Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Scania idzie o krok dalej

Utworzona: 2024-04-18


Obecny asortyment pojazdów z napędem elektrycznym producenta wykracza daleko poza początkową ofertę obejmującą tylko najpopularniejsze modele.

Komponenty i rozwiązania wprowadzane w ramach obecnie dostępnej oferty powinny wzbudzić zainteresowanie przewoźników i operatorów zajmujących się dystrybucją lub działalnością budowlaną. Jednym z nich jest podwójna oś do akumulatorowych pojazdów elektrycznych, dzięki której możliwy jest wybór różnych zabudów takich jak wywrotka, podnośnik hakowy, betoniarka, bez godzenia się na kompromisy jeśli chodzi o przyczepność i ładowność. Ponadto dostępne są dwie wersje silnika elektrycznego EM C1-2 o mocy 210 kW i 240 kW, które doskonale nadają się do niektórych zastosowań w budownictwie, ponieważ oferowane zakresy mocy (285 KM lub 326 KM) są zbieżne ze specyfikacją dla ciężarówek używanych w tym segmencie. EM C1-2 jest fizycznie krótszy niż jego mocniejsze wersje, co zapewnia więcej miejsca na akumulatory i/lub sprzęt, taki jak nogi podporowe. To wszechstronna jednostka napędowa do wielu lżejszych zastosowań, łącząca niską masę z dużą mocą wyjściową, dużym momentem obrotowym i płynnym dostarczaniem mocy za pomocą dwóch biegów. Nadaje się zarówno do zastosowań w miejskim transporcie dystrybucyjnym, jak i do realizacji różnych usług komunalnych. W typowej ciężarówce dystrybucyjnej nosi on oznaczenie Scania 24 P (jeśli jest to wersja o mocy 240 kW).

Rynek pojazdów elektrycznych w niektórych obszarach rozwija się szybciej niż w innych. Większość z nich jest związana z dostępnością infrastruktury ładowania (i dostępem do zasilania). Znalezienie odpowiedniego rozwiązania w zakresie ładowania nie musi być jednak skomplikowane. Scania może przeprowadzić klienta przez cały proces i pomóc mu wybrać odpowiednie rozwiązania w zakresie ładowania. Kolejnym obszarem, który początkowo stwarzał pewne wyzwania w związku z przechodzeniem na napęd elektryczny, jest przystawka odbioru mocy (PTO). Obecna oferta obejmuje szereg różnych rozwiązań w tym zakresie. Elektryczne ciężarówki producenta wyróżniają się także pod względem wydajności i trwałości akumulatorów, które zapewniają przebieg do 1,3 miliona kilometrów, czyli na cały okres eksploatacji ciężarówki. A ich ślad węglowy stanowi około jednej trzeciej średniego poziomu w branży, ponieważ są one produkowane w północnej Szwecji przy użyciu energii elektrycznej wolnej od paliw kopalnych. Scania wybrała akumulatory litowo-jonowe o kształcie pryzmatycznym montowane w zestawy o pojemności 416 lub 624 kWh.

Źródło: Scania
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels