Stena Line zapewnia, że podczas projektowania statków wzięto pod uwagę nowoczesne technologie: obejmują one przygotowania do elektryfikacji, przepisy dotyczące działania baterii oraz możliwości podłączenia do urządzeń zasilania na lądzie, gdy będą one dostępne. Statki mają być również wyposażone w nietypowy układ maszyn, obejmujący trzy dziobowe stery strumieniowe, aby zapewnić dobrą manewrowość- szczególnie w Heysham, gdzie pogoda i pływy mogą być uciążliwe. Statki będą również wyposażone w specjalną konfigurację silnika/śmigła, aby ułatwić cumowanie w trudnych warunkach.
Ta inwestycja pokazuje nasze zaangażowanie w zrównoważony rozwój i naszą strategię zmierzania w kierunku nowych, zrównoważonych paliw. Statki NewMax zaspokoją również rosnące zapotrzebowanie ze strony klientów, dodając znaczną pojemność, aby umożliwić operatorom logistycznym rozwój działalnościdyrektor generalny Stena Line, Niclas Mårtensson.Źródło: Freightlink