ID: 135724
Brak odpoczynku co dwa tygodnie na bazie-kara
ID: 135724
ID: 135724
Z powodu jazdy prze 7 tygodni bez zjazdu na bazę co 2 tygodnie niemiecka firma wożąca traktory i inne kombajny zapłaciła około 35000 Euro (35 tyś). Kara została nałożona w Belgii a wyliczona z pięciu tygodni jazdy ponad normę bez właściwej pauzy. Płatność zaraz na miejscu. Auto zwolniono z "aresztu". Firma może się odwoływać.
Z powodu jazdy prze 7 tygodni bez zjazdu na bazę co 2 tygodnie niemiecka firma wożąca traktory i inne kombajny zapłaciła około 35000 Euro (35 tyś). Kara została nałożona w Belgii a wyliczona z pięciu tygodni jazdy ponad normę bez właściwej pauzy. Płatność zaraz na miejscu. Auto zwolniono z "aresztu". Firma może się odwoływać.
~~~~~~~~~; ) *.internetia.net.pl
*.internetia.net.pl
Posty (184)
~5+3 | polskie firmy transportowe na zachodzie są tylko zakończeniem układu trawienia | |||
~MOMO | Podgląd konta gustavgustav (2013-11-30 19:53:21) =-=-=-=-=-=Tak teoretycznie masz rację. Tylko w tym momencie musisz udowodnić, ze wpadłeś faktycznie po prezerwatywy o smaku truskawkowym bo inaczej nici z bara bara. OTR masz spędzać poza autem. Tak mówi przepis. I możesz stać 10 m dalej i dyskutować z kolegami lecz nie możesz przebywać w kabinie. Zresztą z Policja nie bardzo da się konwersować. To durnie co nawet jak nie maja racji to i tak ja mają. Jak nie z jednej to z drugiej strony Cie uje-bbbbią. Zwłaszcza obcokrajowca. Im chodzi tylko o kasę więc powód zawsze znajdą żeby kogoś ukarać. | |||
~1234 | mam nadzieję, że podpowiedziałem pracodawcom i pracownikom (tym mniej kumatym) jak poradzić sobie z tym problemem, choc osobiście jestem za tym, żeby każdy weekend być w domu:) nie damy rady w naszym zawodzie tego osiągnąć, to chociaż starajmy się wywalczyć od rządzących przywrócenia Naszych przywilejów: wcześniejsze emerytury, choroby zawodowe... ito | |||
gustav
| MOMO, odjadę dalej i napiszę dużymi literami... NA JAKIEJ PODSTAWIE JAKIŚ ORGAN MA PRAWO KONTROLOWAĆ KIEROWCĘ W CZASIE ODPOCZYNKU??? KON TROLA, PODDANIE SIĘ JEJ, JEST PRACĄ, A WIĘC AUTOMATYCZNIE PRZERWANIEM ODPOCZYNKU!!! | -1 | ||
~juan | 1234... jezdzisz? | -1 | ||
ND-Kierowca
| gustav sorry nie wiedzialem ze jestes gejem no ale nie musisz zaraz wszystkim o tym meldowac :) | -3 | ||
PrzPrz
| gustav: Aby zapobiec przerwaniu odpoczynku przez BAG, Zoll. de, VOSA, ITD i inne służby - w czasie odbioru odpoczynków w kabinie, na podszybiu (lub na szybie od drzwi kierowcy) zazwyczaj umieszczam zalaminowaną kartkę formatu A4, o treści następującej (w języku urzędowym właściwym dla miejsca postoju) : _-_-_-_-_-_-_-_-_ -_-_-_-_-_-_-_ ROZP ORZĄDZENIE (WE) nr 561/2006 PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniające rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 (... ) Artykuł 4 Dla celów niniejszego rozporządzenia zastosowanie mają następujące definicje: (... ) d) „ przerwa” oznacza okres, w którym kierowca nie może prowadzić pojazdu ani wykonywać żadnej innej pracy, wykorzystywany wyłącznie do wypoczynku; (... ) f) „ odpoczynek” oznacza nieprzerwany okres, w którym kierowca może swobodnie dysponować swoim czasem ; g) „ dzienny okres odpoczynku” oznacza dzienny okres, w którym kierowca może swobodnie dysponować swoim czasem i obejmuje „ regularny dzienny okres odpoczynku” lub „ skrócony dzienny okres odpoczynku” (... ) ; h) „ tygodniowy okres odpoczynku” oznacza tygodniowy okres, w którym kierowca może swobodnie dysponować swoim czasem i obejmuje „ regularny tygodniowy okres odpoczynku” lub „ skrócony tygodniowy okres odpoczynku” (... ). PROSZĘ NIE PRZESZKADZAĆ! -_-_- _-_-_-_-_-_-_-_-_-_- _-_-_- Z taką informacją - nigdy nikt w mundurze nie ośmielił się zapukać do moich drzwi. Natomiast odnosząc się do Twojego przykładu przyjścia po rzeczy do pojazdu, nie sposób nie zauważyć, że czym innym jest otwarcie kabiny w celu zabrania z niej jakiejś swojej prywatnej rzeczy, a zupełnie czym innym jest przebywanie w tejże kabinie w celu odbioru odpoczynku. Tylko to drugie jest naruszeniem przepisów - zawsze w odniesieniu do odpoczynku tygodniowego regularnego, zaś w pozostałych przypadkach - jeżeli odbiór odpoczynku w kabinie nie wynikał ze swobodnego wyboru kierowcy, lecz z przymusu (np. przez niezapewnienie przez pracodawcę wystarczającej ilości środków finansowych). | |||
~DLUGI | Czyli jak mam kase na hotel ale nie pójde do niego to jest oki bo swobodnie dysponuje czasem wolnym | |||
ND-Kierowca
| przy przy wszystko jest pieknie jak potrafisz dogadac sie w jezyku aktualnie ci kontolujacego kontrolera bo jak nie to sorry mozesz te swoje bajdurzenie o jakichs tam przepisach wlozyc wiesz gdzie? | |||
Sergiej-TG
| Panowie, coś jest na rzeczy: ://goo. gl/ZMT5bQ | 1 | ||
Sergiej-TG
| ND-Kierowca, domyślam się że w razie kontroli w Niemczech gadasz z BAG-iem po niemiecku, we Francji gadasz z policją/ żandarmem po francusku a w Szwecji - czysto po szwedzku? A możesz wyjaśnić co to znaczy to kurven... coś tam w Berlinie Zachodnim... ? | |||
PrzPrz
| ND-Kierowca: Żadnego gadania. Tylko kartka, dla BAG np. taka: _-_-_-_-_-_ -_-_-_ -_-_-_-_-_-_-_ VERO RDNUNG (EG) Nr. 561/2006 DES EUROPÄISCHEN PARLAMENTS UND DES RATES vom 15. März 2006 zur Harmonisierung bestimmter Sozialvorschriften im Straßenverkehr und zur Änderung der Verordnungen (EWG) Nr. 3821/85 und (EG) Nr. 2135/98 des Rates sowie zur Aufhebung der Verordnung (EWG) Nr. 3820/85 des Rates (... ) Artikel 4 Im Sinne dieser Verordnung bezeichnet der Ausdruck (... ) d) „ Fahrtunterbrechung 8220; jeden Zeitraum, in dem der Fahrer keine Fahrtätigkeit ausüben und keine anderen Arbeiten ausführen darf und der ausschließlich zur Erholung genutzt wird; (... ) f) „ Ruhepause“ jeden ununterbrochenen Zeitraum, in dem ein Fahrer frei über seine Zeit verfügen kann ; g) „ tägliche Ruhezeit“ den täglichen Zeitraum, in dem ein Fahrer frei über seine Zeit verfügen kann und der eine „ regelmäßige tägliche Ruhezeit“ und eine „ reduzierte tägliche Ruhezeit“ umfasst; (... ) h) „ wöchentliche Ruhezeit“ den wöchentlichen Zeitraum, in dem ein Fahrer frei über seine Zeit verfügen kann und der eine „ regelmäßige wöchentliche Ruhezeit“ und eine „ reduzierte wöchentliche Ruhezeit“ umfasst (... ). BITTE NICHT STÖREN! -_-_-_-_-_- _-_-_ -_-_-_-_-_-_-_- G adanie z funkcjonariuszem = kontrola = praca... | |||
Sergiej-TG
| PrzPrz, albo wstawić tabliczkę: ://goo. gl/9LHrGU, wtedy będą wiedzieli że podwójna obsada. Albo że mają przyjść dopiero w poniedziałek rano: ://goo. gl/527QwE | |||
PrzPrz
| Sergiej-TG: Hehe, w sumie piktogramy też dobre... :) Uważam jednak, że jednoznaczne wrzucenie przepisów nie pozostawi już żadnych złudzeń funkcjonariuszowi. | |||
PrzPrz
| ~STALIN: Ależ wcale nie musisz odpoczynku tygodniowego regularnego odbierać W DOMU - możesz w hotelu, u ciotki, w burdelu, gdziekolwiek - BYLE NIE W POJEŹDZIE. Art. 8 ust. 8 R561/2006 dopuszcza odbiór w kabinie wyłącznie odpoczynków dobowych oraz tygodniowych skróconych - tym samym odbiór w taki sposób odpoczynków tygodniowych regularnych nie jest prawnie dopuszczalny. | |||
~ku-ku | MOMO - Musisz pamietać z resztą dyskutantów, że ustawy, rozporządzenia itp. należy wykonywać, a nie myśleć jak jednonogie karły, jak dobrodziejstwo ustawy ominąć ! | |||
~toja | PrzPrz. przeczytaj ten artykuł jeszcze raz uważnie. 45 pauza ma byc odebrana na bazie. W założeniu, w domu. Nie w hotelu, czy u cioci. | |||
zibi1906
| 8. Jeżeli kierowca dokona takiego wyboru, dzienne okresy odpoczynku i skrócone tygodniowe okresy odpoczynku poza bazą można wykorzystywać w pojeździe, o ile posiada on odpowiednie miejsce do spania dla każdego kierowcy i pojazd znajduje się na postoju. | |||
jałokim
| A pełny odpoczynek tygodniowy powinien być odebrany poza kabiną. Jeśli będzie to egzekwowane przez europejskich kontrolerów to to chyba byłby koniec polskich "przerzutów " Przecież, jeśli już ktoś ma wykręconą 24 h, to nie da się wytłumaczyć pobytu w kabinie w kolejny weekend , kiedy tachograf pokazuje ze auto stoi od 20 godz. | |||
jałokim
| Pozostaje" kręcenie 45ek" na niepublicznych parkingach, gdzie "służby" nie mają prawa kontrolować | |||
~MOMO | Podgląd konta gustavgustav (2013-11-30 21:40:40) =-=-=-=-=-=Gustav z machiną urzędniczą nikt tak naprawdę jeszcze nie wygrał. Oni mają czas i nasze pieniądze. Tak więc czy policjant może przerwać Ci pauzę i skontrolować to pozostaje tylko w jego gestii. teoretycznie mu nie wolno przerywać Ci pauzy i w D w zasadzie jest to przestrzegane (przekonałem się na własnej skórze-czekali aż skończę jeść i pozmywam). Policjant zawsze zasłoni sie dobrem śledztwa lub względami bezpieczeństwa. Jak zwykły Kowalski nie masz szans wygrać z takim betonem jak jest Policja i to niezależnie od kraju. Tutaj możemy sobie popyskować tam niestety należy stać z rekami w przodzie. Inny układ jest obrazą. Tak więc policja może wszystko a my mamy słuchać. Należy tylko przedstawić swoje argumenty i to wyjątkowo spokojnie jak np, ze przepis mówi poza kabina a nie w hotelu. Życzę dużo cierpliwości i rozwagi. Na koniec podam swój przykład. W stanie wojennym zostałem brutalnie pobity i połamany. Do dziś nie potrafie znaleść bandytów. A ja tylko ze szkoły wracałem. Pewnie skór-wysy-ny sa już na emeryturach z poczuciem dobrze spełnionego obowiązku. | |||
~bogdanS | tu nie liczy sie kierowca liczy sie tylko odpoczynek karty bo jak można udowodnić ze w domu kierowca hektary lub jak kto woli działki nie orał | |||
~MOMO | ~ku-ku (2013-12-01 07:49:38) MOMO - Musisz pamietać z resztą dyskutantów, że ustawy, rozporządzenia itp. należy wykonywać, a nie myśleć jak jednonogie karły, jak dobrodziejstwo ustawy ominąć !=-=-=-=-=-=Kuku na wstępie mojej odpowiedzi na twą jakże ostrą ripostę na temat prawa, powiem tak. Pier-do-li-cie Hipolicie. Teraz postaram się to udowodnić. Nie omijam ustawy i nie chcę kombinować, niemniej jednak zmusza mnie do tego życie, jak Kowalskiego zarabiającego w fabryce 1100 zł na miesiąc do dokonywania kradzieży bo z takiej wypłaty wyżyć nie można. Dokładnie tak samo odbywa sie to i tu. To wszystko balansuje na granicy opłacalności. Więc moje dodatkowe koszty na miesiąc w przypadku jednego kierowcy to około 600 eu lekko licząc, biorąc również koszt utraconych korzyści. Kierowca straci około 1000 zł (ryczałty i jedzenie poza autem co drugi tydzień), ze swojej wypłaty. kto na tym zarobi -pytam się???. Komu ten przepis pomoże i nabije kieszeń. Dla kogo jest wygodny kuku-dla kierowcy??? dla pracodawcy? ??. Kuku pomyśl trochę. | |||
~luz bluz | tere fere nie jeden na pauzie pucuje kabine butelka z woda i dmocha z weza, a to nie praca???, czy odpoczynek, bo watpie zeby mial tacho na mlotkach!!! | |||
~Ambrozy | Ktoś napisał, że ktoś za coś zapłacił, a tu dyskusja na całego, tylko o czym? | |||
jałokim
| ' Policjant zawsze zasłoni sie dobrem śledztwa lub względami bezpieczeństwa. Jak zwykły Kowalski nie masz szans wygrać z takim betonem jak jest Policja i to niezależnie od kraju. " Dokładnie. Przy tych wysokościach kar jakie nakłada się na transport policjanci poszczególnych gmin , bezirków, countes, znajdą czas i energię do przypilnowania kierowcy. Transport jest dobrym źródłem do zasilenia lokalnych społeczności | |||
jałokim
| Ambroży, głównie chodzi o to "Sergiej-TG (2013-12-01 01:04:36) Panowie, coś jest na rzeczy: ://goo. gl/ZMT5bQ" | |||
~MOMO | No właśnie Ambroży o czym dyskusja. Panom kierowcom wydaje się, ze jak będą sobie spać w hotelach to będzie super i do tego ukradną trochę mydła i wódki w małych buteleczkach to parę groszy dojdzie do wypłaty. A do tego zrobia szefowi super na złość i starego szlag trafi a oni przejma jego interes i kasa popłynie strumieniami prosto do ich kieszeni. Stąd te bzdurne watki i kombinowanie jak starego z mamony ograbić. Tylko nie liczą że przy tym sami stracą. | 2 | ||
jałokim
| Cały ten "Social dumping" to nic innego jak parawan do ochrony własnych interesów. Bogaty Zachód nie musi jeżdzić po 3, 4 tygodnie. Polskie realia są takie jakie są. Nikt nie jest zmuszany do kariery kierowcy tira, | |||
~\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ \\\\ | 600e za weekend to pewnie w hiltonie |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.