Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

On-line: KONWENCJA CMR I PRAWO PRZEWOZOWEW PRAKTYCE TRANSPORTU DROGOWEGO

Rozpoczęcie:Środa, 19 lutego 2025 r.
Miejsce:Szkolenie ON-LINE: Szkolenie odbywa się w czasie rzeczywistym na platformie on-line.
Województwo:cała Polska
Cel szkolenia – dzięki udziale w szkoleniu uczestnicy:
- poznają procedury i możliwości załatwiania reklamacji przez przewoźników na podstawie Konwencji CMR i Prawa przewozowego oraz wykładni tych uregulowań,
- zwiększą skuteczności reklamacji zgłaszanych wobec przewoźników,
- będą potrafili wykorzystywać możliwości prawne i zwyczajowe do uzasadniania różnego typu reklamacji dotyczących ubytków ilościowych, uszkodzenia przesyłek i opóźnień w dostawie,
- przećwiczą metody załatwiania roszczeń oraz zasady posługiwania się argumentami prawnymi (konwencje, zwyczaje, przepisy, warunki umowne).

PROGRAM SZKOLENIA:

1. SYSTEM PRAWA TRANSPORTOWEGO.
- Konwencje przewozowe, w tym ostatnie zmiany w Konwencji CMR.
- Prawo właściwe dla stosunków transportowych wg. Rozporządzenia PE.
- Zastosowanie ustawy Prawo przewozowe.
- Zasady pierwszeństwa postanowień Prawa przewozowego, Konwencji przewozowych i Umowy przewozu przy przewozach krajowych i międzynarodowych.
- Współpraca z przewoźnikiem i spedytorem wg. Kodeksu cywilnego.
- Rozporządzenie Ministra Transportu w sprawie procesu reklamacyjnego.
- Zwyczaje przewozowe oraz spedycyjne.
- Zlecenie transportowe i zlecenie spedycyjne a zawarcie umowy.

2. PRAWO PRZEWOZOWE I ROZPORZĄDZENIA WYKONAWCZE.
- Odpowiedzialność przewoźnika z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania przewozu.
- Utrata, ubytek, uszkodzenie i opóźnienie w przewozie a problem szkody.
- Wykorzystanie odpowiedzialności przewoźnika na zasadzie ryzyka.
- Zastosowanie prawa przewozowego do przewozów międzynarodowych.
- Zwolnienia przewoźnika od odpowiedzialności.
- Interpretacja siły wyższej, w szczególności przy zastosowaniu wykładni ICC.
- Problem naturalnych właściwości towaru i ubytków naturalnych jako zwolnienie.
- Wady opakowania, mocowania, załadunku – interpretacje.
- Limit odpowiedzialności przewoźnika i sposoby jego zniesienia.
- Odpowiedzialność za opóźnienie podstawienia samochodu i opóźnienia dostawy.
- Wykorzystanie ubezpieczeń OCPD, CARGO.
- Posługiwanie się krajowym listem przewozowym i dokumentem WZ.
- Analiza przypadków spornych wg. Prawa przewozowego na przykładach – zdjęcia, dokumenty, interpretacje.

3. KONWENCJA CMR W NAJNOWSZYM BRZMIENIU.
- Posługiwanie się międzynarodowym listem przewozowym CMR.
- Odpowiedzialność przewoźnika i zwolnienia od odpowiedzialności.
- Limit odpowiedzialności przewoźnika za utratę, ubytek, uszkodzenie i sposoby jego zniesienia.
- Limit odpowiedzialności za szkody wynikające z niedotrzymania terminu dostawy.
- Deklaracja specjalnego interesu w dostawie przez zleceniodawcę.
- Zasady odpowiedzialności na linii załadowca - spedytor - przewoźnik – odbiorca.
- Zmiana zasad dochodzenia i załatwiania roszczeń w transporcie samochodowym w wyniku przyjęcia przez Polskę Protokołu genewskiego.
- Konwencja CMR i proces dochodzenia oraz załatwiania reklamacji w transporcie drogowym.
- Terminy i formy zgłaszania roszczeń oraz konsekwencje ich niedotrzymania.
- Odpowiedzialność spedytora za działanie strony trzeciej przy szkodach transportowych (orzeczenia SN).
- Analiza przypadków spornych wg. Konwencji CMR na przykładach – zdjęcia, dokumenty, interpretacje.


Program nie stanowi harmonogramu i tematy są omawiane w różnej, aczkolwiek logicznej kolejności oraz rozwijane zgodnie z zainteresowaniem uczestników. Przy jednorodnej grupie (zainteresowanej np. tylko transportem drogowym) istnieje możliwość skupienia się na zagadnieniach przydatnych grupie. W trakcie szkolenia odpowiedzi na pytania uczestników dokonywane są na bieżąco.

- Uczestnicy otrzymują komplet materiałów do wykorzystania w praktyce.
-DODATKOWO - Konsultacje po szkoleniu przez Internet (za pośrednictwem e-mail; 30 dni od daty realizacji szkolenia)
- Zachęcamy uczestników do przesyłania pytań związanych z tematyką szkolenia (do minimum 10 dni przed jego terminem).


PROWADZĄCY: Dr Wojciech Budzyński.
Jest uznanym specjalistą w zakresie transportu, spedycji oraz umów handlowych i reklamacji z partnerem krajowym i zagranicznym. Wiedzę praktyczną zdobywał od ponad 30 lat jako handlowiec, dyrektor firmy handlowej, kolejno szef jej dwóch oddziałów za granicą, doradca ministra, starszy ekspert Banku Światowego. Jest długoletnim doradcą wielu firm polskich i międzynarodowych korporacji w Polsce, w tym dużych firm transportowych i spedycyjnych. Przeszkolił kilkadziesiąt tysięcy menedżerów i handlowców. Autor wielu pozycji książkowych poświęconych tematyce transportowej i handlowej, m.in.: „Transport w przedsiębiorstwie. Logistyka, spedycja i reklamacje.”, „Negocjowanie i zawieranie umów handlowych.” (wydanie elektroniczne EBOOK 2015), „Umowy w handlu krajowym i zagranicznym. Nowe bazy dostawy, pułapki, zabezpieczenia.” (2015), „Negocjowanie i zawieranie umów handlowych. Analiza uwarunkowań, ryzyk, pułapek i zabezpieczeń.”, Biblioteka Nowoczesnego Menedżera (2014), „Handel zagraniczny dla menedżerów.”, „Prawo międzynarodowe. Transakcje międzynarodowe.” Podręcznik na Studia MBA, „Międzynarodowe reguły realizacji kontraktu. Incoterms. Combiterms. Amerykańskie Definicje Handlowe RAFTD.”, „Leksykon handlu zagranicznego. Rozliczenia finansowe.” „Poradnik eksportera komponentów.”, „Słownik dokumentów handlu zagranicznego. Opis i wzory dokumentów.”, „Eksport – import według Incoterms.”, „Realizacja kontraktu importowego i eksportowego.”, „Realizacja transakcji importowej.”, „Wykładnia terminów handlowych Incoterms.”

Cena promocyjna szkolenia online wynosi 890 zł. netto + 23% VAT i obejmuje: wysoki poziom merytoryczny szkolenia, uczestnictwo w szkoleniu w małych grupach, materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej PDF, zaświadczenie ukończenia szkolenia w postaci elektronicznej PDF. Cena po okresie promocji: 990 + 23% VAT.

SZKOLENIE ON-LINE: Do udziału w szkoleniu online potrzebny jest komputer lub urządzenie mobilne z wbudowaną kamerą i mikrofonem oraz dostępem do Internetu. Minimalne wymagania sprzętowe - laptop/komputer PC, MAC z najnowszą wersją przeglądarek internetowych (Chrome, Edge, Firefox), podstawowa kamera internetowa i mikrofon, dostęp do sieci Internet. Minimalna przepustowość łącza internetowego odbiorcy to 10 Mb/s, zalecana: 25 Mb/s. Instrukcja udziału w szkoleniu on-line zostanie przekazana wraz z potwierdzeniem realizacji szkolenia i pozostałymi informacjami organizacyjnymi. ATL nie ponosi odpowiedzialności za brak możliwości korzystania z części lub całości szkolenia, jeśli niemożność ta spowodowana jest brakami technicznymi, w szczególności z powodu niewłaściwej konfiguracji przeglądarki internetowej/oprogramowania, niedostatecznej wydajności sprzętu oraz przerw i awarii technicznych dostawcy Internetu, leżących po stronie Uczestnika/ Zleceniodawcy/ Zamawiającego. Szkolenie realizowane jest zgodnie z ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2016 r. poz. 1030).

Wszystkie nasze szkolenia mogą zostać zrealizowane w formie zamkniętej (in company) u Państwa, również on-line. Szkolenia takie oferujemy grupom już od 4-5 osób. Istnieje możliwość modyfikowania ich programów do Państwa potrzeb i łączenia różnych tematów tego samego trenera. W przypadku zainteresowania taką formułą, uprzejmie proszę o kontakt, przygotujemy ofertę dla Państwa.
Organizator:ATL "Achievement Through Learning" Sp. z o.o.
Kontakt:ul. A. Locciego 26, 02-928 Warszawa,
tel.: 22 8533523 tel. kom.: 607 573 053
e-mail: atl@atl.edu.pl www: https://www.atl.edu.pl/
Link:Więcej