Powierzchnia 130 000 mkw. jest wyposażona w 20 km przenośników taśmowych i system wahadłowy obsługujący 25 pasów magazynowych o pojemności 440 000 jednostek. Dzięki tym systemom centrum logistyczne może przetwarzać do 500 000 przesyłek dziennie, obsługując każdy kanał sprzedaży detalicznej – od pojedynczych paczek e-commerce po zamówienia hurtowe dla dużych detalistów.
Otwarcie centrum logistycznego adidas reprezentuje do tej pory największe i najbardziej innowacyjne wdrożenie w firmie. Stanowi model dla następnej generacji centrów dystrybucyjnych omnichannel, łącząc w sobie cyfryzację i zrównoważone rozwiązania. Jako taki jest świadectwem naszej strategii korporacyjnej Roadmap 2026, która koncentruje się na wyjątkowym doświadczeniu klientów i pracowników. Jesteśmy dumni, że możemy przenieść nasze długoterminowe partnerstwo z adidas na wyższy poziom powiedział Stefan Paul, dyrektor zarządzający Kuehne+Nagel International AG.Monitorowanie w czasie rzeczywistym pozwala na znaczną poprawę wydajności i zmniejszenie marginesów błędów, optymalizację zasobów, a także skrócenie czasu dostawy. Dzięki integracji danych i algorytmów predykcyjnych, Kuehne+Nagel może przewidywać maksymalne momenty popytu i dostosowywać przepływy pracy.
Mantova została wybrana jako lokalizacja dla tego ambitnego projektu ze względu na swoje strategiczne położenie z doskonałymi połączeniami drogowymi i kolejowymi. Ułatwia to integrację z dostawcami ostatniej mili oraz zmniejsza koszty operacyjne i emisje CO2. Ponadto wybór lokalizacji spotkał się z silnym poparciem lokalnej społeczności.
Źródło: Kuehne+Nagel