ID: 140354
Dym z oleju, grzeje się Scania. Pomocy koledzy!!
ID: 140354
ID: 140354
Witam Panowie, prosze pomóżcie mi co to może być, Scania 124l pde 420km euro 2 przebieg 1300000km, panowie wróciłem z trasy silnik pracuje równo ale patrzę na zderzaku od korka tak jak by wyciekał olej i woń oleju czuć, odkęcam korek wlewu ten przy miarce a tam dosyć spora para, dosłownie słychac jak olej się gotuje, tak prędzej nie miałem i na korku osadził się biały osad. Olej jest ok jeżdzę na 15w40, nie wiem co robić boję się że będzie trzeba rozbierać cały silnik. Może mieliście taki przypadek??? dziękuję za normalne odpowiedzi i pomoc, głupie teksty proszę zostawić dla siebie.
Witam Panowie, prosze pomóżcie mi co to może być, Scania 124l pde 420km euro 2 przebieg 1300000km, panowie wróciłem z trasy silnik pracuje równo ale patrzę na zderzaku od korka tak jak by wyciekał olej i woń oleju czuć, odkęcam korek wlewu ten przy miarce a tam dosyć spora para, dosłownie słychac jak olej się gotuje, tak prędzej nie miałem i na korku osadził się biały osad. Olej jest ok jeżdzę na 15w40, nie wiem co robić boję się że będzie trzeba rozbierać cały silnik. Może mieliście taki przypadek??? dziękuję za normalne odpowiedzi i pomoc, głupie teksty proszę zostawić dla siebie.
~Michał - trans*.239.14.143
*.239.14.143
Posty (86)
~Michał - trans | jak w temacie... | |||
vectone
| uszczelka pod glowica ale pewien nie jestem | |||
~kierowca Ząbki | Podjedź do warsztatu powiedzą Tobie. Jak uszczelka, to lepiej niech przyjedzie do Ciebie. Lepiej nie przegrzać silnika. | |||
vectone
| z objawow tak wynika ze uszczelka a osad na korku to potwierdza | |||
~kierowca | To jest SCANIaa | |||
~Pan Henio | Głowice zdjąć to pewne, może tuleja się opuściła, może uszczelka, w każdym razie chce doktora.. | |||
vectone
| bez fachowca sie nie obedzie to pewne! | |||
~kierowca Ząbki | siemka Henio :) | |||
~kiero | Choroba milionera. | |||
vectone
| przebieg 1300000km to juz swoje wyjezdzil a moze i wiecej wiec co sie dziwic. Jak uruchomisz silnik to slychac jakies stuki lub cos podobnego?silnik rowno pracuje czy sie dusi?? | |||
~kierowca | Oj tam ojtam. Na rowie przecież każdy kierowca zrobi. Młotek klucz 13-17 srubkkręt łomik. Bo do zwolnienia. | |||
~kierowca Ząbki | ~kierowca plus dynanometr :) | |||
kierun
| sprawdz chlodnice oleju | |||
vectone
| to mi nie przyszlo do glowy, wlasnie chlodnica oleju i filtr, masz racje kierun | |||
~Michał - trans | dziękuję panowie, do kiero nie nie choroba milionera, jeżdzę sam dla siebie od 6 miesiecy i nie wiem czy ta awaria to nie mój koniec, czy linkę kupić i pod most iść, jestem załamany, jak nie podatkami cię oskubią to są to awaria pierwsza a konkretna. Zaprowadziłem do mechaników, rano na zimnym silniku będą patrzeć czy płyn nie poszedł do silnika, tak jak napisałem dosłownie coś tam w silniku się grzeje że bulgoce. | |||
~Michał - trans | kolego silnik jest suchutki ona oleju nic nie brała a głos silnika chodzi równiutko nic nie stuka nic nie puka, dziwny przypadek bo na forum jeszcze nikt o to nie pytał jak szukałem. | |||
~świetlicowa | poszedł płyn chłodniczy do oleju - uszczelka pewnie jepła | |||
~Michał - trans | jaki koszt wymiany uszczelki??? na wstępie powiem że nie straciła na sile. | |||
KIEROWCA-ZABKI
| Michał stare samochody więcej zrobia km niż nowe. Napisz nam co było, miejmy nadzieję że jakaś bzdura. Sprawdź Olej również, czy jest zmieszany z wodą. | |||
~manek | głowica do roboty 10 lat przy tym robie | |||
~Michał - trans | manek jaki koszt??? dam radę sięzmieścić w 4 tyś??? | |||
~manek | u mnie na warsztacie plus minus w trójce byś się zmieścił ale nie dam głowy, trzeba targać głowice i wtedy można powiedzieć. | |||
mechaniksochaczew
| Zrobiły się wżery na tulejach i bloku. Płyn chłodniczy przedostaje się do skrzyni korbowej, i dalej do oleju. Wymiana samych oringów na tulejach i tulei nic nie da, trzeba wsadzić tuleje na paste loctite. Pozdrawiam. | 1 | ||
mechaniksochaczew
| @manek W scanii kanały wodne i magistrala olejowa w głowicy są tak rozmieszczone, że nie mają jak się spotkać. | 1 | ||
~manek | Michał robi się coraz goręcej, coraz więksi doktorzy specjaliści na forum za chwile karzą ci wymienić silnik albo zezłomować ciągnik, jedz do warsztatu i zobaczysz co jest. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.