Światowa premiera modelu miała miejsce w październiku ubiegłego roku. Wysoka pojemność akumulatora, wynosząca ponad 600 kWh, oraz nowa, szczególnie wydajna elektryczna oś napędowa umożliwiają przejechanie do 500 km bez ładowania pośredniego. Oprócz ładowania CCS prądem o mocy do 400 kW eActros 600 będzie dostosowany do ładowania megawatowego (MCS). Pojazd wyróżnia się całkowicie nową, minimalistyczną stylistyką, którą cechują wyraźne linie i aerodynamiczny kształt. Ma też wyznaczyć nowe standardy w zakresie kosztów operacyjnych i w dłuższej perspektywie będzie w stanie zastąpić większość pojazdów z silnikiem Diesla w segmencie transportu długodystansowego. Istotą oferty niemieckiego producenta w zakresie dalekobieżnego transportu akumulatorowo-elektrycznego jest dostarczenie klientom kompleksowego rozwiązania obejmującego pojazd, doradztwo, infrastrukturę ładowania oraz powiązane usługi. Oprócz ciągnika siodłowego, eActros 600 będzie dostępny jako podwozie pod zabudowę.
Źródło: Daimler Truck
Utworzona: 2024-03-14