Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

PRACA NA BUSACH PO UE

ID: 141117


Witam, od roku jestem kierowcą kat b i mam zamiar po ukonczeniu szkoły zaczac przygode z transportem po europie busem z plandeką. We wszystkim pomoże mi ojciec który jest kierowcą zawodowym od 30 lat i prowadził kiedys własna działalnośc gospodarczą. Mam następujące pytania jakie auto wybrać oczywiście salonowe (aby uniknac na samym poczatku niepotrzebnych usterek) myslałem nad renault master badz peugeotem boxerem, jaki powinienem miec kapitał na rozkrecenie (chodzi mi o pierwsza trase, pierwsze miesiace wiązą sie z tym koszty paliwa). Bardzo prosze o żetelne podpowiedzi. Z góry wszystkim dziękuje za pomoc! Pozdrawiam

Posty (25)

Michał14
jak w temacie...
Klemens1
Najtansze. Zrobi te sama prace co najdrozsze!
Michał14
a które sprawuje sie lepiej? brac z tylnym czy przednim napędem?
RadekMława
przygotuj się na spalanie min 12/100km x około 12000tyś km x 6-6. 5netto za diesla. dolicz do tego coś na autostrady/jakieś tunele/mosty + zwykłe opłaty w PL (ZUS/skarbowy/księgo wy cała masa innych "drobnych" wydatków bardzo irytujących) i licz się z tym, że pierwsze przelewy będą tak naprawdę po min 3mc. no i 4tyg w budzie na zach. powodzenia młody
łukaszwgawron
master jest dobry. ale tylko z dużym kurnikiem spalanie 8 ltr do 9 największym. znowu boxer ma dobry pakiet wyposażeńia stolik dla kierowcy lodówka zamiast drugiego siedzenia dla pasażęra na trasy dalekobieżńe gniazdka 220 v
łukaszwgawron
a ha nigdy z tylnym choćby za pół darmo
RadekMława
łukaszwgawron przy jakim silniku wychodzą takie spalania? wiem, że chłopaki na boxerach 3. 0 mają normy 10. 5 lato/11. 75 zima ale jazda 96km/h wg GPS
Michał14
słyszałem że przednionapędówki lubią tracić przyczepnośc mając załadowaną pake..
nightrider44
kolego ja polece mastera, przerobilem 2 plandeki, pierwsza na ue z silnikiem 125 KM a druga na kraju 150 KM, na obu zrobilem po 350 tys i nie mialem zadnego problemu, kompletnie zadnej usterki, ale wszystko zalezy tez od kierowcy bo znam gosci co po 80 tys zaj.. bali skrzynie. pozdrawiam
rafpie
… co do samochodów są różne opinie. . ale jak można zauważyć najwięcej jeździ po UE Reno Master… podczas rozmów z kierowcami są różne opinie.. plus tego samochodu to dużo miejsca w kabinie dobrze pomyślane.. co do awaryjności to rożnie tak jak poprzednim wątku jest ujęte. . zależy dużo od sposobu jazdy kierowców ale opinia króluje taka że starsze modele były mnie awaryjne i mniejsze było spalanie. Drugim samochodem na drogach to Fiat tu spotkałem się z gorszą opinia o awaryjności i problemem z serwisem. Są jeszcze Peugeoty i Citroeny ale to podobnie wszystko jako Reno Master.. Mercedes jest drogi wyższa pólka ale ma duże spalanie jak również krążył opinie o awaryjności silników… VW to podobnie ze starsze modele były lepsze... ja osobiście jeździłem rożnymi markami ale od 12 lat uważam tylko forda jak to mówią Ford g. wno wort Żadnych problemów awaryjności, dobra współpraca z serwisem. . spalanie różnie w granicach 11-12l na setkę spokojnej jazdy przeważnie przejeżdżałem w ciągu dwóch lat około 500tys km ostatniego miałem trochę dłużej 3 lata i trzy miesiące przejechałem bez żadnych problemów 714 tys. . mam ten samochód jeszcze jest do sprzedania ale jeszcze komuś posłuży na wiele lat lub km. . w tym roku w styczniu odebrałem nowego. . nowy model 2014 pojemności 2, 2. 155KM silnik nowoczesny ECCO jestem mile zaskoczony dopracowany, dynamiczna praca a co najważniejsze dużo poprawa w spalaniu... wiec polecam forda… ale to moja opinia..
łukaszwgawron
tak jak pisałem wcześńiej małe spalanie na największym kurniku który wystaje parę centymetrów na górńą część paki przy silniku 3. 0 totalny brak oporu powietrza i w miarę dobrze napięta plandeka po bokach. boxery są bardzo ciche. czym mniejszy silnik tym bardziej wysilony i więsze spalanie wbrew pozorom.
nie zawsze jeździsz pełny a tylny napęd przy małym ładunku czy też większym przy śńiegu to szkoda nerwów. zrobiłem 150 tyś masterem i 250 tyś boxerem i wybrałbym to drugie
Michał14
a czy są jakieś tacho kartki na Niemcy?
łukaszwgawron
większość jeździ na kontrolbuch, a ja na tarczkach wykreślanych ręcznie od 5 lat
Michał14
jak myślicie co najlepiej zabrać w trase (żeby za bardzo nie pobładzić :P) tablet czy laptop?
Deen
plejstejszyn...
jacek-kuba
łukasz ręce mi opadają jak to czytam-Ty jeździsz czy piszesz tylko?
Michał14
tzn? coś sie nie zgadza w jego wypowiedziach?
łukaszwgawron
do jacek-kuba a co jest nie tak?
jacek-kuba
Lukasz napiszę spokojnie na dniach-jestem wykończony dzisiaj, po ponad 6 tygodniach tyrania. Najpierw stanie, potem jazda po prawie 2 tys km-muszę odpocząć.
łukaszwgawron
spoko ja mam miesiąc urlopu
jacek-kuba
Hej
Doszedłem już do siebie.
Nie wiem gdzie jest paliwo po 6. 5 netto
Dlaczego jak Master to z wysokim kurnikiem-to Fiat np ma być z niskim?
Zużycie paliwa plandeka 8-9 litrów? to farsa przecież
Jak kur. norma 11. 75 l to jakiś docent obliczał? Jak jest norma w Alpach, jaka na autostradach na fix, jaka spokojna landówkami???
Który Fiat jest cichszy od Renaulta?
Do rzeczy-Komfort kabiny i prowadzenia-miejsca za kierownicą jest zdecydowaną domeną Mastera. Jest jedno ale-słabawy silnik. Do spokojnej jazdy-90 chwilami 100 jest idealny-cisza, mało pali, daje sobie bezproblemowo radę. Jazda agresywna natomiast-kończy się rozczarowaniem. Okazuje się, że spali więcej jak silniki konkurencji, przy 130-140km/h robi się głośniej-po prostu słabszy silnik przestaje sobie dawać radę. Jeżeli ktoś wymyśli sobie izotermę jeszcze z windą -to nie do Mastera-nie do tego silnika. Innym słowy musimy sami ocenić priorytety.
Ładowność -to największy problem. Ja jeżdżę Masterem 8ep super lekka zabudowa-brak nawet burt-wszystko zrobione pod max ładowność-realny efekt to 1200-1300kg który bus ma tyle samo?
Każdy dodatek to masa niestety.
Z mojego punktu widzenia Master nie ma konkurencji-ale mówimy o max lekkiej międzynarodówce 8 paltówce-inna wg mnie, nie ma sensu.
Mercedes WW czy inne droższe-ciężkie, nie koniecznie lepsze, kolejna kwestia-takie auto sprzedaje się po 2-3max 4 latach-i kupujemy nowe z gwarancją-inna opcjanie ma sensu-więc znowu należy sobie odpowiedzieć na pytanie-do czego to auto? jak międzynarodówka robiąca 150tys minimum rocznie to auto tańsze-jeżeli będziemy wozić własne jabłka, raz w tygodniu na targ-auto może nam służyć 20 lat-więc skoro nas stać to możemy kupić nawet Jaguara.
Nie znam Forda-nie widuje się go na szlakach-ale teraz oglądałem zdjęcia nowego modelu-to może być ciekawa alternatywa.
Swoją drogą w drugiej połowie roku Renault wypuszcza następce Mastera w kooperacji z Mercedesem-ciekawe co z tego wyjdzie.
Dobra dość moich wypocin-kolego zakładający temat-nie znajdziesz to porad-jak prowadzić firmę. Skoro masz ojaca-który zna temat na wylot-to tam szukaj wsparcia. Ew pisz do kogoś na pw-po koleżeńsku może ktoś rozsądnie doradzić. Moje zdanie jest niezmienne-pomimo że temat jest stosunkowo prosty, żeby odnieść jakiś sukces -należy mieć choć trochę doświadczenia i układów-inaczej czarno to widzę-zdecydowanie czarno.
Michał14
okey rozumiem, chciałem sie tylko dowiedziec jaki samochód jest lepszy poprostu. Ojciec tez nie miał stycznosci z busami, siedzi w większych ; )
Michał14
ale dzieki serdeczne za wszystkie opinie ; )
Mac1979
Zatrudnię kierowcę w transporcie międzynarodowym Wymagania: -prawo jazdy kat. B (posiadane minimum 2 lata) -kierowanie busem do 3, 5tony -obsługa załadunków i rozładunków -prowadzenie dokumentacji przewozowej -ścisła współpraca ze spedytorem -dbałość o powierzone mienie oraz czystość i sprawność techniczną pojazdu -prawidłowe zabezpieczenie ładunku -dyspozycyjność również w nocy i w weekendy -podstawowa znajomość języka angielskiego i/lub niemieckiego (dodatkowy atut) -wyjazdy w systemie 3 tygodnie w trasie, 1 tydzień w domu Sława woj. Lubuskie
Mac1979
tel: 503004162
Tylko dla zalogowanych

Wątek ten komentować mogą tylko posiadacze kont w etransport.pl - Zapraszam do zalogowania lub rejestracji.

Zaloguj się Zarejestruj się

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels