Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Pomyłka z kartą kierowcy

ID: 144392


Witam, jestem młodym kierowcą i przez przypadek wsunąłem kartę w gniazdo nr 2 i tak przejechałem ponad 100 km. Nie zrobiłem wydruku i nie opisałem, co radzicie? Dziękuje z góry za logiczne podpowiedzi.

~Jack
*.neoplus.adsl.tpnet.pl

Posty (71)

~Jack
Może wydaje wam się to śmieszne ale jechałem w tym czasie ze starym kierowcą i mówię mu jaka jest sytuacja a on na to żebym wcisnął 2x ok bo widocznie na placu jeździli bez karty i tacho jakiś błąd złapało. Co wy na to? co mam zrobić? opisać to jakoś czy odczekać 28 dni?
Locio
Jak chcesz odczekać 28 dni, nie będziesz jeździł. Masz taką możliwość?
~krzysio
A do czego wobec tego przewidziana jest prawa kieszeń na kartę??

-1

zibi1906
~krzysio
(2014-04-20 07:53:28) A do czego wobec tego przewidziana jest prawa kieszeń na kartę??


Jest dla kierowcy, który pozostając w dyspozycji, siedzi na prawym fotelu ( oczywiście mam tu na myśli pracę w załodze).
~Jack
nie mam możliwości czekania 28 dni ale chyba wolę powiedzieć szefowi że nie będę jeździł niż mają mnie złapać gdzieś na Niemczech i dać ze 2000 tyś euro kary.
~Adios Amigo
Jak ja cos poknoe to podjezdzam od mierwsze BG jakie zobacze i mowie szczera prawde, robia mi kontrole na prosbe kierowcy, daja kwita i jestem czysty. Rozne dziwolagi mialem ale jeszcze nigdy jak sam sie zglosilem nie zaplacilem.

1

~wojtas dzis nie zalogowan
Nie znam się na tacho z kartą, ale zastanawie mnie następująca rzecz: 1) co ma zapisane na karcie błąd czy dyspozycję jezeli brakowało karty pierwszego kierowcy? 2) jeżeli dyspozycję to zmienić na 28 dni auto i będzie błąd na tacho lub podjechać do legalizacji i skasować błąd tacho. Tak sobie rozważam możliwość rozwiązania problemu. Jeżeli źle myślę to przepraszam. Wesołych Świąt

1

~Jack
Tego właśnie nie wiem co zapisało mi się na karcie i nie wiem jak to sprawdzić, ale z tego co mówił szef to jak potwierdzałem przyciskiem ok błąd karty to prawdopodobnie zapisało się na karcie że nie było karty w kieszeni nr 1. Odnośnie zmiany auta sprawa rozwiązana bo wtedy co popełniłem błąd jechałem innym i na co dzień jeżdżę innym. Podpowiedz kolegi Adios Amigo też jest ciekawa ale jednak trochę się obawiam o konsekwencje :)
~wojtas dzis nie zalogowan
Dane z karty pobiera pracodawca i powinien wykazać błąd po odczycie - o ile on jest (nadal tylko teoretycznie rozważam). Na karcie jeżeli jest OK to śmiało możesz jeździć skoro śmigasz innym autem.
~Jack
Wojtas mój szef nie pobiera danych kierowców z karty i mówił że nie ma takiej możliwości bo już pytałem. Może w jakiejś innej firmie popytam to mi to sprawdzą?
~:-Q:-D
wol nie pamieta jak cieleciem byl
~piero
Jacek stań przy pierwszych inspektorach i powiedz co zrobiłeś rozgrzeszą cie i problem z głowy pytanie czy masz na karcie ok.
~Truck&Bus Dominik
hmmmm czekajcie... skoro jechałeś na slocie 2... a w slocie 1 nie było karty to czy nie rysowała Ci się dyspozycja? Zmieniłeś sobie później na slot 1... więc reasumując... jeśli nie przegiąłeś 15 h pauzy to jak Ci kto udowodni że jechałeś Ty za kierownicą? ?? nawet jeśli sczytają tacho bezpośrednio to możesz powiedzieć że inny kierowca kierował w sumie, a Ty tylko dojeżdżałeś z nim w jakieś miejsce :) tak jak napisałem jeśli wtedy nie przegiąłeś 15h pauzy to nie masz problemu :) a jak tym autem dodatkowo nie będziesz jechał w czasie kontroli to jesteś czysty :) Potwierdzam zdanie kolegi "wojtas dzis nie zalogowan" powodzenia bo sam jak zaczynałem to się nadziałem na 220 Euro i może nie mam długo doświadczenia bo dopiero 4, 5 roku za kółkiem to hehe założę się że każdy kiedyś popełnił jakiś głupi błąd :) powodzenia kolego :)
drivani
pobierajac dane z karty wyraznie jest wtedy okreslone z kim jechał nazwisko i imie drugiego kierowcy, nie przerabiałem sytuacji jak jest w odczycie 2 slotu jesli pierwszy jest wolny-mówiac krótko miesiac uwazaj a na scisłe nadgorliwy inspektor odczyta ci dane z dalszego okresu ale musiałby cos podejrzewac-jeszcze mozna by jechac z tachem że było uszkodzone ale ewidentnie nie zarejestrowało żadnej karty na 1 slocie-najlepiej opisac i czekac konca :)
drivani
po drugie pokazuje to jak sie podchodzi do szkolenia kierowców-daje sie młodego ze starym-albo takiego co jezdził tylko na tarczkach wsiada i niewie co naciskac gdzie włozyc-po to jest czas na firmie aby wsiasc popatrzec, pokazac, reszte doczytac, co niektórzy zapominają sie i z młotków na pauze łózka nie wciskaja albo zakonczenia kraju nie robią
~Truck&Bus Dominik
przedłużając to co kolega napisał :)... na wydruku Ci nie pisze z kim jechałeś, bo akurat mam w ręce wydruk i nie ma nic o 2 kierowcy choć jeździmy w podwójnej obsadzie autobusem. tak jak Ci kolega napisał bo tego nie wiem jeśli sczytają kartę i im wyjdzie coś apropo 2 kierowcy to nie wiem ale skoro na wydruku tego nie mam więc powinno być ok. no chyba że na kontroli pojedziesz tym samym autem co wtedy to już może być problem z wytłumaczeniem w każdym razie powodzenia :)
~ixxi
Najlepiej zadzwonic do ITD i sie zapytaj co masz zrobic. Lba mie urwa a pewna odpowiedz bedziesz mial. Bo tutaj jak zwykle nie dowiesz sie, a tylko naczytasz sie jacy to kierowcy tutaj sa doskonali i krytykowac potrafia.
~Mateo
Dokładnie kierowcy ze sporym stażem pracy w tym zawodzie tylko potrafią krytykować, a jak przychodzi trochę elektroniki bądź cofanie pod ciasne rampy to oczywiście trzeba poszukać jakiegoś młodego bo stary ma z tym problemy
zibi1906
~Mateo
(2014-04-20 18:47:31) Dokładnie kierowcy ze sporym stażem pracy w tym zawodzie tylko potrafią krytykować, a jak przychodzi trochę elektroniki bądź cofanie pod ciasne rampy to oczywiście trzeba poszukać jakiegoś młodego bo stary ma z tym problemy


No przecież nikt nie cofnie pod ciasną rampę bardziej dokładnie jak młody.

1

wesolek
zibi
te, od kiedy się znasz na elektronice samochodowej.? ??
w elektronike w dzisiejszych autkach szower nie może ingerować, gdyż od tego jest serwis.
nogi tobie sie powynigałyby, gdyby starszy kierowca poprosił cie o pomoc przy podjezdzie.
to żaden wstyd.
wstyd to kraść, dać się złapać i z doopy spaść.. ::)
zibi1906
wesołek jak Ty nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.
W swoim wpisie odniosłem się tylko do cofania (pod ciasną rampę).
Elektroniki nie tykałem nawet malutkim palcem.
~Mateo
w nawiązaniu do tej elektroniki to głównie chodzi tu o komputery w większych firmach w takich gdzie trzeba wprowadzić dane aby wiedzieć pod którą rampę podjechać, masz racje żaden wstyd poprosić o pomoc chodzi mi o to iż często słyszy się że młodzi kierowcy to i owo a jest ich sporo w naszej firmie i bez problemu dają sobie rade
visitors
Mateo
(2014-04-20 19:09:46) w nawiązaniu do tej elektroniki to głównie chodzi tu o komputery w większych firmach w takich gdzie trzeba wprowadzić dane aby wiedzieć pod którą rampę podjechać,

nie daj sie prosic, wez cos wiecej na ten temat napisz ; )

w jakich to komputerach trzeba wprowadzac dane zeby wiedziec pod jaka rampe cofnac ; )
~Mateo
Przeważnie wpisujesz nr. załadunku, nr. rejestracyjne, nazwę firmy itp. jest to bardzo łatwe ponieważ masz tam wszystko napisane co trzeba wpisać. W Belgi bardzo często mają takie systemy załadunków i rozładunków,
visitors
i wg ciebie tylko " mlodzi" ogarnia ten temat? ; )

rzecz jasna, zapominamy ze w wiekszosci przypadkow taki system ma w opcji obsluge w kilku, jesli nie w kilkunastu jezykach i najczesciej obok lezy lub wisi instrukcja jak sie poruszac w tak skomplikowanym systemie :D
~szalony koń
kierowcy!!! ja pitolę, zrób wydruk, opisz go zgodnie z prawdą, na odwrocie w odpowiednich kratkach zakreśl czas jazdy i odpoczynku. jak się wepną w tacho to i tak wszystkiego się dowiedzą, że nie było w 1 szufladzie karty że pojazd się poruszał w tych godzinach itd, dlatego musi być zgodnie z prawdą, pomyłki się zdarzają, a dla ks jak karta siedzi w 2 szufladzie to podczas jazdy zawsze pokazuje - oczekiwanie (dyspozycje)

3

visitors
szalony - oczywiscie ze polymki sie zdazaja.
po to wymyslili taryfikotor zeby bylo wiadomo ile dana pomylka ma kosztowac.

i po to sa kursy zeby eliminowac pomylki
FAN-MAGNUM
Jack
(2014-04-20 02:12:54) Może wydaje wam się to śmieszne ale jechałem w tym czasie ze starym kierowcą i mówię mu jaka jest sytuacja a on na to żebym wcisnął 2x ok bo widocznie na placu jeździli bez karty

(2014-04-20 16:57:59) Wojtas mój szef nie pobiera danych kierowców z karty i mówił że nie ma takiej możliwości bo już pytałem

Super drajwer kolejny, podchodzi do tacho i to że się pomylił to rzecz ludzka, ale że nie poczytał że może ktoś jeździł bez karty, na "out" który trzeba wyłączyć to inna sprawa, do tego szef który nie pobiera danych z karty (28dni) i chyba z tacho (90dni) to już firma roku i gość ma pretensje do całego świata tylko nie do swojej głupoty :-)
Hm, spróbuje wrzucić kartę mechanika do "2" w stonerige i zobacze efekt i być może opiszę :-)

1

FAN-MAGNUM
~krzysio
(2014-04-20 07:53:28) A do czego wobec tego przewidziana jest prawa kieszeń na kartę??
- 1 Głosuj na TAK
Głosuj na NIE Zobacz co jeszcze napisał ten użytkownik
Zgłoś do moderacji
Podgląd konta zibi1906zibi1906
(2014-04-20 08:31:19) ~krzysio
(2014-04-20 07:53:28) A do czego wobec tego przewidziana jest prawa kieszeń na kartę??


Jest dla kierowcy, który pozostając w dyspozycji, siedzi na prawym fotelu ( oczywiście mam tu na myśli pracę w załodze).

i chyba też można tam włożyć kartę przedsiębiorcy do pobrania danych bez wyciągania karty kierowcy z "1" lub kartę kontrolującego do odczytu :-) ale może się mylę bo nikt tego nie napisał a ekspertów od liku :-)
FAN-MAGNUM
Truck&Bus Dominik
(2014-04-20 17:51:29) przedłużając to co kolega napisał :)... na wydruku Ci nie pisze z kim jechałeś, bo akurat mam w ręce wydruk i nie ma nic o 2 kierowcy choć jeździmy w podwójnej obsadzie autobusem. tak jak Ci kolega napisał bo tego nie wiem jeśli sczytają kartę i im wyjdzie coś apropo 2 kierowcy to nie wiem ale skoro na wydruku tego nie mam więc powinno być ok

Na wydruku nie wychodzi kto jeździł bo to jest TAJEMNICA !! Robiąc wydruk np. pojazd i jakakolwiek data dostajesz Ty tylko info przebieg trasy i pracy czyli czasy jazdy, postoju itp natomiast nie możesz się dowiedzieć kto jechał, ale kontrolujący na swojej karcie i sczytaniu tacho widzi wszystkie nazwiska kierowców :-)
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.137.213.94

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels