Deliver-Assist łączy w pełni elektryczny 26-tonowy samochód ciężarowy Renault Trucks D-Wide E-Tech ze zautomatyzowanym systemem karuzelowym zaprojektowanym w ramach partnerstwa z ACTEMIUM (VINCI Energies). System ten umożliwia kierowcom optymalizację załadunku i rozładunku poprzez wykorzystanie mobilnych kontenerów, dostępnych w różnych konfiguracjach (np. izotermiczne i siatkowe typu rolkowego). Mobilne kontenery są zarządzane automatycznie i bezpiecznie, gwarantując precyzyjną identyfikowalność towarów w całym cyklu logistycznym, przy użyciu skomputeryzowanego systemu opracowanego przez firmę ERECA. Dzięki temu zautomatyzowanemu systemowi kolejność, w jakiej towary są ładowane na ciężarówkę, nie ma już znaczenia, ponieważ system automatycznie reorganizuje kontenery w danym cyklu. Grupa Jacky Perrenot, pionier we wdrażaniu zrównoważonych i innowacyjnych rozwiązań transportowych, ma być pierwszym podmiotem, który wykorzysta Deliver-Assist do optymalizacji dostaw miejskich do sklepów Intermarché.
Nowe rozwiązanie jest korzystne na wielu poziomach. Po pierwsze, kierowcy pojazdów dostawczych odczuwają znaczącą poprawę w zakresie bezpieczeństwa i warunków pracy. Nie ma już potrzeby owijania palet, ponieważ towary są ładowane bezpośrednio do kontenerów, a kierowcom oszczędza się żmudnego zadania rozmieszczania i zabezpieczania ładunków. Po przybyciu na miejsce kontenery dla każdego punktu sprzedaży są automatycznie opuszczane na poziom drogi za pomocą podnośnika, co pozwala uniknąć konieczności wielokrotnego wchodzenia i wychodzenia z zabudowy ciężarówki oraz korzystania z wózka widłowego. Nie ma już ryzyka związanego z obsługą palet i korzystaniem z windy pojazdu. Wszystkie te ulepszenia sprawiają, że praca kierowców jest bardziej atrakcyjna. Po drugie, na poziomie operacyjnym system Deliver-Assist skraca o 30% czas potrzebny na załadunek, rozładunek i przygotowanie towarów. Ta zwiększona wydajność oznacza również, że ciężarówki w mniejszym stopniu blokują drogi publiczne, co zmniejsza zatory w miastach.
Deliver-Assist przyczynia się również do znacznego zmniejszenia wpływu dostaw na środowisko. Fakt, że palety nie są już potrzebne, oznacza także brak konieczności stosowania jednorazowej folii z tworzywa sztucznego, a używane pojemniki są wielokrotnego użytku. Ponadto w połączeniu z całkowicie elektryczną ciężarówką i azotowym rozwiązaniem chłodniczym specjalnie zaprojektowanym przez firmę FRAPPA system ten gwarantuje ciche dostawy bez emisji zanieczyszczeń.
Źródło: Renault Trucks
Utworzona: 2024-10-29