ID: 115954
firmy kurierskie - ciężkie palety
ID: 115954
ID: 115954
Panowie
jak w Waszych firmach - DHL, UPS, DPD, GLS, Siódemka - wygląda temat dostarczania ciężkich palet?
Mówie tu o towarze na jednej palecie typu 500 - 600 - 800 kg.
Czemu pytam - w mojej firmie /Opek/ każą nam rozwozić palety po 600 kg i kupować własne paleciaki.
Pan Koordynator mówi nam że wszedzie tak jest a jak nam sie nie podoba to możemy zmienić...
Dostajecie od firmy paleciaki? Słyszałem że w niektórych firmach do cieżkiego towaru kurier dostaje pomocnika z magazynu który jedzie z nim do klienta?
Panowie
jak w Waszych firmach - DHL, UPS, DPD, GLS, Siódemka - wygląda temat dostarczania ciężkich palet?
Mówie tu o towarze na jednej palecie typu 500 - 600 - 800 kg.
Czemu pytam - w mojej firmie /Opek/ każą nam rozwozić palety po 600 kg i kupować własne paleciaki.
Pan Koordynator mówi nam że wszedzie tak jest a jak nam sie nie podoba to możemy zmienić...
Dostajecie od firmy paleciaki? Słyszałem że w niektórych firmach do cieżkiego towaru kurier dostaje pomocnika z magazynu który jedzie z nim do klienta?
~WiciuOpek*.72.200.11
*.72.200.11
Posty (40)
ese
| No fakt.. To może pomóc :) | |||
Kamil24
| ja teraz juz calkiem nie rozumie... tego co wy jestescie kierowcami czy magazynierami? od kiedy to Kierowca odpowiada za rozladunek? rozumie ikurier paczki dostarcza ale palety z auta ma kierowca targac? Smiech na sali ja jezdze i w zyciu sie bym nie wziol za rozladunek palet z auta zajezdzam na firme i to klient niech sie martwi jak to sciagnac z auta, jak nie ma jak to dla mnie nie problem spinam auto i wracam z towarem do nadawcy. | |||
ese
| Nooo.. Teraz to się odezwał Fachowiec. Od razu widać wieloletnie doświadczenie i (chyba) znajomość przepisów transportowych | |||
~:) :) | trochę racji ma, bo moim obowiązkiem załóżmy, jest dostarczyć towar na brzeg naczepy a nie ganiać z nim po magazynie i ustawiać wg zaleceń " jaśnie pana magazyniera". a jak sie cos stanie? kto za to odpowie? kierowca odpowiada za towar na pojeździe a nie na magazynie u klienta. a jak nie będziesz chciał, to ci nie ruszą towaru i każą odjechać z pod rampy, ot taki tam dobrowolny przymus. | |||
~:) :) | jak będziesz miał okazje, czego ci nie życze, jedz sobie do netto kobylanka/szczecin.. . poroniona firma, takie tam państwo w państwie, jakich wiele... przekonasz sie jak to działa:) | |||
~Mgr. Parkingowy | ktoś was zmusza do tej pracy? | |||
ese
| A co na to konkretny punkt odpowiedniego przepisu? | |||
ese
| W określonych warunkach Konwencja CMR dość jednoznacznie to precyzuje. A przecież każdy ją (chyba) zna, bo to swego rodzaju elementarz transportowy | |||
~trafiony | Pracowałem w DPD i tam było w umowie już, że obowiązkiem kierowcy jest dostarczenie palety od drzwi do drzwi co oznaczało = Na magazynie Ci załadują paletę a sam ją muszę dostarczyć pod drzwi odbiorcy i ani metra dalej chyba, że z własnej woli. Mnóstwo skarg było jak tak robiłem ale przy każdej to nawet kierownictwo mnie chwaliło gdyż dopełniłem 100% swoich obowiązków. Już od 2óch lat pracuję jeżdżąc na Rosją|Kazachstan itd itp (wschodnie klimaty) i tam to wgl głowa nie boli, przyjeżdżam i sam klient się głowi jak paletę załadować i następnie na rozładunku jak zdjąć paletę :) Pozdrawiam | |||
~:) :) | a ciebie kto zmusza do pracy? bo chyba nie powiesz ze pracujesz dla przyjemności, a co do warunków, to sa takie jakie przewiduje umowa miedzy odbiorcą a nadawcą, i jeśli jest zapis a jest, mam na mysli schenkera np, iż towar kierowca jest zobowiązany dostarczyć do krawędzi naczepy, to chyba to powinno być wiążące, a nie jakies fanaberie bo robic nie ma komu i korzystają z każdej pary rąk, jaka sie nawinie | |||
ese
| ~trafiony (2014-08-29 10:23:47) Pracowałem w DPD i tam było w umowie już, że obowiązkiem kierowcy jest dostarczenie palety od drzwi do drzwi.. "- Właśnie. Magiczne słowo "umowa". Zamiast dopytywania czy powinno się czy nie. A ona z reguły jest w zrozumiałym języku, więc przed podpisaniem warto przeczytać. Bo u jednego może w niej być że ma z kabiny nie wysiadać, u innego że do szóstego piętra przesyłkę dostarczyć pod drzwi | |||
~:) :) | i wlasnie o to chodzi. na liście przewozowym, pt AUTO LINIOWE, jest zapis co nalezy do obowiązków kierowcy, podpisując dok automatycznie wyrażam zgode na w/w warunki i żadnej łaski nie robie, ze dostawie palet do krawędzi pojazdu, jak widnieje w umowie, ale nie zeby ganiać po magazynie z paletami, no sorki,... ja odpowiadam za towar na pojeździe a nie na magazynie, jak sie paleta wyrżnie to kto za to odpowie? magazynier? powie ze on nawet jej nie dotykał, a ja? to co ja tam robiłem z tą paletą? a zemi sie wywaliła załóżmy, a zdażało sie chłopakom, to płacili z własnej kieszeni. chore... | |||
ese
| ~:) :) (2014-08-29 10:25:06) (... ) a co do warunków, to sa takie jakie przewiduje umowa miedzy odbiorcą a nadawcą, i jeśli jest zapis a jest, mam na mysli schenkera np, iż towar kierowca jest zobowiązany dostarczyć do krawędzi naczepy, to chyba to powinno być wiążące, a nie jakies fanaberie bo robic nie ma komu i korzystają z każdej pary rąk, jaka sie nawinie- Nie zapominać o tym co się stanie w razie uszkodzenia towaru lub wypadku przy pracy. Bo wtedy zacznie się od zapytania czy się na pewno robiło to co się powinno. | |||
~:) :) | ok, bafta sie, zaczynają mnie ładowac:) i weekend, narki | |||
ese
| "... ja odpowiadam za towar na pojeździe a nie na magazynie, jak sie paleta wyrżnie to kto za to odpowie? magazynier? powie ze on nawet jej nie dotykał, a ja? to co ja tam robiłem z tą paletą? a zemi sie wywaliła załóżmy, a zdażało sie chłopakom, to płacili z własnej kieszeni. chore... "- Co jest chore? Że się podpisywało że wolno i trzeba paletę do brzegu rampy tylko wystawiać a z własnej woli się z nią po magazynie biega? Jeśli tak, to faktycznie. | |||
~Amanda | Bardzo fajne rozwiązania odnośnie przewozu przesyłek paletowych ma firma wysylamtaniej pl. Korzystam z ich usług od kilku miesięcy i jestem bardzo zadowolona, a i nigdy nie miałam problemu z wnoszeniem czy załadunkami. | |||
~Baboslaw | Najlepiej z ciężkimi paletami uderzać do wysylamtaniej pl -> to jest chyba jedyna firma, która nigdy nie robila mi problemow, że za ciężkie, że dziwnie zapakowane etc | |||
~terex | ese, co ty przywołujesz konwencję CMR w transporcie krajowym?! W ustawie o TD wyraźnie napisane jest, że jeśli umowa nie przewiduje inaczej, to za załadunek odpowiada nadawca, a za rozładunek - odbiorca. I totyle. | |||
ese
| ~terex (2014-12-18 13:42:54) - Gratulacje za czujność. Jak i -jak sądzę-znajomość tematu. Napisałem jednak "W określonych warunkach Konwencja CMR dość jednoznacznie to precyzuje". | |||
~MMika | Słuchajcie jak chcecie wysłać kurierem najtaniej paletę EURO to wejdźcie na stronę www. e-palety. com. Skorzystałem z ich usług i mają mega niskie ceny na wysyłkę w całej Polsce!" | |||
~Daniel | Wszystko fajnie, w firmie w której ja jeżdżę (jedna z kurierskich jak DHL, FedEx itp. ) jest regulamin świadczenia usług w którym stoi jak wół że nadawca przesyłki paletowej zobowiązuje się do załadunku a odbiorca jest zobligowany do rozładunku przesyłki paletowej. W praktyce jest różnie w większości firm owszem zdejmą ci paletę z windy sztaplarką, ale jak masz jakąś prywatę np. paleta 700kg z panelami podłogowymi albo płytki ceramiczne i jedziesz do panci która pełna entuzjazmu mówi przez domofon to zapraszam na 4 piętro to się już nawet nie chce jej tłumaczyć ze nie musisz tego nawet sam rozładować tylko się skupiasz nad tym żeby łaskawie zeszła i odebrała przesyłkę z pod klatki schodowej... REGULAMIN I USTAWY SWOJE A ŻYCIE no właśnie... | |||
urban76
| Kierowca to kierowca, a nie ładowacz. Klient ma załadować do krawędzi burty towar i rozładować go sobie z tego samego miejsca samochodu. Jesli tego nie wiesz, zawsze będą cie wykorzystywać. Nie piszę tego z niewiedzy, 16 lat w firmach kurierskich. Wiem co piszę, jak twój szef nie potrafi tego załatwić z dyspozytorem, niech sam ciąga palety do klienta. Szkoda zdrowia, pamiętaj, masz tylko jedno, ja też pózno to zrozumiałem. | |||
~Satarachowski Maciek | ja w ostatnim czasie mało wysyłałem, ale jak już coś to na jadezabiore szukałem czegoś. | |||
~Kamil | Palety wysyłam DHL-em przez pośrednika, s://zlapkuriera. pl/ kilka sztuk w miesiącu zdarzy mi się wysłać i cenę mi zaproponowali dobrą. Sami w sumie zadzwonili z ofertą. Może to też dlatego, ze to standardowe palety nie wiem. Ogólnie kurier zawsze przyjeżdża na czas a opóźnienia w doręczeniach też bardzo sporadycznie, więc jestem zadwowolony. | |||
~max | mowa o ciężkich paletach a nie Twoim zadowoleniu | |||
~max | Nie martw się o wagę, dobre stawy tytanowe na staroś i jakoś to będzie, dobrych chirurgow teraz mamy | |||
~ridż | Pośrednicy maja dobrą oferte teraz i przy pojedyńczych wysyłkach często jak nie zawsze opłacalniej wychodzi u pośrednika kuriera zamawiać. Ale na pośrednika też dobrego trzeba trafić bo sporo już tego na rynku. U nas sie sprawdza FastPost. cenowo właśnie korzystni jak chodzi o przesyłki paletowe a i porównywarka u nich przejrzysta i skalkulować sobie mozna cene szybko i konkretnie | |||
~Nie leon | No i jak tam wiciuopek Kordytsto rzy na zielonej trawce i firmy taż już niema kazali a teraz już nie mogą kazac | |||
~Nie leon | Te Kamil sperd alaj z tą kryptoreklama | |||
~Nie leon | Urban76 szkoda że ty pisałeś 4 lata temu bo podalbys podstawę prawna |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.