ID: 138752
DAF XF EURO 6
ID: 138752
ID: 138752
Co myślicie o nowym dafie xf-ie euro 6 czy to nie czasem ściema, wierzyć mi się nie chce w to, że wytrzymałość silnika nawet do 1. 6 mln km bez żadnych remontów itp. itd. czyżby daf nagle stał się największym konkurentem dla volva, scani i mercedesa?
Co myślicie o nowym dafie xf-ie euro 6 czy to nie czasem ściema, wierzyć mi się nie chce w to, że wytrzymałość silnika nawet do 1. 6 mln km bez żadnych remontów itp. itd. czyżby daf nagle stał się największym konkurentem dla volva, scani i mercedesa?
~zsdgffx*.43.66.10
*.43.66.10
Posty (127)
~Robus | Ja jezdzilem roburem 450km volvo 460 premium 460 i scania 450 nie zauwarzylem zeby robur byl taki slaby faktem jest ze gorki nie widzi ale czuje tylko ze pozniej lapie swoj rytm i niekiedy scania 500 siada tak ze jakies cienkie rubury mieliscie albo nie wiecie co piszecie i nie jezdziliscie zadnym z tych aut albo brak umiejetnosci i fakt jest taki ze mp4 malo pali ale tez nie pozbawiony jez wad np uklad kierowniczy i trzepanie kabina | |||
~Bosss | Witam Panowie jeżdżę u mojego szefa 106 z silnikiem 460 koni euro 6 z 2014 roku na szafie już prawie 800tys. Auto chodzi na trzy zmianowej robocie, ciagamy około 3 ton w jedną i drugą stronę spalanie 25, 2 średnie. Co do oleju od wymiany do wymiany nic auto jest na kontrakcie serwisowym do 1. 5 mln km. Jak dla mnie daf jest idealny. | |||
~pks poland | jeżdżę tym plastikowym złomem od roku. Automat tragedia, interaktywny tempomat tragedia, moc to nie 460 jak napisano a 400 ogólnie w porównaniu do volva wielkie g... ów.. no | -1 | ||
Rysiu777
| bosss z 3 tonami to i jelonkiem dasz radę :) spalanie masz duże jak na ten tonaż, z własnych doświadczeń? tak do 18ton fajnie auto jedzie a jak mu nałożysz wiecej i górki się zaczną to nawet jak nie patrzysz na spalanie to zaraz temperatura się podnosi i puchnie auto | |||
~cetan | wierzcie lub nie, daf 510 kucy ładowane po 26-27 ton cały zestaw 44-45ton, latam na IT przez dzikusy spalanie do 32 litrow | |||
~bumcykcyk | A ja tam mogę i furmanką jeździć aby zapłata była godziwa. :-) | |||
maarek75
| najlepsza cienżarówka to kabina z daf ss, albo mercedesa mp4, silnik ze scanii, skrzynia i układ kierowniczy z volvo? | |||
~Kalamitos | Wy w ogole czytacie instrukcje, zwracacie uwage na okres docierania auta? Czy odrazu but na maxa od samego poczatku? Jezeli macie wy*e na docieranie silnika, to nie dziwcie sie, ze olej bierze. dafy euro 5 zawsze byly slabe z poczatku i braly olej, dopiero po przejechaniu 100tys. km ten samochod dopiero zaczyna miec swoje prawdziwe wlasciwosci, a czemu tak? Nie wiem, ale kazdy daf jakim jezdzilem tak mial, ulozyl sie po 100tys. i bylo dobrze, branie oleju znacznie spadlo, spalanie paliwa tez i nabieral mocy. Druga kwestia to taka, ze kierowcy roznie uzytkuja auto, czesto widze jak kierowca zjezdza na parking i odrazu gasi auto, nie czeka, zeby turbina sie wychlodzila, nie ma co sie dziwic pozniej, ze auta sa slabe itp. Dla niektorych to by sie nadawal tylko star 29. pozdro | 1 | ||
~daf | Jezdżę dafem xf 510, ostatnio podczas trasy Trójmiasto-Lwów (Ukraina), coś zaczęło charczeć, na Ukrainie nie wiedzieli co to, po powroci do polski zaczął pobierać więcej paliwa, zna kto dobrego mechanika? Bo w salonie trzeba czekać 3 miesiące. proszę o info na tym forum:) | |||
~daf | Aha, jeśli ktoś ma na sprzedarz Mana TGX, to proszę dać znać na forum. | |||
~manager | Dużo też zależy od dobrego oleju. Do takich maszyn wagi ciężkiej trzeba wiedzieć co lać kiedy wymagania odnośnie emisji coraz bardziej rygorystyczne a na mocy tracić nie chcemy. Jak radzicie sobie z tą sytuacją? Bo ja mam myślę właśnie przerzucić się na Revline- dobre opinie słyszałem. Ktoś na tym jeździ? | |||
~Scyzor | Mp4 byl moj przez3 lata najlepszy do mieszkania o najmniej pali i to fak nie do podwazenia, ale slaby jak zuk, a kolega mowil o drganiach u nas po 350tys wszystkie trzesa sie jak *lony rezus. | |||
KC65
| Witam co byście doradzili VOLVO 460-500 DAF105460 MERCEDES actros który wybrać? Dużo km, duży ciężar- biorę się za jazdę u SIEBIE Chciałbym zobaczyć szczere wypowiedzi - Dzięki | |||
~rich | KC nie ważne co i tak upadniesz otworz oczy i zobac jakie sa stawki. a jak u spedycji to ci na collecty i paliwo braknie. takiego jelenia z ciebie zrobia | |||
~folksdojcz | bierz volvo. zgon bedzie szybszy i mniej bolesny | |||
~STARY | "biorę się za jazdę u SIEBIE" i ty nie wiesz co chcesz... ... to już jesteś BANKRUT | |||
~Kierowca 105 | xf 105 2013r 460KM ate manual 12biegów, 650tkm, opony 385/65R22. 5 // 315/70R22. 5, zbiorniki prawie 1500L, naczepa Kögel "firanka", waga pustego zestawu z pełnymi zbiornikami ok. 15800kg. Jeden kierowca z podmianami na czas urlopu. Olej w silniku wymieniany co 30tkm, filtr paliwa i powietrza co 60tkm. Trasy wschód-zachód-północ -południe (Europa), ładunki do 24. 5t, średnie zużycie paliwa wg. komputera 26. 9l/100km, rzeczywiste ok. 29l/100km, komputer zaniża o ok. 7%, adBlue ok. 4l/100l zużytego paliwa. Auto czułe na wiatry, wilgoć i góry, zużycie paliwa rośnie w "oczach". Filtr powietrza podczas jazdy przy opadach mocno łapie wodę, po zasłonięciu siatki w owiewce jest poprawa. Jak narazie tylko dwie usterki: czujnik nox i webasto (suche). Poza tym profilaktycznie w okolicach 500tkm wymienione napinacze i paski, zrobiona regeneracja alternatora, nowy mostek przy rozruszniku. Zawory regulowane na 90tkm, 180tkm i 500tkm. Auto niezawodne lecz nie bez wad. Słaba jakość i dokładność wykończenia wnętrza, a to coś trzeszczy, brzęczy, gdzieś niespasowane, odstaje itd. Po odbiorze od dealera powrót i regulacja geometrii (kierownica przy jeździe na wprost skręcona o kilkanaście stopni, delikatne uciekanie tyłu do prawej). Brak ocieplenia miedzy dachem a podsufitką co przy niższych temp. powoduje skraplanie się wody i wychodzące zacieki, jeśli usuwa się je na bierząco ślady nie pozostają. Drzwi niezbyt szczelne, po mimo regulacji czuć zimno i "wiatr", ogrzewanie daje rade nawet przy -43 więc można potraktować to jako wentylację. Wyciszenie kabiny kiepskie, zarówno od strony otoczenia jak i silnika. Silnik 462KM 2300Nm w połączeniu z manualną 12 biegową skrzynią dość elastyczny, na góry i większe tonaże to troche mało, to nie ta moc jak w silnikach euro 0, 1, 2, 3, odnosze wrażenie tak jakby była mierzona po odłączeniu całej ekologii i na najniższych biegach lub zmieniono sposób pomiaru, tragedi nie ma ale... ograniczając emisję spalin ograniczają potencjał, czuć że ten silnik stać na więcej lecz coś (eko) go ogranicza. | 1 | ||
~Kierowca 105 | jeszcze jedna wada, od początku pocąca się misa olejowa, wymiana uszczelki nie pomaga, prawdopodobnie wada odlewu bloku silnika, w moim nie jest jeszcze najgorzej, wystarczy przemyć co wymiana oleju, od wymiany do wymiany są niewielkie ślady, prawa przednia część misy. Mamy wiele w firmie 105 i przy nowszych to norma, w niektórych aż kapie | |||
~Mmm | Mam wyciszone radio w dafie 106 Jak to wyłączyć | |||
~Mmm | Radio daf 106 Jest wyciszone radio jak to wyloczyc | |||
~Jancio | Hej, naciśnij na chwilkę na przycisk włączania - regulacji głosu po lewej i powinno grać | |||
~edzio | ~manager 2017-01-23 14:31:05 Dużo też zależy od dobrego oleju. Do takich maszyn wagi ciężkiej trzeba wiedzieć co lać kiedy wymagania odnośnie emisji coraz bardziej rygorystyczne a na mocy tracić nie chcemy. Jak radzicie sobie z tą sytuacją? tak sobie radzimy z takimi jak ty pajaccu z reklamy- wy*aj !@ i gówna które reklamujesz- nigdy nei kupuje - proste? | |||
~SU27 | Dafy lubią jak się przy nich chodzi mają przede wszystkim problem z rolkami, turbiny siadają, ja mam dwie 105 ale rolki główne mam starego typu poprostu są z wymiennymi łożyskami w dodatku po dwie sztuki na rolkę i one nie siadają a napinacze niestety co nie założysz to po 400 tyś wymieniać od razu, a jeszcze łożysko wiskozy też co 500 tyś do wymiany i pompa wody. Też problemy z elektryką tzn z kabelkami ale mam już opanowaną instalację. Moim zdaniem silnikowo volvo lepsze skrzynia biegów to tylko volvo jeśli automat. manual w dafie ok ale zf 8 biegowa szóstka jest ciut gorsza. Volvo niestety E6 to akumulatorki kicha w dafie tego problemu nie ma. Scani nie miałem robura też więc tych dwóch marek nie osądzam. Od fiata czyli iveca trzymam się z daleka. | |||
~berni | Kolego to jest dramat do przebiegu 400 tys wymieniłem: podstaw a separatora, odpowietrzenie skrzyni, przekładnia wspomagania, czujnik nox, wtryski (niby kiepskie paliwo a jakoś inne auta na tym samym paliwie i wtryski po 800tys) tylko nie DAF e6 | |||
Krzybet
| Koledzy potrzebuję pomocy a mianowicie trzeba mi zmierzyć wysokość kabiny space cab od ziemi do najwyższego punktu ale bez spoilera bo go będę ściągał daf 106 e6 2017r nie mogę nigdzie znaleźć takiej informacji... w dafie powiedzieli żebym przyjechał sobie zmierzyć 128528; Ps. jeżdżę teraz 105 space cab w 106 zmieniła się wysokość 129300; 129300; | |||
~Tom | Jak sprawdzić w XF poziom naładowania akumulatorów? | |||
~Tom | 2018 rok | |||
~Da_las | Z poziomu deski rozdzielczej tego nie zrobisz. Za pare zlotych mozesz kupic voltomierz. | |||
~Mlody | Witam Mam problem z dafem e 6 Po przejechaniu kilku km wyświetla usterka układu hamulcowego I usterka stabilności toru jazdy?ma ktoś może podobny problem?zaznaczam że na komputerze wszystko jest cacy. | |||
~x-man | zlom i jeszcze raz zlom moge sie wypowiedziec na temat rocznik 2018-2019. wycieki plynu z retardera, ogrzewanie postojowe w zimie przynajmniej raz w tygodniu serwis - serwis nie wie gdzie problem odpowoedz kierowca za duzo i za dlugo uzywa, padaja baterie, splanie ponizej 29 litorw rzadkosc (ladunki ciezkie) dla przykadu scania nie przekrzacza 26 litrow. ubywajacy plyn chlodzacy brak wyceikow serwis wymienia na oslep bo nie wie gdzie to ucieka, spalanie oleju gigantyczne do ok 5 litrow na tydzien, co chwile problemy z doladowanie i hamulcami ogolnie elektryka porazka. to beda ostatnie dafy przestoje na serwisach sa za drogie i lepiej kupic np drozsza scanie bo wjdzie to samo i jest spokoj |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.