ID: 186837
Stawka minimalna 12 zł - pracownik powinien móc żądać wypłaty pensji od każdego podmiotu w łańcuchu
ID: 186837
ID: 186837
Odpowiedzialność nie tylko pracodawcy, ale także zamawiającego pracodawcy, a nawet jego zleceniodawcy.
Odpowiedzialność nie tylko pracodawcy, ale także zamawiającego pracodawcy, a nawet jego zleceniodawcy.
~etransport.pl
Posty (68)
zibi1906
| Chyba raczej zleceniodawca, to po pierwsze. A po drugie "mowa" jest o stawce minimalnej a nie maksymalnej. Brzmi podobnie, ale różnicę widać jest gołym okiem. | 1 | ||
~der | Kierowca musi być zatrudniona na umowę o pracę, na zleceniu nie można jeżdzić | |||
~sid | nigdy nie pracowalem za minimalne wynagrodzenie i nigdy nie bede | |||
zibi1906
| Nigdy nie mów nigdy. | |||
~sid | -tak w polsce jak i w niemczech | |||
~sid | szanujcie sie a bedziecie szanowani | |||
~porch monkey 4 life | Za dużo im płacicie, zmniejszyć im albo płacić 12 rubli na godzinę | |||
~kiero | 12 zł/h dotyczy umów zleceń, a umowa o pracę to dalej minimalna 1850 brutto. W umowie o pracę widziałem zapisy że te 1850 brutto to z nadgodzinami, premią i dodatkiem za nocki. | 1 | ||
~kiero | pocztowy ja napisałem że widziałem takie umowy, ja nie pracuję na umowę o prace, mam kontrakt terminowy na zasadach i warunkach szwedzkich. Takie umowy, regulaminy pracy często występują Żyrardów i okolice. Jako idiota pracuję poza krajem. | |||
MarcinSE
| kiero-co to za kontrakt terminowy w Szwecji???sommar arbete czy vagjobb?hmmmm | 1 | ||
~kiero | żaden z powyższych, na moim jest Visstidsanställning. | |||
MarcinSE
| Okeej... a miałeś kiedyś provanställning czy od razu visstids i to jest praca w transporcie?? | |||
~kiero | A no jasne że miałem kurna | |||
~kiero | Teraz jestem zadowolony | |||
~Marcin | ~kiero 2016-03-30 06:07:03 12 zł/h dotyczy umów zleceń, a umowa o pracę to dalej minimalna 1850 brutto. W umowie o pracę widziałem zapisy że te 1850 brutto to z nadgodzinami, premią i dodatkiem za nocki. 12 to chyba dotyczy robotników bez kwalifikacji, jako osłona przed nadmiernym wyzyskiem... Nie jest ważne co tam jest napisane kiero... wszystko co jest niezgodne z obowiązującymi aktami prawnymi jest nie ważne, i tedy zastosowanie ma prawo wyższe. | 1 | ||
~prawnik | 1850 zł brutto to jest za 168h. za reszte godzin sa dodatki 50 i 100% | 1 | ||
~robotnik | full wypas, normalne szaleństwo :) mowa o stawce dla sprzątaczki czy babci klozetowej, bo się pogubiłem | |||
ese
| I do Milogów itd. jako świadectwo na bardzo niską samoocenę dołączył temat NAJNIŻSZEJ możliwej do zapłacenia stawki. Tak się ceni FACHOWIEC??? | 1 | ||
~Zakręcony | ese... stary temat, ale ciekawy. Wytłumacz mi proszę jak to jest, że kierowcy mają najczęściej w umowach najniższą krajową, a wszelakie doniesienia do mediów (choćby z ZMPD) wykazują ich zarobki rzędu 6000 zł. Pracując legalnie według UoCPK, biorąc pod uwagę najwyższe możliwe nadgodziny, godziny nocne itp. nijak mi to matematycznie nie wychodzi. Czy gdzieś coś źle wyliczam? | 1 | ||
~Zakręcony | Dodatkową tajemnicą poliszynela jest rozliczanie ewentualnych nadgodzin i godzin nocnych w kwestii płatności podatków. Ryczałty nie zwalniają z ich rzetelnego rozliczania. Oczywiście piszę o praktykach stosowanych u dziadów. | 1 | ||
ese
| ~Zakręcony 2016-05- 27 21:17:07 ese... stary temat, ale ciekawy. Wytłumacz mi proszę jak to jest, że kierowcy mają najczęściej w umowach najniższą krajową, a wszelakie doniesienia do mediów (choćby z ZMPD) wykazują ich zarobki rzędu 6000 zł... "- 1. Zapytaj tych, którzy tak tanio, że taniej się nie da idą do roboty 2. Zapytaj wypowiadających sie | |||
~Zakręcony | 1. Kierowcy... szanujcie swój czas i zdrowie. 2. Czekam na debatę p. Buczka kontra kierowcy. | 1 | ||
ese
| 3. Dlaczego zamiast cenić siebie i własną fachowość, zachwyty i nadzieje dominują w temacie wprowadzenia MI (indestens) Lo (hn) G (estetz). NAJNIŻSZEGO dopuszczalnego wynagrodzenia??? Roboty tak tanio, że taniej już nie można??? Wstyd!! | |||
ese
| ~Zakręcony 2016-05- 27 21:57:58 1. Kierowcy... szanujcie swój czas i zdrowie. 2. Czekam na debatę p. Buczka kontra kierowcy. "- Słusznie. Dobry pomysł. Ale, że z jednej strony prezes jednej z organizacji zrzeszającej przewoźników, to z drugiej widziałbym szefa jednej (najlepiej najwiekszej) organizacji zrzeszającej kierowców. Kogo widziałbyś ta tym miejscu? Szefa której organizacji/zwiazku/ zrzeszenia kierowców? | |||
~Zakręcony | ese... jaką fachowość? Dziś prawo jazdy ma każdy. Nadzieje istnieją w związku z pracą poza granicami kraju, w związku z poświęconym na pracę czasie. | |||
ese
| No wlaśnie.. Jeśli fachowość to posiadanie prawa jazdy, jak i to, że "ma je każdy" to nic dziwnego że jest jak jest | |||
~Zakręcony | ese... nie ma w Polsce "szefa" kierowców. Branża jest zdziesiątkowana. | |||
ese
| Że przeciętny kierowca ze wschodu z marszu bije na głowę przecietnego znad Wisły, dla którego szczytem możliwości jest przejazd przez Szwajcarię | |||
ese
| ~Zakręcony 2016-05- 27 22:29:01 ese... nie ma w Polsce "szefa" kierowców. Branża jest zdziesiątkowana. "- I tu-bardziej jeszcze serio-największy problem. Dużo krzyku-zero konkretów/działań | |||
~Zakręcony | ese... jak można działać skoro jeden drugiemu wilkiem? | 1 |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.