ID: 138796
Czy można sprawdzić świece żarowe bez wyciągania
ID: 138796
ID: 138796
Koledzy ma ktoś jakiś patent jak sprawdzić świece żarowe w osobówce bez ich wyciągania?
Koledzy ma ktoś jakiś patent jak sprawdzić świece żarowe w osobówce bez ich wyciągania?
~Robson*.8.118.1.ipv4.supernova.orange.pl
*.8.118.1.ipv4.supernova.orange.pl
Posty (35)
Tosieq93
| Jest jeden prymitywny sposób który nie daje 100% gwarancja ale możesz sprawdzić czy świeca dział lub nie. Mianowicie mocujesz kabel do plusowego bieguna na akumulatorze i dotykasz do końcówki świecy. Pierwsze musisz zdemontować oryginalne zasilanie świec aby każda świeca byłą niezależna od siebie. Jeśli występuje iskrzenie to świeca prawdopodobnie jest Ok jeśli nie to na 100% jest niesprawna. Jeśli zdecydujesz sie na wymianę to zleć ją komuś komplikacje przy zerwanej świecy są bardzo kosztowne szczególnie chodzi tu o nowsze silniki TDI. Często są zapieczone przez nagar. | 3 | ||
~Szheyk | TosieQ - najlepszy sposob by sprawdzic czy swieca działa. | |||
Robson
| Tosieq93 dziękuje | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\ | w jakim to aucie? zamiast kabla kontrolka na 12v lub zarowka i kabel. jak swieci to dobra. | |||
Robson
| \\\\\\ lancia lybra 2. 4 JTD, na bank mam uwaloną którąś ze świec bo po odpaleniu auta kontrolka swiec mruga a to oznacza że świeca spalona. | |||
~sznyta | a jak wsadzasz to sprawdzasz czy zdarzyles??? | |||
~Szheyk | TosieQ opisał, wiecie jak więc powodzenia, ja również tak sprawdzam, jak dla mnie to najwygodniej. | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\ | w 1. 9 jtd na podszybiu w czarnej skrzynce jest przekaznik od swiec w twoim powinno byc tak samo. odlacz wtyczke co idzie do swiec- (nie bedziesz musiel odkrecac od kazdej swiecy przewodow), zamiast kontrolki mozesz wziac zarowke, dolutuj do niej przewodu jeden podlacz do plusa drugi do wtyczki i po kolei sprawdzisz tak swiece jak zarowka swieci ti swieca dobran. na wtyczce badz na przekazniku sa kolejno cyfry oznaczajace swiece 1 dla pierwszego cylindra... itd. | 1 | ||
~ku-ku | Robson ~ Wykręć i przytknij do masy i jak zobaczysz iskrę to jest dobra ! | |||
Tosieq93
| Robson jeśli kontrolki wariują to nie koniecznie ze świecami jest coś nie tak. Charakterystycznym objawem jest nadmierne rzucanie silnika zaraz po odpalenie przy niskich temperaturach (w początkowej fazie nie powstaje wybuch w 1 lub w większej liczbie cylindrów, silnik odpala wtedy tylko na cylindry w których świece działają i po jakimiś czasie łapie na cylindry z niesprawnymi świecami). Jeszcze jedna ważna rzecz jeśli sprawdzasz na tzw "na krótko" nie grzej świecy więcej niż 3, 4 sekundy. Jeśli wymieniasz świece to rób to kompletem. | |||
~ku-ku | najlepiej do szwagra ząbka, polecam go, nie zna się ale umie jeżdzić na przyczepie do tarpana. | 1 | ||
~Rysiek | opcje sprawdzenia świec masz dwie - pierwsza to odłączasz zasilanie od każdej z nich i najtańszym miernikiem z marketu sprawdzasz jej oporność (spalona pokaże wynik 1), druga to wyciągasz wtryski i widzisz efekt grzania po przekręceniu kluczyka w pozycje gdzie się one załączają | |||
Robson
| U mnie jak juz odpali to nie rzuca silnikiem, chodzi gładko od początku. może przez to, że to 5 garków nie odczuwa się tego. | |||
~kiero. | Najprościej zrob tak. Przekreć kluczyk i zajrzyj do tlumika. Jezeli widzisz czerwonopomaranczowe swiatelka w ilosci ile masz garow to jest dobrze. Jezeli one mrugaja to znaczy ze wal sie obraca. ; ) | 1 | ||
~ku-ku | kiero - Jak do tłumika zajrzałem to poczułem w pobliżu sklep rybny, a nie migające światełka i wirujący wał. | |||
~ku-ku | ząbek - czy masz wolne za niedzielę, czy masz końską astmę po przepiciu? | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\ | robson swiece juz sprawdzone? | |||
~ktosik | jest takie magiczne urzadzenie co sie zwie " omomierz " cza by sie tylko nauczyc go obslugiwac, a to moze byc poprzeczka nie do przeskoczenia dla niektorych.. | |||
~Bolek | to 'cusik' zdaje się nazywa - miernik uniwersalny co w wypadku świec żarowych jest urządzeniem zbędnym choć możliwym do zastosowania. | |||
~cdn... | a czy można się odlać bez wyciągania z spodni Patalonga, bo też różne są zdania. | |||
~Bolek | cdn - masz rację. Odpowiedz na temat postu powinna być jedna i krótka - MOŻNA. | |||
~ktosik | cdn - caly czas tak robisz a teraz sie pytasz czy mozna? Bolek - miernikiem uniwersalnym mozesz sobie zmierzyc to i owo. do swiec zarowych potrzebny jest omomierz | |||
~ktosik | swieca zarowa jest niczym innym jak opornikiem. wpinanie szeregowo w obwod swiecy jakiejs zarowki co powoduje? TAK JEST ! spadek napiecia ; ) wiec zarowka albo zaswieci, albo i nie, choc swieca bedzie dobra. moga byc dwa rodzaje uszkodzen swiecy: przepalenie lub zwarcie. przy zwarciu zalozmy ze zarowka sie zaswieci. wiec jaki wniosek - swieca dobra :D nie ma to jak naprawy w stodole ; ) swiece mozna sprawdzic tylko omomierzem i to znajac jej opor ( swiecy, rzecz jasna ) | 1 | ||
~ku-ku | Ja podaję kopcia do filtra. | |||
Assad
| ktosik przyznaję ci rację gdyby nie... | |||
Assad
| wykasowało mojego długiego wpisu którego nie zamierzam powtarzać | |||
Assad
| to odnawianie co kilkadziesiąt sekund jest chore | |||
Assad
| ty podajesz wersję oficjalną a ja jak sobie poradzić | |||
Assad
| w drodze, bez mechanika, sprzętu i bajerów. | |||
Assad
| zresztą sprawdzanie czy świeca jest sprawna to niekoniecznie zadanie dla magistra elektronika. |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.