Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

”U nas jest konkret: cena, ładunek, decyzja i jedziemy!”

Utworzona: 2017-12-11


www.inviPay.com: Na rynku działają już giełdy transportowe i mają się dobrze. Niektóre nawet bardzo dobrze! Czy w związku z tym jest potrzeba, by powstała platforma internetowa INFRACHT, która łączy zleceniodawców z przewoźnikami i spedycją?


Miłosz Królczyk www.infracht.pl : Sam pracowałem kilka lat w spedycji i to w największej firmie tego typu w Europie. Jednak obserwuję też polski rynek transportowy od lat i wiem, że wszystkie platformy łączące przewoźników ze zleceniodawcami można policzyć na palcach jednej ręki. Ponadto trudno na nich o jakieś innowacje.

My zaproponowaliśmy absolutnie nowe narzędzie oparte na nowych technologiach po to, by maksymalnie ułatwić i przyśpieszyć kontakt miedzy kontrahentami transportowymi. Zdajemy sobie sprawę z tego, że na rynku transportowym chodzi przede wszystkim o czas i pieniądze, dlatego tworzymy platformę, która ma się przyczynić do sprawniejszego organizowania procesów transportowych.

I na tym właśnie polega różnica między innymi giełdami transportowymi a INFRACHTem?

MK: Różnica przede wszystkim polega na tym, że na jednej platformie mamy trzy sposoby wystawiania i pozyskiwania ładunków: zapytanie ofertowe, „Kup Teraz” i aukcję odwróconą, które są wykorzystywane w zależności od potrzeb danego użytkownika. Dodatkowo platforma wyposażona została również między innymi w możliwość wysyłania szeregu powiadomień e-mail, które informują np. o statusie oferty, terminie ważności dokumentów lub pojawiających się nowych ładunkach.

INFRACHT.com

A czy istnieją takie giełdy transportowe w Internecie na zagranicznych rynkach?

MK: Nie ma takich, które łączą te trzy funkcje, o których wcześniej mówiłem: zapytanie ofertowe, „Kup Teraz” i aukcję odwróconą. Istnieją giełdy, które oferują jedną z tych możliwości, ale takiej zintegrowanej wersji nigdzie nie widziałem.

A czy Wy macie w planach ekspansję zagraniczną?

MK:Oczywiście! Ale najpierw Polska, po kolei: najpierw przewoźnicy, po 5 miesiącach mamy już ich kilka tysięcy, a od nowego roku zaczynamy pracę nad pozyskiwaniem zleceniodawców.

Co jeszcze jest, Pana zdaniem, udogodnieniem dla użytkownika platformie INFRACHT?

MK: Zapewniamy możliwość wglądu do kluczowych w biznesie transportowym dokumentów, które są weryfikowane przez nasz wewnętrzny dział obsługi klienta a następnie skanowane i załączane na platformie, dzięki czemu na profilu każdego użytkownika można zobaczyć licencje, ubezpieczenia oraz inne istotne dokumenty potencjalnych kontrahentów.

Czy w tym momencie też informuje się o terminach płatności za faktury?

MK: Tak, ale niestety niewielki procent użytkowników uzupełnia te dane. Widzimy, że najczęściej robią to te firmy, które płacą po 30, 45 dniach.

Jak widzi pan dostępność firm faktoringowych na stronie INFRACHTu?

MK: Przewoźnicy potrzebują faktoringu i będą go potrzebować dopóki rynek transportowy nie zacznie się zmieniać. Sześćdziesięciodniowy termin płatności to problem z płynnością dla przewoźnika, a przecież są i dłuższe. Obecnie nie podjęliśmy konkretnych kroków, ze względu na to, że jesteśmy skoncentrowani stricte na rozwoju platformy, ale też niczego nie wykluczamy w zakresie współpracy z faktoringiem.

Z czego dokładnie wynikają długie terminy płatności w transporcie?

MK: Kiedy rynek transportowy zaczął się rozwijać w Polsce, wielu ludzi decydowało się na zakup ciężarówki. Podaż usługi transportowej na rynku w pewnym momencie stała się tak wysoka, że ceny za transport spadły, a terminy płatności zaczęto wykorzystywać jako warunek negocjacji i tak to się utrzymuje do dzisiaj. Widzimy jednak, że sytuacja powoli zaczyna się zmieniać.

A wracając do faktoringu – jest on w tej chwili niezbędny i nawet przy pewnym skróceniu terminów płatności w transporcie jeszcze długo taki pozostanie.

A czy z Waszej strony odbywa się jakaś weryfikacja użytkowników?

MK: Owszem, tak jak wspominałem każda firma dołączająca do Infracht jest weryfikowana. Współpracujemy między innymi z biurem informacji gospodarczej InfoMonitor. Do korzystania z systemu dopuszczane są wyłącznie niezadłużone podmioty. Ogranicza to ewentualne nadużycia finansowe. W zależności od tego jaką formę prawną przyjęła firma, jest ona sprawdzana w KRS lub CEIDG. Wymagane dokumenty w przypadku przewoźnika lub spedytora to: OCP/OCS oraz licencje transportowe i spedycyjne. Wszystkie dokumenty są archiwizowane i podpinane do profilu danego użytkownika Infracht. Na dokumenty, dla bezpieczeństwa, nanoszony jest znak wodny.

Jak wygląda Wasz model biznesowy, na czym zarabiacie?

MK: Przewoźnicy korzystają z naszej platformy za darmo. Zleceniodawcy i spedytorzy mają bezpłatny dostęp do platformy do końca czerwca 2018 roku. Po tym okresie proponujemy użytkownikom zlecającym transporty bardzo elastyczne rozwiązanie kosztowe w zależności od tego jak dużo i często chcą korzystać z platformy. Nie ma potrzeby, aby wiązać się np. 12-miesięczną umową na świadczenie usług.

INFRACHT.com
Do ulubionych


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels