Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Głos kobiet-kierowców jest ważny

Utworzona: 2024-04-17


Od 2022 roku MAN Truck & Bus prowadzi warsztaty pod nazwą „WoMAN”, poświęcone rozwojowi ciężarówek. Celem inicjatywy jest zebranie pomysłów na to, w jaki sposób producent może w większym stopniu uwzględnić specyficzne potrzeby kobiet-kierowców.

Producent ciężarówek wskazuje, że do tej pory w branży panowało bardzo jednostronne podejście skupione głównie na potrzebach i stylu życia mężczyzn. Program „WoMAN” ma więc zminimalizować niedostatek danych na temat kobiecej perspektywy.

Inicjatywa „WoMAN” pokazuje różnice

Projektując nowe pojazdy, MAN zawsze skupiał się na kierowcach obu płci. Zespół „WoMAN” stara się lepiej poznać codzienne życie zawodowe kobiet-kierowców i zwrócić uwagę na różnice między płciami. Celem jest uatrakcyjnienie pojazdów i zawodu kierowcy dla kobiet. Dlatego zespół producenta z działów inżynierii i projektowania, pod kierownictwem psycholog dr Sigrun Weise i działu MAN Market Research, specjalnie zaprasza kierowczynie na warsztaty, zbierając i analizując ich doświadczenia. Kobiety-kierowcy są średnio o 7 lat młodsze, 11 centymetrów niższe i 18 kilogramów lżejsze od swoich kolegów. Na warsztatach omawiane są takie zagadnienia jak preferowana szerokość łóżka, czy w kabinie powinny znajdować się umywalki lub toalety oraz jaka jest idealna liczba gniazdek, aby można było korzystać z urządzeń elektrycznych, takich jak suszarki czy prostownice do włosów.

Wzrasta udział płci pięknej wśród kierowców zawodowych

Panie stanowią coraz większą grupę kierowców w Niemczech. Odsetek kobiet posiadających prawo jazdy uprawniające do prowadzenia ciężarówki wzrósł ostatnio o ponad 2%. Jak pokazują dane Federalnego Urzędu ds. Transportu Towarowego, odsetek ten ciągle rośnie. W latach 2011–2021 udział kobiet przygotowujących się do zawodu kierowcy zawodowego wzrósł z 4 do 11%.

Mimo wszystko, porównując 30 000 praw jazdy wydanych dla kobiet z około 1 000 000 dla mężczyzn, dysproporcja jest nadal ogromna. Widzimy również, że głos kobiet-kierowców ma znaczenie w mediach społecznościowych wyjaśnia prowadząca warsztaty dr Sigrun Weise.
Codzienne życie zawodowe kobiet-kierowców ciężarówek będzie przedmiotem dalszych badań prowadzonych za pomocą szczegółowych kwestionariuszy. Pomoże to uwzględnić oczekiwania płci pięknej w procesie opracowywania pojazdów i zainicjować ulepszenia.

Nie znam innego producenta samochodów ciężarowych, który byłby tak zainteresowany potrzebami kobiet-kierowców jak MAN Truck & Bus mówi Ines Böttcher.
Dla nas kobiet-kierowców byłoby super, gdybyśmy za kilka lat mogły zobaczyć, że nasze sugestie zostały wzięte pod uwagę przy projektowaniu pojazdów ciężarowych dodaje Christina Scheib.


Źródło: MAN Truck & Bus
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
TRONIK Spółka z Ograniczoną Odpowiedzialnością Spółka Komandytowa


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels