ID: 142904
uszkodzony ladunek
ID: 142904
ID: 142904
Hej.
Mam problem. Korzystałem z usług firmy transportowej z okolicy Poznania, która przewoziła bardzo drogi sprzęt. Niestety kierowca był nie uważny i sprzęt został uszkodzony a firma nie chce ponieść za to konsekwencji. Także szukam firmy która pomoże mi się tym zając ponieważ ja nie mam pojęcia jak mógłbym odzyskać odszkodowanie.
Hej.
Mam problem. Korzystałem z usług firmy transportowej z okolicy Poznania, która przewoziła bardzo drogi sprzęt. Niestety kierowca był nie uważny i sprzęt został uszkodzony a firma nie chce ponieść za to konsekwencji. Także szukam firmy która pomoże mi się tym zając ponieważ ja nie mam pojęcia jak mógłbym odzyskać odszkodowanie.
~poszkodowany*.wtvk.pl
*.wtvk.pl
Posty (36)
ese
| ~TaxiDriver (2014-03-25 18:34:58) Opisz dokładnie całe zdarzenie - wszystko reguluje Konwencja CMR- Więc chyba jednak nie wszystko | |||
ese
| Zasadnicza sprawa: Czy było to transport tzw. międzynarodowy, czy załadunek i rozładunek odbywał się wewnątrz kraju? | |||
Gargamel-1957
| Nie ważne jaki transport. Przewożnicy muszą mieć ubezpieczony ładunek. Sprawa pewnie oprze się o sąd. Chyba że na lewo bez papierów to wiadomo że pazerny traci | |||
ese
| Gargamel-1957 (2014-03-25 19:46:20) Nie ważne jaki transport. Przewożnicy muszą mieć ubezpieczony ładunek. - 1. Na pewno nie ważne? 2. Z czego wynika obowiązek ubezpieczania ładunku? Gdzie tak napisano? | |||
~NONL | ese... baranie >nieważne, analfabeto sie pisze | |||
~dani | wszystko zależy od umowy jaką zawarłeś z przewoźnikiem. | |||
~H. | masz protokół szkody, zdjęcia? kierujesz pismo do owej firmy, załączasz wszystko, firma powinna zgłosić to do ubezpieczyciela-nast ępnie ubezpieczyciel wyśle rzeczoznawcę na oględziny towaru i oszacuje wartość szkody i kasa za szkodę powinna być zwrócona od ubezpieczyciela... | |||
~ixxi | No to logiczne ze firmy sa ubezpieczone i ladunki. Wkoncu jakby nie byly to znajac zycie ladunek by byl uszkodzony w transporcie to 3/4 firm by padlo. Trzeba nurkowac od zaladunku, transportu az do rozladunku kiedy uszkodzony byl. | |||
~spedii | Dani, rozwiń prosze mysl. Zapowiada sie ciekawie. Jezeli to byl transport miedzynarodowy, to tylko dwie kwestie maja znaczenie, waga uszkodzonego towaru i czy byl wpis o wartosc zadeklarowanej, pod warunkiem, ze zostaly dopelnione formalnosci zgloszenia szkody. | |||
silwio
| ese dziwi mnie próba uświadamiania kogoś co się bardzo jasno określił (uznam to za Twój słabszy dzień w czytaniu). przeczytaj jeszcze raz co pisze w poście-~TaxiDriver (2014-03-25 18:43:21) | |||
~trans-port | Najwięcej zalezy od tego kto ładował i rozładowywał. miałem podobną sytuację ale zabezpieczenie i ładunek -rozładunek po stronie zleceniodawcy i odbiorcy. Efekt- ubezpieczenie nie wypłaciło i zleceniodawca nie miał pretensji dostał kasę z Oc na pracowniku który ładował i zabezpieczał.. | |||
g-a
| Jeżeli wyjdzie na to, że kierowca raco zaniedbał obowiązek zabezpieczenia ładunku, to ma problem. Finansowy. | |||
ese
| silwio (2014-03-25 20:37:27) ese dziwi mnie próba uświadamiania kogoś co się bardzo jasno określił (uznam to za Twój słabszy dzień w czytaniu). przeczytaj jeszcze raz co pisze w poście-~TaxiDriver (2014-03-25 18:43:21) - Tylko pośrednio mógłbym przyznać rację, pod określonymi warunkami. "spedii" naprowadza na temat. Bardzo różni się kwestia odpowiedzialności między transportem krajowym a miedzynarodowym. | |||
g-a
| raco * rażąco | |||
ese
| Swoją drogą, to też wchodzi w zakres podstawowych wiadomości jakie Zawodowy Kierowca posiadać powinien. Nie tylko liczenia godzin do 9-11-56 itd... , oraz ryczałtów i nadgodzin. | |||
ese
| Czyli zakres odpowiedzialności przewoźnika, a kierowcy w zależnosci od rodzaju przewozu. Jak i dokumenty wraz ze sposobem posługiwania się nimi. Dlatego nadal czekam na jakiś konkret. | |||
ese
| .. a i kierowcy.. | |||
silwio
| (2014-03-25 18:34:58) Opisz dokładnie całe zdarzenie - wszystko reguluje Konwencja CMR- zgadza się że tu popełnil błąd/ ale Zało żyłem, że to Europa więc w większości przypadków CMRka będzie miała diametralne znaczenie zrobił istotną poprawkę i co najważniejsze w temacie to od początku prosił o szczegóły więc wygląda że zna się na rzeczy. | |||
ese
| silwio- W zasadzie tak, z pewnością na tle większości wypowiedzi tak, ale zasadniczą różnicę robi czy było to transport z przekroczeniem granicy, czy nie. | |||
ese
| * czy był to transport... | |||
Beess
| Poszkodowany, czegoś nie rozumiem: " Także szukam firmy która pomoże mi się tym zając ponieważ ja nie mam pojęcia jak mógłbym odzyskać odszkodowanie"? ? Ale masz jakieś dokumenty: komu zlecałeś towar? ? na jakiej trasie? ? jaki jest rodzaj towaru? ? CMR z adnotacją o szkodzie? ? Jeśli, to wszystko masz, to wyżej ~H. (2014-03-25 20:08:33) napisał Ci co masz robić. | 1 | ||
cds-odszkodowania
| Szanowni, bez dokumentacji nigdy nie da się ocenić sprawy, ani szans na jej załatwienie. Polecam kancelarię CATL, 668-030-015 - oni dla nas prowadzą sprawy to się temu przyjrzą i ocenią. | |||
~kichacz | wszyftko niby fajnie houk ese cmr nie obliguje szkody bo to nie ta "liga" może warto zapytać od czego jest ocp, oc, ac? | |||
g-a
| kichacz - jak wyżej wspomniałem - pierwsze pytanie - jak kierowca zabezpieczył ładunek? | |||
~Srodak | Niema to jak założyć temat i zostawić bez odpowiedzi | |||
Sergiej-TG
| Ale z was są barany... gość zapodał temat, który jest podpuchą a wy to dalej ciągniecie między sobą, a on się z was śmieje... tu jest następny podobny jego temat: ://etransport. pl/forum139575. 0. html, a najlepsze to to, że gość pisze sam ze sobą... ~poszkodowany ostatnio posługuje się nickami: ~poszkod owany (użyte: 2014-03-25 17:25:14) ~Ali (użyte: 2014-02-24 15:17:01) ~Marcel (użyte: 2014-02-06 17:53:57) | 1 | ||
~futrzak | pytanie. czy na dokumentach odbioru towaru oddanych kierowcy jest adnotacja o uszkodzeniu i spisano protokół? ?? jeśli nie to możecie kierowcę i jego firmę w pompę wytryskową cmoknąć. jeśli jest protokół i adnotacja podpisana przez kierowcę to pisemko do firmy transportowej o odszkodowanie a jeśli olewają do sądu. | |||
ese
| ~futrzak (2014-03-26 09:13:57) - Krótko. Nie masz racji. | |||
~woytek | Chcialbym o ile moge przypomniec wszystkim na tym wontku, ze za dzialania pracownika odpowiada jego pracodawca. Swoich roszczen moze dochodzic przed sadem w postepowaniu cywilnym i jezeli wygra odciazyc trzykrotnymi poborami. Co do warunkow w jakich odbywa sie transport to osobna bajka | -1 | ||
~J-23 | Temat podpucha czy nie... wypowiadają się tu spedytorzy, kierowcy i sefowie powalacie (z małymi wyjątkami) wiedzą w temacie Prawa Przewozowego, Konwencji CMR, zasad składania reklamacji, a to należy do obowiązku każdego który przeprowadza transport. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.