ID: 140481
Testy przed wjazdem na firme
ID: 140481
ID: 140481
Witam. Jezdzac z ADR-em w Holandi; Belgi i nie tylko bo i w innych krajach kierowca przed wjazdem na firme musi zdac testy bezpieczenstwa. W wielu przypadkach sa one tez w jezyku polskim ale tez wielu przypadkach naszego jezyka brak. Zna ktos tresc tych pytan? obojetnie w jakim jezyku, Pomozcie !
Witam. Jezdzac z ADR-em w Holandi; Belgi i nie tylko bo i w innych krajach kierowca przed wjazdem na firme musi zdac testy bezpieczenstwa. W wielu przypadkach sa one tez w jezyku polskim ale tez wielu przypadkach naszego jezyka brak. Zna ktos tresc tych pytan? obojetnie w jakim jezyku, Pomozcie !
~Driver R*.roos-spedition.com
*.roos-spedition.com
Posty (26)
~Driver R | jak w temacie... | |||
~zioło | to niech na h... u staną i dadzą w języku zrozumiałym dla rozwiązującego czy to w eskimoskim czy polskim itd itp | |||
~wwww | kolego te testy to nie sa uniwersalne tylko kazdy zakład robi swoje w zaleznosci od ich indywidualnej sytuacji np wiadomo ze droga ewakuacyjna bedzie przebiegac inaczej w zakladzie x niz w zakladzie y wiec niestety nie ma zadnego uniwersalnego szablonu | 1 | ||
~nomenomen | międzynarodówka nie dla idiotów chłopaku, wystarczy angielski znać | |||
~nie | powodzenia na Vopaku :) Glownie testy sa po EN/DE/FR/NL | |||
~olaf | ja w Niemczech tez sie z tym spotkalem Bylo w jez polskim Polegalo to na tym ze najpierw poczytales o zasadach bezp na tej firmie a potem bylo z tego 3 pytania Dostawales takie zaswiadczenie wazne na tej firmie przez rok | |||
~nomenomen | jak znasz polski plus angielski to zawsze możesz coś się odezwać bo angielski międzynarodowy i powinno w tym języku być.. a na Polaczków to mają wyje... ne w Europie | |||
vectone
| ~nomenomen a ty zkad jestes z Burundii o Mozambiku? ??czy tez polaczkem przez brzydki przypadek??? zawsze sie znajdzie jakis przemadrzaly niedorozwiniety umyslowo co kazdy post chce zrownac do parteru. Fenomen nomenomen. Tylko chwalic taka pomoc | |||
~nomenomen | taka jest prawda lapsie a to polacy sami sobie robia taka opinie... jak 3 tyg. w trasie i szkoda na prysznic... | |||
vectone
| ale tutaj jest inny temat i trzymaj sie tego. Nie interesuje mnie prysznic o opinia na ten temat. Nie obrazaj swoich kolegow bo to nie w porzadku z twojej strony. tez jestes polaczkiem a na Hrabiowanie bo jezdzisz u angola czy niemca to nie ten temat. I nie tylko polacy nie myja sie i to wiadomo od dawna. | |||
~nomenomen | ale się myje znam język i jak mi polakofrancuz zaczyna gadać na fabryce po francusku to ja do niego po angielsku... hehheh | |||
~J23 | W zasadzie w UE powinny być dostępne w każdym języku, gdyby tak w Polsce było byłby alarm na całą europę | |||
vectone
| tos ty nomenomen poliglota, ja znam 7 jezykow wlacznie z Chinskim bo tam bylem 4 lata i co z tego??? Zachowuj sie byle jak ale zachowuj jak czlowiek !!! | |||
kierowcamanusia
| Vectone Swiete slowa :-) Moze nomenomen trafi kiedys na jezyk ktorego nie zna??:-) Pozdrawiam | |||
vectone
| i wtedy poczuje sie polaczkiem z jezykiem angielskim w d... :) i sie myje codziennie pod prysznicem. Ehh de*ili nie brakuje | |||
~Driver R | a pytania z vopaka gdzies mozna znalesc? | |||
~Georgi | macie może jakieś zdjęcia z tych testów na przykład do lotos, orlen, statoil? Każde się przyda. | |||
~majster225 | Ja mam pytanie z innej beczki, ponieważ nie miałem przyjemności być na orlenie w Płocku i na lotosie w Gdańsku chciałbym zapytać czy są tam testy w języku ukraińskim ewentualnie rosyjskim? | |||
~jogibubu | Kiedyś wypełniałem wjazdówke na Cargila w rotterdamie w jezyku po holendersku sobie wziąłem. Jakaż była reakcja biurze? Taka, Ze zle zrobiLem i Ze nima załadunku bo przecież ja nie jestem holendrem tylko jakims tam polakiem i nie jest mozliwe abym rozumiał co tam jest po holendersku napisane. Chodziło tylko aby podać nr załadunku oraz wstawić nr rejestracyjne pojazdu. Cała filozofia. | |||
~Amadeusz | Od wielu lat jeżdżę po Europie jako kierowca cysterny w dziale chemicznym. Z różnymi sytuacjami spotykałem się. W niektórych firmach są instruktaże i testy w języku polskim. W wielu firmach jednak nie ma testów w języku polskim. Często mam do czynienia z ADR-em i czegoś do jasnej cholery nie rozumiem? Dlaczego np. Pisemna Instrukcja ADR jest wydawana w jezyku polskim czyli jezyku zrozumiałym dla polskiego kierowcy gdzie chodzi o zasady bezpieczeństwa przy transporcie ADR. Instruktaże i testy w firmach chemicznych też mają na względzie bezpieczeństwo, dlaczego więc nie są opracowywane w języku zrozumiałym dla kierowcy z danego państwa np. dla polskiego kierowcy w jezyku polskim? Jeżeli roczne obroty takich firm sięgają wielu miliardów euro, to czy wydatek na przełożenie instruktażu i pytań na język polski niech wyniosłby nawet 1000 Euro to czy to jest aż tak wielki koszt??? Pracuję w niemieckiej firmie od 11 lat, rozmawiałem z szefem na ten temat, że zatrudniając wielu polaków ( kierowców) nie wystąpi do szefów firm w których wprowadzone są testy aby dokonano przekładu tych testów na język polski, co byłoby dużym ułatwieniem dla polskich kierowców w zrozumieniu zasad bezpieczeństwa przy załadunku i rozładunku. Odpowiedź: każda prywatna firma rządzi się swoimi prawami i nawet przepisy unijne w tym przypadku niczego nie zmienią. Również właściciele zachodnich firm transporowych mają pretensje do Polski o to że polscy przedsiębiorcy transportowi weszli na rynek zachodni zaniżając stawki za usługi transportowe do granic opłacalności dla zachodnich przedsiebiorców transportowych. Działa to na tej zasadzie że polski przedsiebiorca prowadzący transport drogowy zarabia tyle samo co zachodni przedsiebiorca ale odbywa się to kosztem polskiego kierowcy który zarabia miesięcznie około 600-800 Euro netto (nie wliczam w tą stawkę diet) natomiast kierowca np. niemiecki zarabia ok. 2000 Euro (bez diet) netto. No i kto na tym cierpi? Oczywiście kierowcy, bo przecież wielu z nas jest w takim wieku że w pamięci został w niewielkim stopniu rosyjski. | |||
~skg dk | dwa najgorsze testy jakie spotkalem to vopak rotterdam trzeba miec 100% dobrych odpowiedzi na 10 pytan i raz bylem na zaladunku trucizn w niemczech kolo karlsruhe bylo 20 pytan tylko niemiecki i angielski dostepny brak bylo jakis obrazkow czy filmu tylko tekst a po zlej odpowiedzi komputer nie puszszal dalej bezbledny egzamin trwalok 30 minut | |||
~Breaker Breaker | Najlepiej po rosyjsku szprecha nino bzik. A w temacie testow, teraz są ba*alnie proste w porównaniu z tym jakie były kilka lat temu. Jeżeli chodzi o jezyk polski, to nie jest on jednym z języków stosowanych w adr. Jest to francuski, angielski i niemiecki. | |||
~skg dk | ostatnio na noord natie w anwerpii wproadzili tez dosc trudny test 8 pytan wyswietlanie szybkiego tekstu ledwo z´darzy czlowiek oczami ogarnac i odpowiedz na czas 1 min odlicza brak odpowiedzi to niezaliczona pytalem ciecia czemu tak jest to powiedzial ze wlasnie po to by cwaniaczki telefonami nie nagrywali testu i nie uzywali tlumacza google | |||
~Breaker Breaker | Bziku, nie zawtra, a utram | |||
~Parkingowy dyrektor | A ja nie zdaje i mam w dooope. Wtedy jest tak że przesyłają jakiegoś łosia (już z załadowana naczepa) On bierze moja pusta ja jego pełna. On idzie zdawać. Ja jadę już sobie turystycznie dalej. Bez spinania pasów i tam innych ceregieli mam zapłatę na ostatni guzik. Nie mam od km czy frachtu. No ale w tym wypadku to tylko zarobiłem się przepinajac naczepe... co za robota mówię wam-pr się je ba ne. | |||
~skg dk | sa takie akcje to prawda sam pracuje w ch z niemcem co jak robil w hartogu to musial bez przerwy polaczkom naczepa ladowac w rotterdamie bo byli zbyt ciemni by zdac te testy i wkoncu rzucil ta robote |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.