ID: 278813
Pauza 9h jak to rozumieć?
ID: 278813
ID: 278813
Witam, moje pytanie dotyczy takiej symulacji: mój czas pracy (jazda+praca) wynosi 12:30h czy w takiej sytuacji uwzględniając oczywiście ilość pauz 9h taka wykonac i tachograf odliczy mi dobrze pauze?
Witam, moje pytanie dotyczy takiej symulacji: mój czas pracy (jazda+praca) wynosi 12:30h czy w takiej sytuacji uwzględniając oczywiście ilość pauz 9h taka wykonac i tachograf odliczy mi dobrze pauze?
~Kierowca*.45.105.251
*.45.105.251
Posty (13)
~Kierowca | jak w temacie... | |||
~Bolek | Kolejny niedouczony zagraniczny tuman zamiast przejść szkolenie chce uczyć się na forum. | |||
~Kuc | Wytłumacz pierwszoroczniaków i nie drzyj ryja; ) Jak nie wiesz jak pomóc to nie krytykuj. | |||
~Tomek. | Spokojnie ten kiero niebawem firme zaklada. Bo nie będzie dziada dorabial. | |||
~Tomek. | Intelektualnie jest podobny do 80% polskich psefoznikowi, czyli kiero na swoim. | |||
~K. | Kierowca gdzie kończyłeś kwalifikacje? Pewnie egzamin za masło zdany Raptem 3 regułki do zapamiętania i tuman nie rozumie o co chodzi | |||
tagoo
| Pier. dolenie... | |||
~Bolek | Kuc, od tego są szkolenia nie uniwersytet parkingowy. To nie nowe regulacje, działają od dawna. Ciekawe jaką wiedzę kierowca chciałby uzyskać. | |||
~!!!iiii | Kierowca TAK | |||
~Bolek | Wykrzyknik, wytłumacz jeszcze koledze aby zrozumiał dlaczego. Tak na przyszłość. | |||
~Kuc | -To nie nowe regulacje" Ale szofer nowicjusz pierwszoroczniak. Kolega jeździł tydzień na jednej tarcze bo nikt go na kursie nie poinformował o tym, że trzeba zmieniać. Instruktor obsługi tachografu mówił, że na nim jest wszystko tylko nie wspomniał o tym jak się dobrać do tego, "wszystko" | |||
szatan
| Rozumie ktoś jego pytanie? bo wygląda jak by mu to czat GPT1 przetłumaczył. Zgaduję że pyta czy tachograf potrafi liczyć, odpowiedź brzmi: jeśli mu się nie przeszkadza to liczy dobrze. | |||
~Hol | . ~Kierowca "... mój czas pracy (jazda+praca) wynosi 12:30h... " Jako info. Kierowca w jednej DOBIE pracowniczej (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy) może mieć czasu pracy ("jazda" i/lub "młotki") nie więcej niż 12 godzin (Uoczpk Art. 8 ust. 1, Art. 15 ust. 1). W ciągu 13-15 godzin może trwać u kierowców tylko zmiana pracownicza która obejmuje wszystkie czynności (jazdę, inną pracę, dyspozycji / dyżury, przerwy) lecz ani jak nie czas pracy ("jazda" i/lub "młotki") Czas PRACY ("jazda"+"młotki") reguluje Ustawa o czasie pracy kierowców i ogranicza w okresie zmiany pracowniczej (od lutego 2022 r. ), w okresie doby pracowniczej (24 kolejne godziny od rozpoczęcia pracy), w okresie jednego tygodnia, w przyjętym okresie rozliczeniowym i w okresie roku. Czas JAZDY reguluje Rozporządzenie (WE) nr 561/2006/2020 i ogranicza w okresie dziennym czasu prowadzenia pojazdu, w okresie jednego tygodnia i w okresie dwóch tygodni. Każdego czasu, zależnie od konieczności, trzeba pilnować i dotrzymywać (żadnego priorytetu Rozporządzenie nad Umową, lub odwrotnie, nie ma i Rozporządzenie z Umowąn ie są sprzeczne) "... czy w takiej sytuacji.. ilość pauz 9h taka wykonac i tachograf odliczy mi dobrze pauze?" Jako info. Jeśli dzienny czas jazdy przypada na przełomie dob to funkcja wyświetlacza w tachografie cyfrowym na końcu (która podsumowuje czas jazdy z piktogramem kierownicy) wskaże dzienny czas jazdy omyłkowo, bo podsumowuje czas jazdy (jak i inne czynności) - od 00:00 do 24:00, czyli za dobę kalendarzową. Jak przykład: - jazda, po rozpoczęciu pracy / zmiany, od 22:00 do 01:00 (03h00) - jada od 02:00 do 05:00 (03h00) - jazda od 06:00 do 09:00 (03h00), przed zakończeniem pracy / zmiany i odpoczynkiem do 24:00. Funkcja wyświetlacza na końcu (która podsumowuje czas jazdy z piktogramem kierownicy) wskaże tylko - 07h00, chociaż dzienny czas jazdy (od 22:00 do 09:00) jest - 09h00. Inny przykład: - jazda, po rozpoczęciu pracy / zmiany (przed odpoczynkiem), od 02:00 do 04:00 (02h00) - jada od 06:00 do 09:00 (03h00) - jazda od 10:00 do 12:00 (02h00), przed zakończeniem pracy / zmiany i odpoczynkiem do 23:00 - jazda, po rozpoczęciu kolejnej (nowej) pracy / zmiany od 23:00 do 02:00 (03h00) Funkcja wyświetlacza na końcu (która podsumowuje czas jazdy z piktogramem kierownicy za dobę kalendarzową - od 00:00 do 24:00) wskaże - 08h00, chociaż dzienny czas jazdy (od 02:00 do 12:00) jest tylko - 07h00 a czas jazdy w dobie pracowniczej (od 02:00 do 02:00) jest - 10h00. Zaczynając nową DOBĘ pracowniczą, trzeba zawsze pilnować czasu pracy w poprzedniej nie zakończonej DOBIE pracowniczej, żeby nie przekroczyć ilość dozwolonych godzin pracy w tej DOBIE poprzedniej, jak i pilnować czasu pracy z godzinami pracy w pore nocnej (maksymalnie10 godzin pracy) w okresie zmiany pracowniczej (po kraju) / doby pracowniczej (poza krajem w UE). UWAGA!!! Ograni czenie 10 godzin PRACY ("jazda" i/lub "młotki") z godzinami pracy w pore nocnej dotyczy okresu między dwoma kolejnymi okresami dziennego odpoczynku albo dziennego i tygodniowego okresu odpoczynku (Uoczpk Art. 2 pkt. 6a, Art. 21 od lutego 2022 r. ). Wiadomość : "Co przyniesie przewoźnikom nowy rok?" Utworzona : 2021-12-28 Źródło : etransport. pl "... Styczeń 2022 - NOWE PRZEPISY KRAJOWE... Zmiany w USTAWIE O CZASIE PRACY KIEROWCÓW... - Zmieniono zasady organizacji pracy nocnej - ograniczenie do maksymalnie 10 godzin pracy będzie dotyczyło okresu pomiędzy dwoma odpoczynkami dziennymi, a nie, jak było dotychczas, okresu 24 godzinnego (doby pracowniczej). ZMIANA NIEZGODNA Z PRAWEM EU (sprzeczna z art. 7 ust. 1 dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 marca 2002 r. w sprawie organizacji czasu pracy osób wykonujących czynności w trasie w zakresie transportu drogowego - PRZEPIS jeszcze nie wszedł w życie, a już NIE MOŻE BYĆ STOSOWANY ZE WZGLĘDU NA SUPREMACJĘ PRAWA UE NAD KRAJOWYM)... " Ograniczenie 12 godzin PRACY ("jazda" i/lub "młotki") dotyczy okresu 24 kolejnych godzin, poczynając od godziny, w której kierowca rozpoczyna pracę (Uoczpk Art. 8 ust. 1, Art. 15 ust. 1). Ograniczenie 9 lub 10 godzin JAZDY dotyczy okresu "dziennego czasu prowadzenia pojazdu" od zakończenia jednego dziennego okresu odpoczynku do rozpoczęcia następnego dziennego okresu odpoczynku lub pomiędzy dziennym okresem odpoczynku a tygodniowym okresem odpoczynku ( Rozp. (WE) nr 561/2006/2020 Art. 4 pkt. k, Art. 6). |
Opcje - szybkie linki
Wybierz
Wątki Admina
Wybierz
TOP 20 - przez was wybrane
Wybierz
OSTATNIO KOMENTOWANE
Ogromna prośba...
Reklama to nasze JEDYNE źródło dochodu.
Reklam nie jest wiele, nie wyskakują, nie zasłaniają żadnych treści, ale umożliwiają utrzymanie redakcji.
Proszę pomóż, dodaj etransport.pl do wyjątków Twojej aplikacji.