Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Kancelaria Prawna Iuridica

Partner etransport.pl - Kancelaria Prawna Iuridica

Znane przysłowie mówi "jeśli ktoś jest od wszystkiego to jest od niczego".
Kancelaria Prawna Iuridica specjalizuje się wyłącznie w prawie transportowym i spedycyjnym. Ponad 95% naszych klientów związanych jest bezpośrednio z branżą TSL, jesteśmy autorami wielu artykułów w czasopismach branżowych jak i prelegentami na licznych konferencjach transportowych. Pod naszym patronatem prowadzone jest Ogólnopolskie Stowarzyszenie Przewoźników Transportu Nienormatywnego, które wraz z Kancelarią Prawną Iuridica doprowadziło do uchwalenia przez Sejm oczekiwanych zmian w zakresie transportów ponadgabarytowych. Prowadzimy wszelkie sprawy prawne związane z transportem zarówno w kraju jak i za granicą.

www.iuridica.com.pl

Artykuły partnera

Nowy obowiązek dla przewoźników i operatorów logistycznych
Nowy obowiązek dla przewoźników i operatorów logistycznych
2024-05-16
W najbliższej przyszłości przedsiębiorcy powinni być gotowi na wprowadzenie strategii ESG (Environmental, Social and Corporate Governance) do własnych biznesów tak aby ich działania były zgodne z nowymi wymaganiami. Wszystko wskazuje na to, że firmy, które nie będą gotowe na nową rzeczywistość, mogą zostać wykluczone z łańcucha wartości swoich kontrahentów.
Polskie firmy transportowe odzyskają niesłusznie naliczony MAUT
Polskie firmy transportowe odzyskają niesłusznie naliczony MAUT
2024-03-22
Po wielu latach walki procesowej, przeciwnościach losu oraz początkowego wyśmiewania się przez poborców opłat drogowych w Niemczech, sprawiedliwości stało się zadość. Zapadł ważny wyrok, na który czekała cała branża transportowa.
Obowiązkowe e-Doręczenia zamiast papierologii
Obowiązkowe e-Doręczenia zamiast 'papierologii'
2024-01-15
Na przedsiębiorców i podmioty publiczne nałożono obowiązek posiadania adresów do e-Doręczeń, czyli cyfryzacji ścieżki obiegu dokumentów. Podmioty niepubliczne wpisane do KRS powinny aktywować usługę do 10 marca br., natomiast wpisane do CEIDG mają na to znacznie więcej czasu. Wniosek można złożyć już teraz – informuje IURIDICA.
Koniec automatycznego zatrzymywania prawa jazdy - prawnik wyjaśnia
Koniec automatycznego zatrzymywania prawa jazdy - prawnik wyjaśnia
2022-12-14
W dniu 13 grudnia 2022 r. Trybunał Konstytucyjny orzekł o niezgodności z Konstytucją przepisów pozwalających na zatrzymanie prawa jazdy za przekroczenie prędkości powyżej 50 km/h w terenie zabudowanym oraz za przewożenie większej liczby pasażerów od liczby dopuszczalnej.
Firmy transportowe odzyskają maut i odsetki
Firmy transportowe odzyskają maut i odsetki
2021-12-01
Potwierdza to wyrok z Niemiec.
Egzamin na prawo jazdy z pytaniami o gabaryty i pilotaż
Egzamin na prawo jazdy z pytaniami o gabaryty i pilotaż
2021-02-11
Branża transportu ponadgabarytowego od wielu lat boryka się z ogromnym brakiem świadomości praw i obowiązków wśród większości użytkowników dróg publicznych.
Odzyskaj karę za przekroczenie nacisku osi
Odzyskaj karę za przekroczenie nacisku osi
2021-01-26
Nowelizacja ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw to rezultat orzeczenia Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej z dnia 21 marca 2019 r. w sprawie C-127/17 Komisja Europejska przeciwko Polsce.
Transport ładunków niepodzielnych na podstawie zezwoleń
Transport ładunków niepodzielnych na podstawie zezwoleń
2021-01-20
O szerokości danego ładunku decyduje szerokość największego z kliku elementów. Natomiast dopełnienie przestrzeni naczepy innymi rzeczami o mniejszych wymiarach, nie decyduje o podzielności ładunku.
To już pewne, że Niemcy będą musiały zwrócić przewoźnikom opłaty drogowe
To już pewne, że Niemcy będą musiały zwrócić przewoźnikom opłaty drogowe
2020-10-28
28 października 2020 roku Trybunał Sprawiedliwości UE w Luksemburgu wydał bardzo ważny wyrok, który pozwoli firmom transportowych ze wszystkich krajów odzyskać niesłusznie naliczane opłaty drogowe w Niemczech (MAUT).
Ile cm może wystawać ładunek poza boczne burty?
Ile cm może wystawać ładunek poza boczne burty?
2020-06-14
Użytkownik pyta, ekspert odpowiada.
Kierowco strzeż się. Straż miejska sprawdzi nacisk osi
Kierowco strzeż się. Straż miejska sprawdzi nacisk osi
2020-02-11
W marcu 2019 roku Polska przegrała spór z Komisją Europejską przed Trybunałem Sprawiedliwości Unii Europejskiej w Luksemburgu. Zgodnie z tym wyrokiem wszystkie drogi publiczne w Polsce powinny dopuszczać ruch ciężarówek o nacisku pojedynczej osi napędowej do 11,5 tony. Ministerstwo Infrastruktury ma jednak inny plan.
Czy e-CMR zrewolucjonizuje polską branżę transportową?
Czy e-CMR zrewolucjonizuje polską branżę transportową?
2019-09-11
Polska przystąpiła do Protokołu dodatkowego do Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR) dotyczącego elektronicznego listu przewozowego. Protokół zacznie obowiązywać w naszym kraju już dzisiaj, 11 września 2019 roku.
Kary do 27 000 zł - kto odpowiada za przeciążenia osi?
Kary do 27 000 zł - kto odpowiada za przeciążenia osi?
2019-08-27
Minęło 5 miesięcy od głośnego wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej, w którym Polska przegrała spór dotyczący dopuszczalnych nacisków osi na drogach publicznych. Sam spór toczył się kilka lat, a Polska sprzeciwia się unijnym normom prawie od dekady. Czas upływa a firmy transportowe korzystające z polskiej infrastruktury drogowej nadal nie są pewni swoich praw i obowiązków.
Jazda na suwak oraz korytarz życia - projekt ustawy już gotowy
Jazda na suwak oraz korytarz życia - projekt ustawy już gotowy
2019-07-29
Na początku lipca ukazał się projekt ustawy o ruchu drogowym, który dotyczy dwóch jakże istotnych norm kierowania pojazdami po drogach publicznych.
Zapadł wyrok w sprawie nacisku osi - Polska przegrała!
Zapadł wyrok w sprawie nacisku osi - Polska przegrała!
2019-03-21
21 marca Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wyrokiem w sprawie oznaczonej sygnaturą: C-127/17 uznał, że Polska naruszyła prawo wspólnotowe regulujące kwestie nacisków osi. Zasadą na terenie państw wspólnoty jest dopuszczalny nacisk na poziomie 11,5 tony. Jakie będą konsekwencje tego orzeczenia dla polskich firm transportowych?