ID: 144192
pauza a kolejny okres prowadzenia pojazdu
ID: 144192
ID: 144192
Witam, chyba czegoś nie rozumiem z obsługą tachografu:)
Miałem dziś tak ułożony dzień:
dojazd do załadunku
załadunek (siedziałem w kabinie, kawkę piłem, ktoś ładował)
dojazd do rozładunku - sam rozładowywałem (naczepa-łódka)
kolejny podjazd pod załadunek (j. w. )
rozładunek
etc...
Wg mnie powinienem w momencie załadunku włączyć pauzę, w momencie rozładunku - ponieważ sam go robiłem - młotki... Ale... Gdy podjechałem pod 3 załadunek włączyłem pauzę która wyniosła mnie ok 50 min. Czasu jazdy miałem ok 2h nabite (na pewno nie więcej) i po tym 50 min postoju na "h" gdy ruszyłem samochodem zaczęło liczyć mi jazdę od kolejnych 4, 5h. Tak jakbym wykręcił pauzę już po 4, 5 godzinnej jeździe.
Nie rozumiem dlaczego "zabrało" mi 2, 5h czasu jazdy którego jeszcze nie wykorzystałem i po tej pauzie zaczęło naliczać na nowo czas jazdy.
Wydaje mi się że gdy jadę np 2h a po tym czasie stoję gdzieś nawet godzinę to nadal powinno być wykorzystane tylke te 2h?
wytłumaczy mi ktoś to?:)
Czy po prostu "h" włącza się TYLKO w momencie kręcenia regulaminowej pauzy, a każdy postój czy to coś robie czy leże to powinienem włączać młotki...
Witam, chyba czegoś nie rozumiem z obsługą tachografu:)
Miałem dziś tak ułożony dzień:
dojazd do załadunku
załadunek (siedziałem w kabinie, kawkę piłem, ktoś ładował)
dojazd do rozładunku - sam rozładowywałem (naczepa-łódka)
kolejny podjazd pod załadunek (j. w. )
rozładunek
etc...
Wg mnie powinienem w momencie załadunku włączyć pauzę, w momencie rozładunku - ponieważ sam go robiłem - młotki... Ale... Gdy podjechałem pod 3 załadunek włączyłem pauzę która wyniosła mnie ok 50 min. Czasu jazdy miałem ok 2h nabite (na pewno nie więcej) i po tym 50 min postoju na "h" gdy ruszyłem samochodem zaczęło liczyć mi jazdę od kolejnych 4, 5h. Tak jakbym wykręcił pauzę już po 4, 5 godzinnej jeździe.
Nie rozumiem dlaczego "zabrało" mi 2, 5h czasu jazdy którego jeszcze nie wykorzystałem i po tej pauzie zaczęło naliczać na nowo czas jazdy.
Wydaje mi się że gdy jadę np 2h a po tym czasie stoję gdzieś nawet godzinę to nadal powinno być wykorzystane tylke te 2h?
wytłumaczy mi ktoś to?:)
Czy po prostu "h" włącza się TYLKO w momencie kręcenia regulaminowej pauzy, a każdy postój czy to coś robie czy leże to powinienem włączać młotki...
Posty (26)
LoQ
| jak w temacie... | |||
~ktosik | Czasu jazdy miałem ok 2h nabite (na pewno nie więcej) i po tym 50 min postoju na "h" gdy ruszyłem samochodem zaczęło liczyć mi jazdę od kolejnych 4, 5h. Tak jakbym wykręcił pauzę już po 4, 5 godzinnej jeździe i dobrze. kazda przerwa powyzej 45min " resetuje" czas jazdy. ( na tachu, oczywiscie) co nie zmienia faktu ze wciaz mozesz miec 9h jazdy mozesz zrobic np tak 2h jazda 50min przerwa 2h jazda 45 min przerwa 4h jazda 45 min przerwa 1h jazda razem 9 h jazdy | |||
~ktosik | h ( lozko ) powinno wlaczac sie TYLKO podczas odpoczynku i przerwy | 1 | ||
~ktosik | jesli ktos cie ladowal, a ty byles w aucie ( piles kawke, jadles, to nie na lozku ( h ) tylko na kopercie ( dyspozycja ) | |||
~jjj | ~ktosik ale bzdury opowiadasz łóżko to jest odpoczynek skoro swobodnie dysponował swym czasem to spokojnie może to zaliczyć jako odpoczynek | -1 | ||
~ktosik | jjj - ale nie dysponuje swoim czasem swobodnie podczas rozladunku, bo w kazdej chwili moze przyjsc magazynier czy kto tam go rozladowuwuje i wydac jakies polecenie. wiec - koperta. | |||
~pif paf | mlotki trzymaja czas jazdy przez to tak ci wyszlo jak wykreciles minmimu 45 min to znowu mogles jechac 4, 5godziny... | |||
~jjj | ~ktosik podczas pauzy 11 godzinnej może przyjść policjant i kazać przestawić auto bo niedaleko się pali wiec też musimy stać na kopercie | -1 | ||
~ktosik | nie. na to jest inny art. | |||
gustav
| W czasie za i rozładunku tylko i wyłącznie "młotki" bez względu czy ładuje czy siedzi w kabinie. "Koperta" jest dyżurem, np. oczekiwaniem na załadunek... | 2 | ||
~Pawelek82B | Jeśli nie bierze udziału w załadunku to dlaczego ma mieć ustawione młotki czy kopertę? Bez sensu. Ma czas wolny i tyle. Ja stałem nieraz na załadunku 3 h i miałem na łóżku. Może się tak zdarzyć że załadunek będzie trał tylko 10 min i jedzie dalej. Na załadunku czy rozładunku nie może kręcić długiej pauzy, (11 czy 9) ale takie krótkie owszem. Nawet lepiej że robi w ten sposób bo inspekcja pracy się nie przyczepi, że pracuje bez przerwy. | -1 | ||
~Darek | Najprościej wytlumaczyc to można tak. Jeśli tachograf będzie na łóżeczku dłużej niż niż 15min. już zaliczy to jako pauzę dzieloną, kolejny postój dluzszy niż 30min. Kończy cykl jazdy ciągłej nawet jeśli wyjechałeś tylko 2h. Po prostu liczy nowy cykl bo każde 45min. pauzy, czy dzielone czy nie kończy cykl jazdy ciągłej. A wiec jeśli chcesz żeby nie znikało Ci z tacho ile wyjechałeś po zgaszeniu silnika wciskaj młoteczki. Chyba ze chcesz żeby policzylo juz pauzę to zostawiasz na h. Inaczej trzeba sobie notować czas jazdy i zliczać. | |||
~ktosik | Pawelek82B (2014-04-15 21:32:06) Jeśli nie bierze udziału w załadunku to dlaczego ma mieć ustawione młotki czy kopertę? Bez sensu. Ma czas wolny i tyle. Ja stałem nieraz na załadunku 3 h i miałem na łóżku. Może się tak zdarzyć że załadunek będzie trał tylko 10 min i jedzie dalej. Na załadunku czy rozładunku nie może kręcić długiej pauzy, (11 czy 9) ale takie krótkie owszem. to w razie co, to moge sie powolac na ciebie, ze to jest zgodne przepisami? " Na załadunku czy rozładunku nie może kręcić długiej pauzy, (11 czy 9) ale takie krótkie owszem. " wg jakiego przepisu? ktory art to reguluje? | |||
~zal | Ludzie kochanie... wy jezdzicie? Czy ksiazki tylko czytacie? I czas i prace kierowcy znacie tylko z teorii? | |||
~ktosik | Darek (2014-04-15 21:34:19) . Inaczej trzeba sobie notować czas jazdy i zliczać. lub sprawdzic na wyswietlaczy tacha ( na koncu jest suma czasow w danym dniu ) | |||
~jacy | Moim zdaniem wiekszosc kierowcow prowadzi zaladunki i rozladunki na pauzie. A po drugie jak mialem ostatnio zaladunek pod rampa i trwal ponad 9h a przed zaladunkiem wyjechalem juz okolo 10h czasu pracy i co teraz mam przerwac zal bo mi sie czas skoncZYL??? I dokonczyc po pauzie | |||
~ktosik | nie jacy - opisac art 12 i po zaladunku odebrac odpoczynek lub podstawic sie pod zaladunek po odpoczynku to ze tak robia, to nie znaczy ze tak sie powinno robic | |||
~Chochlik | jjj nie wprowadzaj w błąd. ktosik ma rację. | |||
~mlody | Młotki należy używać za każdym razem gdy jesteśmy rozładowania bądź ładowania nawet jeżeli nie bierzemy w tym udziału. gdyż w razie nieszczęśliwego wypadku jaki może się zdążyć nawet przy pić kawki. ubezpieczenia może nam robić problem z wypłata ubezpieczenia. opłaceniu świadczeń medywanach które za granicą są bardzo drogie. czy nawet płaceniu ewentualnej renty. ubezpieczyciel będzie się tłumaczył ze to nie zdążyło się w trakcie pracy tylko podczas przerwy | |||
LoQ
| Jak zwykle szybka odpowiedz. Dzieki Panowie. | |||
~abc | Jeżeli po kolejnej godzinie jazdy zrobiłbyś godzinną przerwę racji znowu będzie liczyło kolejny okres jazdy 4, 5 h. I tal jeśli odbierzesz 45 przerwę zawsze masz znowu możliwość jazdy 4, 5 h | |||
~michał/legnica | abc - bzdura, NIE ZAWSZE po 45min. możesz jechać 4, 5 h możesz po 45min jechać 4, 5h jeśli dobowy / w cyklu czas jazdy nie przekroczy 9 lub 10 h jazdy oraz 56 w tyg lub 90 w 2 tyg -tak powinieneś napisać | |||
~nowy | ... | |||
~daro | nikt nie napisał o dziennym czasie pracy tj. 13 lub 15godzin. można mieć i 4 ry godziny pauzy (h) a i tak zostaj 9 godzin jazdy | |||
~daro | młotki dotyczą rozładunku załadunku, obsługi. to znaczy nie można np zmieniać koła na pauzie ( w teorii). powinno być tak żeby podjechać na załadunek i parę minut chociaż odrysować na młotkach ( tak sie robi żeby nie czepiało się np BAG lub nasze ITD) tak samo przy rozładunku | |||
zibi1906
| ~daro (2014-04-16 10:18:52) nikt nie napisał o dziennym czasie pracy tj. 13 lub 15godzin. można mieć i 4 ry godziny pauzy (h) a i tak zostaj 9 godzin jazdy I dobrze że nikt nie napisał... bo takie pojęcie w rozporządzeniu 561 nie istnieje. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.