ID: 137142
Man TGA 18. 430 silnik D20-wytrzymałość silnika??
ID: 137142
ID: 137142
Witam.
Posiadam Man TGA 18. 430 silnik D20 z 2006r.
Przebieg: 980 tys. km.
Z większych napraw wymienione zostały : wtryski, pompa wtryskowa i turbina.
Mam pytanie jakich awarii mogę się spodziewać przy tym przebiegu i jakie przebiegi kręcą te silniki?? ?
Witam.
Posiadam Man TGA 18. 430 silnik D20 z 2006r.
Przebieg: 980 tys. km.
Z większych napraw wymienione zostały : wtryski, pompa wtryskowa i turbina.
Mam pytanie jakich awarii mogę się spodziewać przy tym przebiegu i jakie przebiegi kręcą te silniki?? ?
Posty (41)
~jogger | hej. zamierzam kupić takie auto 6x6 wywrotka 2005r - d20 cr. jak 490 tys przelatane... jak myslicie - da rade? | |||
~Jacek | pompa oleju najwazniejsza, jak sie rozleci to zaraz silnik zatarty | |||
~tomasz | 750 000 wymiana wałka bo się złuszczył? | |||
~Jacek | u mojego kumpla w manie z udokumentowanym przebiegiem 560 tys km trzeba bylo wymienic walek bo polowy krzywek nie bylo | |||
~3-ci | 1. 200. 000 - na pełnym syntetyku. 3 manuale i 1 automat (nie dotykany). Żadnych de*ili za kierownicą i przy silniku. Dzisiaj palą 28/30 na miesiąc przy średnich ładunkach w miarę po płaskim. TGX tego nie dożyją. Extra maszyny. Jeden warunek - zero de-bi-li za sterami i dobre oleje i obsługa. | |||
~nygus | 3-ci co ty masz za pojecie? Od nowego do TGA leję pół-syntetyk, bo taki wlała i zaleca fabryka, a u Ciebie nagle pełny. TGX nie dozyje? Przecież to ta sama maszyna, tylko kabina ładniejsza. | |||
~diabel | Jednym takim Manem z 2004r automat, dojechalem do 1 100 000km i dalej jezdzi ktos inny, w miedzyczasie na 500000 wtryski, pompa, regeneracja ok 13tys zl, potem na 750000 turbina, 1050000 sprzeglo i chyba z 3 poduszki pod kabina, poza tym zadnych wiecej awarii, drugim terazm mam 600000 i podobnie na 500000 byly wtryski i pompa, poza tym narazie nic. | |||
~3-ci | nygus - tak matołku nie mam pojęcia. | |||
~joł | dlaczego się zaciera, pompa sprawna, olej jest, woda też, a silnik zatarty? Zaświeciła się kontrolka, że zbyt wysoka temperatura oleju i po paru sekundach zgon silnika | |||
~joł | może chłodnica oleju? ?? czy tam nie będzie jakiegoś zaworu (albo termostatu) który otwiera lub zamyka chłodnicę oleju? Temperatura wody nawet nie drgnęła (była w normie) | |||
~joł | temperatura oleju poszła do góry, olej stracił swoje właściwości i po temacie, pytanie gdzie przyczyna bo wolałbym unikać takich niespodzianek | |||
~STARY | powtarzam przy 800 000km powinna być wymieniona pompa oleju... zalecenie MAN !!! zacierają się na wale | 1 | ||
pik
| W Manie D20 jest już dawno akcja serwisowa na wymianę pompy oleju. Części za darmo, płacisz tylko za robotę 1000pln | |||
~joł | w jednym mańku zgoda, zatarło pompę no i wiadomo co było dalej, ale w dwóch innych pompy są zdrowe, a mańki na wale zatarte, pompy oleju były wymienione w pozostałych wozach i pomimo tego auta się pozacierały | |||
visitors
| pogratulowac drajwerow | |||
~joł | moja teoria jest taka, że materiał z którego odlany jest blok z czasem i pod wpływem temperatury zaczyna się rozszerzać co powoduje wyższą temperaturę na panewkach co z kolei powoduje błędne koło bo coraz bardziej zaciska panewki, aż je obróci i wiadomo co dalej i tak kończy się przygoda z mańkiem. Wał praktycznie się uratował, bo zachował nominalny wymiar, ale blok tak spuchł że czopy zmniejszyły światło o 1, 5 mm czyli z wiekiem mamy silnika w manie coraz więcej, dlatego pompy też się zacierają bo je zaciera na bieżni | |||
visitors
| fajna teoria. musze ja przytoczyc mankom we firmie. moze cos sie naucza | |||
~joł | też bym się czepiał teorii z kierowcami, ale pierwszy padł na mnie. Wszystkie płyny w normie, olej zmieniany co 60. 000 km. Zapaliła się kontrolka, że zbyt wysoka temperatura oleju, potem brak ciśnienia i silnik zablokowało, szczęście że to automat to od razu maszyna wrzuciła na luz, gdyby nie to pewnie korby wyszły by bokiem | |||
visitors
| jak pisalem. musze to przeczytac tym mankom co maja juz po bance i dalej nie chca sie zatrzec, jakies inne, czy co? | |||
~joł | poza tym małym mankamentem nie ma podobno lepszej fury na świecie :) | |||
visitors
| zalezy kogo spytasz. znam fanow ( fanatykow ) ktorych nawet sila nie wyciagniesz z VOLVA F12 ( nie mylic z FH ) | |||
~joł | właśnie nie wiem gdzie kozioł pochowany i gdzie przyczyna, mamy kilka aut co mają 1. 300. 000km i chodzą, poza tym "drobnym mankamentem" to tłoki i tuleje praktycznie bez śladów zużycia, oleju nie żarły, nie dymiły do tego niemiłego zdarzenia auta praktycznie nie do zdarcia. Kręcimy się w transporcie od 28 lat i nigdy nie zatarł nam się wał w żadnym samochodzie, były przeróżne przygody ale takiej nigdy, a teraz w ciągu roku padły mi 3 wozy z czego w dwóch pompy były wymienione | |||
~joł | ja byłem fanatykiem mańka, ale teraz ogłupiałem do reszty. Byłem u handlarza na poszukiwaniu silnika i tego miał z 10 sztuk, ale wszystkie zatarte : ( czyli rodzynkiem nie jestem | |||
~joł | do 3-ci, automaty się nie psują, używany automat kupisz za 4 tys zł, a za manuala bez 10 tys nie podejdziesz : ( | |||
~egon | d20 to najgorszy silnik w manie, zobacz na allegro ile tego stoi z zatartym silnikiem, duzo lepszy i bardziej ekonomiczny jest 410 lub 460 koni | |||
~joł | 410 też stoją zatarte do wyboru do koloru, 460 to motor 12 litrów, może inna konstrukcja, ale ja chyba już wiem o co biega w silnikach d20. Generalnie 12 litrowych nie widać zatartych na alledrogo | |||
~ionix | czemu sie zacieraja? mam ta padline MAN owszem przebieg duzy ale po wymianie panewek na wale korbowym +nowy wał (fabryczny) +nowe turbo (nowy holset) po 100 tys km od remontu -cisnienie oleju migruje miedzy 2, 8 olej temp 20st, do 1-1, 2 olej temp 70 st. normalna praca motoru to temp 80 st a zdarza sie ze dzwiga do 90 az sie boje co sie dzieje z cisnieniem jak sie dzwignie ponad to 70 st. oczywiscie cisnieje na biegu jalowym to jest 600 obr/min. przy wyzszych rosnie do 3, 5 atm. mam scanie z przebiegiem 1, 55 mln cisnienie oleju 7 atm zimy, 3-3, 5 cieply 80 st. jestem zalamany co robic, bo to co jest teraz to czekanie kiedy sie zatrze. moze mozna kupic gdzies wydajniejsze pompy oleju, dochodze do jednej konkluzji nigdy wiecej mana. moze macie jakis pomysl czy sa jakies wydajnijsze pompy oleju, moze wymiana panewek walka rozrzadu? bo tylko to zostalo -co robic. acha auto ma skrzynie as-tronic owszem swietna ale silnik potrafi prowadzic pod gore z obrotami ponizej 1000. nie wiem co robic z ta gadem | |||
~Ł ysy | Co można powiedzieć? Marne Auto Niemieckie. Co tanie jest do *. | 1 | ||
~ktosik | Fakt. Tyle że man jest droższy od renaty Nie wiem czego wy się spodziewacie po silniku remontowanym w stodole | |||
~Artur | Witam Jaki jest orginalny kolor ramy Man TGS 2010 r RAL? ? |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.