ID: 143719
WITD: Rekordowo przeładowany bus
ID: 143719
ID: 143719
W dniu 4 kwietnia 2014 r. na DK nr 8 w okolicy miejscowości Zambrzyce patrol wykonujący czynności kontrole nieoznakowanym pojazdem wyposażonym w wideo-rejestrator wytypował do zatrzymania pojazd dostawczy, który według inspektorów był przeładowany.
W dniu 4 kwietnia 2014 r. na DK nr 8 w okolicy miejscowości Zambrzyce patrol wykonujący czynności kontrole nieoznakowanym pojazdem wyposażonym w wideo-rejestrator wytypował do zatrzymania pojazd dostawczy, który według inspektorów był przeładowany.
~etransport.pl
Posty (26)
~300C HEMI | to nie było co karać tylko od razu kulką ze społeczeństwa wyeliminować przestroga to by była dla innych najlepsza | |||
malik
| dobry kierowca. szacunek ale nierob tak wiecej. bo o nie szczescie nie trudno. A ty kolego porafil bys tak pojechac. na pewno nie. | |||
~Ja1 | To jest rekord? Dawno temu w iveco daily 35c50 z ladownoscia 600kg zarzucili mi na pake 8 pales srednio po ponad 1t ze szklem. Nie jest to moze powod do dumy, lecz gdzie tu mowa o rekordzie ; D | |||
~Daniel | Prawda jest taka że ten bus ma konstrukcyjną masę całkowitą około 6, 5 -7 ton więc jest przeładowany ale nie aż tyle. Problem stanowi zdjęta masa całkowita, co akurat Iveco proponuje już przy zakupie auta. A pozwala to uniknąć płacenia podatku drogowego, opłat drogowych, licencji, no i wystarczy prawko B a nie C. Ale i tak po przeładowaniu auta o 10 % powinna być surowa kara a o 20 % złom i to prosto z drogi do huty. | |||
~esso | drogi Danielu skoro jesteśmy w EU to kategoria C powinna się zaczynać od 7, 5 tony, nie było by kombinowania | |||
~busik | tylko co ma powiedzieć taki kierowca. to jego szef lub spedycja powinna dostać potężny mandat. Dzisiaj nie załaduje, jutro już nie ma pracy | |||
~marco | ~ja1 możesz określić jak wygląda iveco model 35C50 pewnie tak samo jak to 8 t które na nie załadowałeś pisz bajki bardziej realne | |||
~bbb | Musi się coś stać aby kary były większe, 500zł kara dla kierowcy dla właściciela 5000zł i problem rozwiąże się sam. | |||
gustav
| busik, gorszego wytłumaczenia już nie mogłeś znaleźć. To jest tylko i wyłącznie głupota szofera! Tak samo pojedziesz autem bez hamulców? | 1 | ||
~busik | @gustav. przeładowany byłem nieraz, bez hamulców nigdy. I to jest odpowiedz na twoje pytanie. w jakim ty kraju żyjesz? ??. no chyba ze masz coś z policja lub itd. | |||
gustav
| busik, no to się popisałeś, jak na dużej przerwie w gimnazjum. Wiem, że nie potrafisz tego obliczyć, ale powinieneś znać z autopsji, o ile wydłuża się droga hamowania w przypadku zwiększenia masy całkowitej. Mam cichą nadzieję, że nigdy nie spotkam Ciebie na drodze. | |||
~busik | @gustav. a jednak... | |||
~kos | co za idioci planuja takie ladunki na male auta. . przewoznik pewnie to typowy dziad a kierowca busiarz skonczony idiota ze to zaladowal. . pozniej ledwo człapią się po drogach blokuja i w*.. innych. . w dodatku zanizaja stawki i niszcza rynek transportowy ktory jest i tak juz zniszczony. . NIECH KTOŚ COŚ Z TYM WRESZCIE ZROBI !!! | |||
Armcham
| A jak ktoś pisał o kapowaniu przeładowanych busów to oczywiście temat ucichł... paranoja | 1 | ||
~Krystian | Iveco 35 c 50? 500 koni na 3. 5 tony. LAdnie. chcialbym go zobaczyc. | |||
~ojeju | Busy przeładowuja bo 500zl mandatu i spokój... Lepiej dostać 2 mandaty w roku niż płacić tym złodzieją podatki smutne ale prawda... Lecz też nie popieram przeładowań i srogie kary powinny być lecz nie dla kierowców ale firmie dowalić 1000zł za 500kg to sie nauczą... | |||
~herman | po złotówce za każdy kilogram dla przedsiębiorcy! Paranoja! Tym się nie wyhamuje! | |||
gustav
| busik w czym jesteś lepszy od policjanta czy inspektora? W tym, że zdobyłeś prawo jazdy kat. B? Takie uprawnienia ma 95% dorosłych ludzi, z tą różnicą, że większość z nich posiada też zdrowy rozsądek. | 1 | ||
~1234 | po czymś takim, powinno sie auto rozładować na miejscu, potem na lawetę i na parking, powołać jakiegoś mądrego, co by ocenił, czy auto nadaje sie do jazdy itp, oczywiście wszystko na koszt właściciela, a jak nie to wycofać z ewidencji pojazdów i na kasacje. odechciało by sie takich nr | |||
gornik15
| Do-1234 zgadzam się z twoją opinią w 100%. | |||
ese
| ~busik (2014-04-08 09:20:00) tylko co ma powiedzieć taki kierowca. to jego szef lub spedycja powinna dostać potężny mandat. Dzisiaj nie załaduje, jutro już nie ma pracy- Kto nie ma pracy? Spedycja od swojego klienta? Szef od spedycji? Czy kierowca u szefa? | |||
~prawnik | ese: podam ci jak działa rynek na przykładzie mcdonalda. Jest on znany z niskich cen, powszechnej dostepnosci, co sprawia ze dużo osob zatrudnia, ale również tego ze bardzo mało placi swoim pracownikom, którzy ostatnio nawet w USA sobie postrajkowali. Dajmy na to, ze MCDonald w jakiś sposób zostalby zmuszony do placenia ludziom więcej, czym samym zwiekszylby swoje koszty stale, co spowodowaloby żeby musial podnieść swoje stawki o 100%. A teraz zastanow się jaki wpływ na popyt miałoby gdyby ceny w mcdonaldzie wzrosłyby dwukrotnie. Dalej myślisz żeby ludzie tak chętnie kupowali ten junk food? Czesc pewno tak, natomiast czesc i to dość duza przestalaby tam kupować, co skutkowałoby szybko zwolnieniami tych pracowników. Czesc przeniosłaby się pewnie gdzie indziej, natomiast czesc nigdzie bo duza liczba ludzi po prostu by nie jadla nic, niż miała tyle placic, co pewnie jeszcze tlumaczylaby sobie ze to korzystne dla zdrowia. Jednym słowem dla tych ludzi praca jest ale niestety po określonej niskiej stawce. Odnoszac to do dostawczych, to sytuacja jest podobna. Celem ich istnienia i sytuacji jak taka jest to ze sa tanie. Transport nimi jest tani. Jeśli nasze państwo dzialaloby jak tutaj Stalinowcy chcą, to przejazd nimi w dużej części przestalby być opłacalny. Efekt. Czesc transportu przerzuci się na większe i zgrzytając zebami zapłaci więcej za transport, natomiast czesc firm których oplacalnosc opiera się niskim koszcie transportu po prostu straci racje bytu. Drogi transport sprawi ze ich dzialalnosc przestanie być oplacalna. Generalnie znowu ktoś skorzysta na tym i będzie mieć więcej pracy, problem z tym, ze to nie zrekompensuje strat zarówno jednostkowych jak i społecznych wynikłych z obciążania gospodarki. Na swiecie jest konkurencja, gospodarki oparte na niskich kosztach wygrywają z tymi opartymi na wysokich i to jest jedyny pewnik. Sam masz przykład tego w jaki sposób Francuzi chcą Polskim firmom transportowym zwiekszyc koszty tak by przestaly być konkurencyjne. Tak to działa i niestety działania ITD tutaj będą skutkować stratami dla gospodarki... | |||
ese
| Trochę to długie, wiec spróbuję przeczytać gdy będę miał więcej czasu. Jak to sie jednak ma do tezy, że im więcej firm padnie, tym lepiej dla kierowców? A takie teksty się dość często czytuje. Więc pewnie coś w tym jest. A może niekoniecznie to co by sie wydawało? | |||
~prawnik | ese: na tym forum az się roi od lewicowcow, przedstawiających swiat jak to MArks i Engels czynił, tzn. kierowca to biedny wyzyskiwany człowiek, a prywatny pracodawcy to wyzyskiwacz, przy czym najczęściej używa się tutaj słowa dziad. Z takimi to nawet nie warto dyskutować bo oni interpretują swiat pod ten klucz i nic ich nie przekona. Co zas do tej tezy, Malo firm transportowych->mnie jszakonkurencja->wie ksze koszty transportu->czesc gospodarki upada bo przestaje być oplacalna->mniejsze potrzeby transportowe->czesc firm upada a czesc zwalnia kierowcow kolko się zamyka, gdzies w jakims stadium równowagi. Dla kierowcy jest sytuacja dobra wtedy kiedy firmy transportowe bija się o niego bo maja tyle zlecen z gospodarki. Wtedy jest zdrowa sytuacja w której kierowca więcej zarabia. | |||
ese
| ~prawnik (2014-04-11 14:49:00) - Nie mam już niestety czasu na dłuższe dyskusje, ale przyznać też trzeba, że dlatego w dużej część mamy pracę bo jesteśmy tańsi. | |||
~ah jo | To po co nam wogóle przepisy? Po co prawo? Przecież przeszkadza w konkurencyjności i rozwoju - za dostawczak może robić osobówka z przyczepką. A jak się coś stanie to dopiero naprawiać. Wolność dopuki nie zacznie ktoś się opierać. Po co płacić minimalną stawkę którą narzuca państwo - to przecież zwiększa koszty i zmniejsza konkurencyjność. Za miast tego płacić miskę ryżu - tak pokonamy Chiny konkurencyjnością. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.