Pojazdy elektryczne powinny zawsze wyjeżdżać z naszych warsztatów z akumulatorami naładowanymi co najmniej do 80 procent pojemności, aby natychmiast po serwisie mogły wyruszyć w trasęJedną z zalet systemu ESS jest to, że moc potrzebna do ładowania akumulatrów ciężarówek przebywających w serwisie jest zawsze dostępna. Właściciel firmy podkreśla, że nie trzeba dokonywać wyboru pomiędzy włączonymi światłami w warsztacie lub doładowaniem pojazdów klientów. System bowiem zapewnia stałe i zrównoważone dostawy energii, działając nawet w niekorzystnych warunkach pogodowych i w okresach jej niedostatku z sieci. Gromadzi wszystkie istotne dane, od przewidywanych godzin nasłonecznienia po okresy szczytowego zapotrzebowania na energię z sieci elektrycznej. Uwzględnia je i optymalizuje swoją pracę, aby zawsze uzyskiwać najwyższą wydajność i korzystać z energii po najniższych kosztach. Prąd elektryczny zmagazynowany w stacjonarnych akumulatorach można wykorzystywać nie tylko na potrzeby warsztau, ale i odsprzedawać operatorowi sieci podczas wzmożonego zapotrzebowania na energię po taryfach szczytowych. Rob van Erp, odpowiedzialny w firmie PACCAR Parts Europe za innowacje i programy strategiczne, zapewnia, że zainteresowanie inteligentnym systemem zasilania wykazują inni dealerzy.
wyłuszcza swoją filozofię Ronald Janssen, właściciel BEST Trucks.
Źródło: DAF Trucks