ID: 139845
TYGODNIOWY CZAS PRACY
ID: 139845
ID: 139845
Witam wszystkich mam pytanko !
Sprawa tyczy sie tygodniowego czasu prowadzenia pojazdów i odpoczynku.
odpoczynek tyg robię najpózniej po 6 okresach 24h, ale jeśli np
jade pon-wto-śr-piątek-so bota -czwartek wolny i czy wliczam go do tych max 6 okresów i po sobocię musze robic tyg odpoczynek, czy nie nie zaliczam czwatrku i mam tylko 5 okresów jazdy i moge jeszcze kierować do nd i dopiero tyg odp??
pozdrawiam
Witam wszystkich mam pytanko !
Sprawa tyczy sie tygodniowego czasu prowadzenia pojazdów i odpoczynku.
odpoczynek tyg robię najpózniej po 6 okresach 24h, ale jeśli np
jade pon-wto-śr-piątek-so bota -czwartek wolny i czy wliczam go do tych max 6 okresów i po sobocię musze robic tyg odpoczynek, czy nie nie zaliczam czwatrku i mam tylko 5 okresów jazdy i moge jeszcze kierować do nd i dopiero tyg odp??
pozdrawiam
Posty (52)
~adam | Panowie to ja to jest w końcu bo ja tez nie rozumiem do końca rzecz oczywista jak wykorzystuje 6 okresów - potem pauza czyli pon- ale jeśli np jeżeli w całym tyg mam jeden dzień wolnego np po drugim okresie? to co naliczam od nowa tydzien? czy zaliczam ten dzień wolnego do 3 okresu? p-w-s- (wolne) | |||
~ktosik | adam - wez jakos napisz po ludzku o co ci chodzi | |||
~ktosik | tygodnia to ty sobie nie naliczasz | |||
~ADAM | PON-JAZDA WTROEK-JA ZDA SRODA-WOLNE CZ WARTEK-JAZDA PIATEK -JAZDA- SOBOTA-JAZD A CHODZI MI O SRODE KIEDY MAM WOLNE. CZY OD CZWARTKU MAM JUZ NOWY TYDZIEN? , CZY PO SOBOCIE ROBIE ODPOCZYNEK TYG BO WTEDY MIJA 6 OKRES? | |||
~ktosik | wylacz capsa. slepy nie jestem definicja tygodnia wg przepisow: rozp 561/06 art4 i) "tydzień" oznacza okres od godz. 00. 00 w poniedziałek do godz. 24. 00 w niedzielę; kazdy odpoczynek tygodniowy rozpoczyna nowe 6 okresow dwudziestoczterogodz innych. nie kazdy odpoczynek 24h lub dluzszy jest odpoczynkiem tygodniowym | |||
~ADAM | a jeżeli jeżdze autem co 2 dzien? | |||
~ktosik | to co? | |||
~ktosik | jezeli kazde 24h odpoczynku bedziesz traktowal jako skrocony odpoczynek tygodniowy, to do konca trzeciego tygodnia po tygodniu w ktorym bylo skrocenie ( art 8 pkt6 ) bedziesz mial do oddania tyle godzin, ze zabraknie ci tygodnia zeby to oddac | |||
~ktosik | chyba ze zastosujesz artukul 8 pkt 7 | |||
~Pan Gościu | panowie, jeżeli chodzi o odpoczynek tyg 45, to jest w tym odpoczynku tez te 11h pauzy dziennej ostatniego okresu? czy musze zrobic najpierw 11h i dopiero 45h | |||
~ktosik | jest art4 3. Dzienny okres odpoczynku może zostać przedłużony do rozmiarów regularnego lub skróconego tygodniowego okresu odpoczynku | |||
~Jaro | Panowie mam pytanko. zaczynam w środę kończe po 6 okresach 24 czyli wtorek robię pauze !!! w niedziele skończył mi się tydzien tak? czyli mój okres 6x24 ciągnie sie przez 2 tyg? bo tydzień to - okres pomiędzy godziną 00-00 w poniedziałek i godziną 24-00 w niedzielę; | |||
~mietek | jeżeli do 24:00 w niedziele nie przekroczyłeś 90h czasu jazdy to jest ok | |||
~cosik | ktosik nie dokońca masz rację jeżeli jeżdżę od pon do piątku po 9h i w piątek kończę o 20. 00 to po 45 godz pauzy czyli do 17. 00 w niedzielą mi nie wolno ruszyć bo mam czekać aż tacho się wyzeruje? jaki przepis mówi że ma być pauza do 1. 00 w poniedziałek? | |||
Mały_Jack
| cosik - przeciez w 1 tyg mozesz jechac max 56 h - czyli mozesz jechac. Nie widze wypowiedzi Ktosika, pasujacej do Twoich watpliwosci. Raczej nie zrozumialeś niczego z tego tematu. | |||
~J23 | moje zdanie jest takie choć nie wiem czy dobrze : po 4 okresie możesz potraktować ten odpoczynek jako skrócony pod warunkiem że ostatni miałeś 45 i pamiętać abyś do niedzieli do 24, 00 nie przekroczył 90h liczonych do tyłu dwa tygodnie | |||
~J23 | może ty coś rozjaśni:s://www. google. co. uk/... 61535280, d. ZG4 | |||
zibi1906
| ~J23 (2014-02-20 10:22:52) moje zdanie jest takie choć nie wiem czy dobrze : po 4 okresie możesz potraktować ten odpoczynek jako skrócony pod warunkiem że ostatni miałeś 45 i pamiętać abyś do niedzieli do 24, 00 nie przekroczył 90h liczonych do tyłu dwa tygodnie Fajn ie jest że masz własne zdanie... Kloss:) | |||
~J23 | zibi1906 powiedz czy dobrze myślę bo dalej kolega ma niewyjaśnione | |||
zibi1906
| Jeśli w ciągu kolejnych dwóch tygodni (niedż 24. 00-pon. 0. 00) kolega wykorzystał co najmniej dwa regularne odpoczynki tygodniowe lub jeden regularny i jeden skrócony (trwający co najmniej 24 h)... to chyba wszystko jest wyjaśnione. | |||
~J23 | zibi1906 normalnie możesz być Brunerem | |||
zibi1906
| Brunner jest dla mnie za młody:) | |||
zibi1906
| 10 największych błędów związanych z nieprawidłowym stosowaniem przepisów rozporzadzenia 561/2006: 1. Kierowca może wykorzystać dzienny 10 godzinny okres prowadzenia pojazdu nie częściej niż 2 razy w tygodniu; tydzień jednak to NIE okres pomiędzy odpoczynkami tygodniowymi, lecz okres od godziny 0:00 w poniedziałek do godziny 24:00 w niedzielę. 2. Wyjątki określone w art. 3 rozporządzenia, które zwalniają z obowiązku stosowania norm czasu jazdy i odpoczynku, zwalniają również z obowiązku używania, konserwacji i legalizacji tachografów. Wbrew poglądom wyrażanym przez częśc przedstawicieli organów kontrolnych, nie istnieje podstawa prawna zobowiązująca do przeprowadzania kontroli okresowych tachografów opojazdów wyłączonych spod obowiązywania przepisów rozporządzenia 561. Tachograf od 2003 roku nie podlega również kontroli w trakcie przeglądów okresowych w SKP za wyjątkiem tachografów montowanych w autobusach, o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h. Tachograf NIE JEST urządzeniem zwiększającym (gwarantującym) bezpieczeństwo ruchu drogowego. 3. Łączny czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 90 godzin. Okresy dwutygodniowe rozliczane są w sposób postępujący, to jest uwzględnia się sumę czasu jazdy z tygodni: 1-2, 2-3, 3-4, 4-5 itd. 4. Według art. 8 kierowca ma obowiązek wykorzystać w każdym okresie dwutygodniowym co najmniej jeden odpoczynek tygodniowy skrócony i jeden odpoczynek tygodniowy regularny. Nie oznacza to jednak, że w każdym przypadku po odpoczynku skróconym, kolejny musi być regularny. Kierowca może wykorzystać po kolei dwa odpoczynki tygodniowe skrócone pod warunkiem, że do końca okresu dwutygodniowego wykorzysta również odpoczynek regularny. 5. Kierowca towarzyszący pojazdowi transportowanemu promem lub pociągiem może przerwać odpoczynek regularny (11 godzin) nie więcej niż dwukrotnie (nie dłużej niż 1 godzinę) w celu wjazdu i zjazdu z promu / pociągu. Jednak w tej kwestii całkowicie pominięto załogę - odpoczynek 9 godzinny załogi nie ma charaktery regularnego wg definicji zawartych w rozporzadzeniu. Nie jest również odpoczynkiem skróconym. Zatem z uwagi na tę nieścisłość załogi, które chcą skorzystać z powyższego wyjątku związanego z wjazdem na / zjazdem z promu, powinny przewidzieć możliwość wykorzystania odpoczynku 11 godzinnego w zmianie roboczej trwającej maksymalnie 30 godzin. Odpoczynek można przerwać wyłacznie wówczas, gdy na promie / w pociągu kierowca ma dostęp do miejsca sypialnego. 6. Wykresówki oraz zarejestrowane dane przechowuje się dla służb kontrolnych przez 12 miesięcy, a nie przez 3 lata jak twierdzą "fachowcy". Obowiązek przechowywania przzez 3 lata dokumentów związanych z czasem pracy wynika z ustawy o czasie pracy kierowców, lecz przepisy te bardziej dotyczą ewidencji czasu pracy, niźli samych wykresówek czy danych. Zatem przechowywanie tych dokumentów powyżej 1 roku jest dobrowolne lub obowiązkowe w zależności od tego, jaki sposób dokumentowania i rozliczania czasu ptracy przedsiębiorca transportowy przyjmie u sibie w oparciu o art. 26 ustawy o czasie pracy kierowców. 7. Wyjątki określone w art. 13 rozporządzenia 561/2006 nie zwalniają z obowiązku przestrzegania wszystkich przepisów tegoż rozporządzenia, lecz wyłącznie artykułów 6-9. 8. Kierowca powinien w każdym przypadku kontroli drogowej okazać wykresówki / dane za ostatnie 28 dni kalendarzowych, a nie 28 dni roboczych. 9. Kierowca kierując pojazdem wyposażonym w tachograf analogowy powinien okazać w razie kontroli również posiadaną kartę kierowcy (do tachografu cyfrowego) wyłącznie wówczas, gdy w okresie podlegającym kontroli wykonywał przewóz pojazdem wyposażonym w tachograf cyfrowy. W innym przypadku obowiązek taki nie występuje. 10. Obowiązek sczytywania danych z karty kierowcy dotyczy okresu 28 dni kalendarzowych, a nie 28 dni roboczych. Przepisy pozwalają na późniejszy odczyt danych w przypadku, gdy kierowca sporadycznie użytkował pojazdy z tachografam | |||
~wolt | witam, planowałem zalogować kartę dziś wieczorem, zrobić 11 h pauzy i ruszyć jutro rano, ale czy tygodniowy czas prowadzenia pojazdu liczy się od momentu zalogowania karty czy od momentu ruszenia? bo jeśli od momentu zalogowania to będę parę godzin w plecy. | |||
~Donn Diego | jak jedziesz rano to wkladasz karte rano i robisz wpis manualny!!! | |||
~wolt | Chodziło mi o to ze po dojezdzie do samochodu, który się liczy jako czas pracy zrobić pauze, o wpisie to wiem | |||
barracuda
| wolt, chcesz być "bardziej pobożny" niż papież. :-) Czas prowadzenia i tak nie wystąpi, bo nie będzie jazdy. Jednak sześć okresów 24-godzinnych, pomiędzy dwoma odpoczynkami tygodniowymi, będzie się liczyć od końca odpoczynku tygodniowego. W Twoim wypadku-jeszcze PRZED zalogowaniem karty. Bo rozumiem, że, logując kartę np. o 20-tej, wpiszesz "inną pracę" np. od 16-tej. W tym przypadku, sześć okresów-godzinnych, liczy się od 16-tej. Zastanów się czy to dla Ciebie korzystne. | |||
~Przemek | Dlaczego nowa karta kierowcy nie pokazuje mi tygodniowego i dwutygodniowe go czasu pracy? A dla wiadomości jeżdżę juz na niej 3 dni. | |||
~retro | to tydzien czy dwa tygodnie zaczely sie trzy dni temu? | 1 | ||
barracuda
| Przemek, a od dziewicy wymaga się doświadczenia erotycznego? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.