakowa, mylisz pojęcia i nie znasz się na rzeczy. Samochód do 3, 5t jest przystosowany konstrukcyjnie do przewozu ładunków o wadze ( zależne od modelu ) do 1, 2t. Jak więc można przewozić nim 3 tony? To przekroczenie przepisów i nieuczciwe działanie czyli oszustwo!!! Niech mali do 3, 5T płacą podatki w swojej lidze wagowej a my duzi płacimy je w swojej. Takich oszustów trzeba wyrzucić z rynku!!! Jak pojedziesz busem i go nie przeładujesz to cię krokodyl nie ugryzie. | 1 | ||
~Małopolanin | Kierowca małego do 3, 5t w porównaniu z transportem pow. 3, 5 NIE POTRZEBUJE ORAZ NIE PLACI -podatek od środków transportowych -co 2 lata legalizacja tachografu -podatek od zużytego paliwa (podatek środowiskowy do marszałka województwa) -licencja -polisa wymagana do licencji (zabezpieczenie finansowe) -badania psychologiczne kierowców -kwalifikacje kierowców -prawo jazdy c - kontrole ITD w siedzibie firmy pod kątem czasów pracy oraz dokumentacji transportowej - certyfikatu kompetencji zawodowej (zarządzającego transportem) | 1 | ||
~kierowca z Krakowa | Malopolanin: Masz racje tak jest niemniej jednak chyba nie bierzesz pod uwagę wszystkich podatkow jakimi raczy nas to wspaniale państwo. Bus aby przewizc 1, 5t ladunku na odleglosc 100km potrzebuje co najmniej 10l/100km, co w przeliczeniu na tone oznacza 6, 66l, co przy obecnej stawce akcyzy 1196/1000l daje kwote 8PLN podatku akcyzowego. Ten sam przeciążony bus z 3t ze względu na trochę nizsze spalanie zapłaci w przeliczeniu na tone jedynie jakies 4. 5pln podatku akcyzowego. Tir przewozac 24t spali jedynie 30l paliwa co w przeliczeniu na tone daje 1. 25L, co znowu w przeliczeniu na podatek akcyzowy daje jedynie 1. 5PLN, dalej 3 razy mniej. Oczywiście sa tez viatoole i te koszty co wyliczyles, ale TIRY nadal mniej podatkow placa państwu... | -1 | ||
~esso | snickers jak co robi, zasila budżet centralny. i nic po za tym. Za przeważenie ośki o 600kg znajomy dostał 15tys | |||
J-23-23
| Kierowco z Krakowa przyznałem Ci rację, bo Nasze cudo Państwo wali podatkami, opłatami itp. na każdym kroku. Vat od Vatu, naliczony do podatku, przez opłatę... ale nie wciskaj, że przeładowane gumofilce to coś co ma być normalne. Już Ci kolega wyżej wyszczególnił co trzeba mieć (zapłacić) aby ruszyć do roboty dużym autem. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.