ID: 135300
Dlaczego używanie opon zimowych jest tak istotne?
ID: 135300
ID: 135300
Czy zakładanie opon zimowych w warunkach polskiej późnej jesieni, zimy i wczesnej wiosny to mit czy konieczność? A może jeszcze jedna bezużyteczna zasada, która nie ma nic wspólnego z rzeczywistością i bezpieczeństwem?
Czy zakładanie opon zimowych w warunkach polskiej późnej jesieni, zimy i wczesnej wiosny to mit czy konieczność? A może jeszcze jedna bezużyteczna zasada, która nie ma nic wspólnego z rzeczywistością i bezpieczeństwem?
~etransport.pl
Posty (62)
~Ambrozy | Helwet nie masz bladego pojęcia jak działa ABS i do czego służy. | |||
~Helwet | Ilu jeszcze nicków użyjesz wieloryjcu. Wzbudzasz co najwyżej litość. | |||
~terex | Hamuj z tymi epitetami. Zawsze podpisuję się jednakowo. Ośmieszyłeś się szczawiu i najlepsze co możesz zrobić, to nie brnąć dalej w to gówienko. | |||
~Helwet. | Witam terexa, forumowego guru od elektronicznych systemów bezpieczeństwa pojazdów. Trzeba było od razu napisać, że jesteś po technikum samochodowym i stamtąd oraz książek szkolny czerpiesz swoją wiedzę. Na pewno bym się wtedy nie odzywał, bo jak to można podważać teorie domorosłego naukowca. Jeszcze raz przepraszam i życzę dalszych odkrywczych sukcesów | |||
Ambrozy
| Helwet, to ja pisałem i nadal podtrzymuje. A Swoją niewiedzę maskujesz wyśmiewaniem, to przynosi skutek wśród podobnych... | |||
~Helwet. | Witam, to uzasadnij to co napisałeś. | |||
~Helwet. | Poza tym naprawdę nie wiem dlaczego sądzisz, że mimo użytkowania przeze mnie tych systemów przez wiele lat nie znam zasad ich działania. Wiele razy uratowały mnie przed moim gapiostwem. i innych trudnych sytuacji. | |||
SOS
| Terex- takie pytanko dla Ciebie, silnik Fiata 126 ma silnik jednocylindrowy czy dwucylindrowy? | -1 | ||
Ambrozy
| Nie widzę potrzeby prowadzić wykładów na et. W każdym razie te słowa "Otóż ABS w ogóle w takich okolicznościach nie jest przydatny, bo na skręconych kołach nie załączy się czujnik" mówią wszystko. | 1 | ||
~Helwet. | Akurat ta wypowiedz była niefortunna, chodziło mi że na skręconych kołach do końca nie spełnia swojej roli zależy to jeszcze od stanu nawierzchni. Nie wszystkie samochody mają ABS i ESP w jednej konfiguracji. | |||
Ambrozy
| No nie mają, ESP w autach jest od niedawna obowiązkowym wyposażeniem. Teraz kilka wycinków z wikipedii ABS pomaga także przy hamowaniu na zakręcie. Samochód bez ABS-u mógłby w takim przypadku stracić sterowność. ABS pomaga (ale nie gwarantuje) odzyskać sterowność przy poślizgu bocznym[11][5][12]. Silne naciśnięcie hamulca i odpowiednie ruchy kierownicą pomagają wyprowadzić samochód z poślizgu co może pozwolić na bezpieczne zahamowanie lub ominięcie przeszkody W pewnych sytuacjach system ABS wydłuża drogę hamowania np, gdy na nawierzchni o dobrej przyczepności znajduje się cienka warstwa luźna (np. liście, piasek, śnieg, błoto). W takiej sytuacji zablokowane koła przetarłyby słabą warstwę i nastąpiłoby zwiększenie siły hamowania, a w układzie z systemem ABS koło hamuje na warstwie o niższym współczynniku przyczepności | |||
~Helwet. | Ambrozy, to odnieś się jeszcze do teorii terexa zawartymi w jego postach i wątek można "zamknąć. " | |||
~zdegustowany | helwet to poszedłeś po bandzie z tym czujnikiem ABS i jeżeli wymagasz od kogoś przyznania się do błędu to ty pierwszy głośni i dużymi literami zacznij miłego wekendu | |||
~Helwet | zdegustowany, nie czytasz więcej postów? To poczytaj sobie mój ten trochę wyżej, a nie tylko te które ci wystarczają do oceny. | |||
~zdegustowany | przeczytałem wszystkie, po tym jak się domyślam pomyliłeś się co do zasady ABS zamiast powiedzieć sorki źle się wypowiedziałem dalej stoisz przy swojej chyba niewiedzy | |||
~zdegustowany | a tak w celu wyjaśnienia to nie pisze, żeby się upierać przy swojej racji bo zasada działania tegoż systemu jest znana od lat 80, bo to nie zlot czarownic, żeby się licytować tylko pisać z sensem i prawdziwie, a z tematu zimówek zrobiliście temat ABS-u a opon nie tylko do hamowania się używa :) | |||
~Helwet | Ale ty nie potrafisz też zrozumieć ile jest opcji działania abs. Trzeba jeszcze określić o którą i w jakich okolicznościach chodzi. Same ogólne określenia to trochę za mało. | |||
~zdegustowany | opcji? możesz to rozwinąć? | |||
~zdegustowany | z tego co wiem jest jedna ma zapobiegać blokowaniu kół podczas hamowania a jakie inne jeszcze znasz? | |||
~Helwet | Nawierzchnia, okoliczności chamowania, czy koła lub koło sę kręci, obciążenia osi i wiele innych, które mają wpływ na odpowiednie bezpieczne działanie abs. Jak np wpadasz w poślizg boczny i koło lub koła się nie kręcą, to cały abs jest tylko na papierze. Do tego jest potrzebny oddzielny temat. | |||
~zdegustowany | wiesz, że gdzieś dzwoni tylko nie wiesz w którym kościele a twoja odpowiedź nie ładu składu ani sensu to co podałeś w żaden sposób nie odnosi się do działania ABS-u | |||
~Helwet | Podałeś tylko ogólną definicję. | |||
~zdegustowany | innej definicji nie ma | |||
~Helwet | Dobrze, nie mam czasu na dyskusję. Możesz swoją wiedzę uzupełnić w prosty sposób, zajrzyj szybciutko do wikipedii, będziesz wiedział o czym piszę. | |||
~zdegustowany | ale po co mam tam zaglądać? | |||
~zdegustowany | do końca brniesz w absurd, nieomylnego guru | |||
~Helwet | Ten temat w wikipedii sporządził na pewno ktoś mądrzejszy od nas i jest ona po to, żeby się wspomagać zawartymi tam informacjami. Ty rzeczywiście nie musisz tego robić, bo całą swoją wiedze wyssałeś z mlekiem matki. Pozdrawiam. | |||
~Helwet | Jest tam napisane również to w jakich okolicznościach, czujnik abs nie "wychwytuje" braku przyczepności koła do podłoża. Zresztą sam przeczytaj. Jeszcze raz pozdrawiam. | |||
~zdegustowany | nie bardzo rozumiem twoją wypowiedź sam wsadziłeś kij w mrowisko na temat ABS-u i jego działania a teraz próbujesz wyjść z twarzą ze swojej gafy, tak już dla twojej satysfakcji obciążenie osi nie ma wpływu na działanie ABS-u tylko jeżeli już na długość drogi hamowania, a przy poślizgu bocznym to gdzie ty widzisz miejsce dla działania ABS-u? | |||
kierowcapoznan
| uzywanie opon tz "slików letnich lub zimowych jest nie istotne bo i tak do rowuuu :). . rowniez opony stare bz na rodzaj staja sie kałczukowate i tez do rowu :). . ABS nie pozwala na blokowanie kół a na dlugosc hamowania ma tez na 100% waga auta, do korekty bocznych lub zmianie przyczepnosci koł do podłoza sluzy EPS.. ale i tak jest pónkt krytyczny kiedy do ROWU !!! :) |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.