Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Proszę o pomoc z tachografem Stoneridge Exakt Duo2 - Przeprawa promowa!

ID: 218898


Witam, do nie dawna pływam na Skandynawie na starym tacho, gdzie wbijałem po prostu przeprawe promową gdy już stanąlem na promie, a wczesniej na parkingu robilem zakonczenie.
Teraz wsiadłem na nowego Dafa gdzie jest ten cały nowy, przeswietny tachograf i tutaj mam problemy. Czytałem insturkcje, i jest tam napisane, iż przeprawe promowa powinienem wbic dwa razy. Wedlug opisu wyglada to tak: dojezdzam na parking, mam przerwe oczekujac na prom, stoje np 2 godziny, i wiem ze zachwile bede wjezdzal na prom, wiec przed ruszeniem wlaczam przeprawe promowa, wjezdzam na prom, tam staje na, łóżku" i sobie plyne, gdy dobijam do portu to przed samym zjazdem z promu wbijam drugi raz opcje przeprwy promowej. I tak tez robilem, niestety tacho nie zaliczylo mi promu i musialem od nowa stac co najmniej pelne 9 godzin, Moze sie wypowiedziec ktos kto uzywa takie samo tacho? Sluchalem opowiesci kierowcow w porcie to masa roznych wersji, leb juz mi peka... A niestety te tacho pokazuje wszystko dokladnie i jak nie zaliczy promu to nie pojade bo zaraz krzyczy ze czas na odpoczynek, ostatnio tak mialem bo nie zaliczylo mi promu i krzyczalo ze czas pracy mi sie skonczyl, w*ia mnie ono nie milosiernie, prosze o pomoc.

Posty (59)

gustav
D. pa
gustav
. u..
~kier
GUTAV TY IMBECYLU FORUMOWY. WCZORAJ TO JUZ NIE MIALEM OCHOTY Z TOBA PISAC. NAPISZ MI OSLE NA KTORYM PROMIE PLYNAC Z ANGLII DO IRL WYJDZIE CI PELNY ODPOCZYNEK DZIENNY? BO PLYWALEM Z CZTERECH MIEJSC I TYLKO NA JEDNYM WYCHODZILA MI PAUZA 9 GODZ. I NIE PIER DOL GLUPOT ZE KTOS NIE BYL I NIE WIDZIAL BO TAKIM TROLOM FORUMOWYM JAKIM JESTES TY TO MOGE NAPLUC W TWARZ CIENIASKU MAMUSI. SIEDZISZ TYLKO NA TYM FORUM I WIECZNIE WSZYSTKIM UWAGII ZWRACASZ. WIEM ZE WIEKSZOSC KIEROWCOW TO LUDZIE BEZ WYKSZTALCENIA ALE NA FORUM ALBO NA PARKINGACH WIEDZA WSZYSTKO NAJLEPIEJ. OWSZEM MOZESZ PLYNAC SOBIE KONTENEROWCEM FIRMY COBELFRET Z BELGII KTORY ZABIERA SOBIE NA POKLAD PARE CIEZAROWEK I PLYNIE SPOKOJNIE 45-47 GODZ ALE NIE O TAKICH PRZEPRAWACH TUTAJ JEST MOWA. BARAN Z CIEBIE I TYLE. A JA JEZELI CZEGOS NIE WIEM TO SIE NIE UDZIELAM W PRZECIWIENSTWIE DO TAKICH BURAKOW JAK TY.
gustav
~kier
2017-06-23 21:07:01 Jezdzilem kiedyś dafem 106 z tym tach na Irlandie. Także przy przeprawach promowych zawsze była kiszka z tym dziadostwem. Wbijalem jak należy a później po rozpoczęciu pracy caly czas wyswiatlal mi się tachograf ze czas pracy przekroczony także tak to już jest z tym badziewiem.


Potrzebowałeś 13 godzin by się zorientować, że nie jest problem z tachografem lecz ze zbyt krótkim czasem odpoczynku.
Lepiej późno niż wcale!!!
~Pretorian
, logicznym jest, ze ustawia sie " prom " tylko raz.
chyba ze plyniesz dwoma promami

bo po jaki chu przy zjedzie z promu chcesz ustawic tacho na przeprawe promowa, skoro juz ja zakonczyles? "

Bo najwidoczniej w tym tacho nie ustawia sie jak w starym typowo, przeprawy" tylko zaznaczasz w nim dwa momenty ktore przerywaja przerwy na wjazd i zjazd... panie ktosik -, -
~Pretorian
I dolączam sie do pytania co za roznica ile plynie prom? Jesli plynie nawet tylko 3 godziny to chyba jest po to przerwa promowa zeby te 3 godz zaliczyc do reszty godzin odpoczynku? Przyklad stalem czekajac na prom 5 godz, 3 plynalem, i kolejne 3 stalem w porcie gdy zjechalem z promu - daje to 11 godzin. Ludzie...
~kier
No przeciez proste jak rucha nie wiec w czym jest problem? To wielki pan KIEROWCA o pseudonimie Gustav ktory wszędzie byl i wszystko widzial siedzi na forach i do*a się do wszystkich po kolei. W rzeczywistości ciekaw jestem jak jest naprawdę bo zapewne h uja wie.
visitors
dlatego Pretorian i tobie podobni macie problem z ta przeprawa

i ma znaczenie ile plynie prom. tacho o tym wie, a wy mozecie sobie poczytac przepisy

~Pretori an
2017-06-24 15:01:04 Jesli plynie nawet tylko 3 godziny to chyba jest po to przerwa promowa zeby te 3 godz zaliczyc do reszty godzin odpoczynku?


ale z oczywiscie ze nie

1

~kier
Gdy prom plynie powyżej 3 godz musi być zapewnione miejsce sypialne. I tylko wtedy można robic odpoczynek dzienny na promie. A nie jak to niektórzy robia sobie odpoczynek dzienny na promie z Calais do Dover i twierdza ze to przechodzi.

1

~Draconis
Akurat do Skandynawii z reguly plynie sie 7 godzin i sa miejsca do spania.

, dlatego Pretorian i tobie podobni macie problem z ta przeprawa"
To Visitors to wytlumacz, co i jak. Bo takie wypowiedzi za duzo nie wnoszą do wątku.
~Draconis
, ale z oczywiscie ze nie" - czemu nie?
visitors
wyzej masz napisane.
wlacza sie raz przeprawe promowa.

1

~kier
A do IRL z Liverpool do Dublina spokojnie wyjdzie ci 9 godz na promie, z Holyhead do Dublin 4, 5-5 godz, z Cainryan (szkocja) do Belfastu 2, 5-3 godz, i z Fishguard do Rosslare nie pamietm bo plynalem 1 raz ale pauzy 9 godz nie zrobisz. Oczywiście wszystko może się wydluzyc z powodu trudnej sutaucji pogodowej na morzu. Raz plynalem z Belgii do Belfastu kontenerowcem firmy Cobelfret który plyna 47 godz. Byłem ja i kierowca z Litwy, czyli dwa auta i full kontenerow.
Mango
Prom dwie zasady.
Max 2xprzerwa
I
1godzi na na wjazd i zjazd z promu
Pauza tylko regularna dzienna 11godz.
Koniec spekulacji
~Ordynator ku-ku
A w Sosnowcu kurna?

1

Borsuk183
Ku-ku, w Sosnowcu miejscowi mają zaliczone 45h a hanys nie zawsze zrobi 24h. Reszta według uznania.
~Żaba
Ppp
~Żaba
Kolego, po wjechaniu na prom ponownie ustawiasz w tacho na prom. Jak będziesz zjezdzal z promu juz nic nie robisz, w prawym dolnym rogu wyswietla sie ile jeszcze musisz dokręcic pauzy
~Żaba
Najlepiej, skontaktować się z producentem owego tachografu i z nikim wiecej. Takie są moje doswiadczenia z tym tacho, że kazdy mowi co innego, a jak przyjdzie co do czego to sie wypieraja. Nawet w itd nie wiedzieli co zrobic. A mądrali parkinkowych pozdrawiam i zycze dalszej niewiedzy z tym tachografem. Co jeden to mądrzejszy.
laki81
Żaba i co na to producent tego tacha?Podzielisz się swoją wiedzą?Pozdrawiam.
~Żaba
W instrukcji jest napisace, co zrobic ale bardzo nie precyzyjnie. Stoisz i czekasz na prom i konczysz tacho i leci pauza, przed ruszeniem na prom wciszkasz prom, automatycznie pokazuje ile masz czasu na jazde, i automatycznie zapisuje pauze którą odstałes przed ruszeniem, po zaparkowaniu ponownie wciskasz w tacho na prom i pokazuje. Zjezdzajac juz nic nie robisz. A tacho pokazuje ile min na zjazd i ile czasu musisz jeszcze dokrecic pauze.
~Żaba
Nie mam pojęcia skąd kierowcy wzieli taką teorie, ze przed ruszeniem z promu robią rozpoczęcie w tacho, dojezdzaja do parkingu zakanczaja tacho i dokrecaja brakujaca pauze. Na moje pytanie kto im tak kazal, mowili ze zawsze tak robia, aczkolwiek potem im tacho krzyczy, ze pauza sie nue wykrecila ignorują i jada. Jesli nie mozna komus pomoc bo sie na czyms nie zna lepiej milczec.
~fryc
Żaba jakieś dziwne problemy sobie tworzysz.
~Żaba
Fryc- nie mąc, że jakieś problemy tworzę. Mam takie wrażenie, że jeśli ktos się na czyms zna, to siedzi cicho, a ktos co się nie zna opowiada bzdury. Opisałem swoją historię z tym tachografem i tyle. Mam nadzieję, ze tym wpisem komuś pomogę. Pozdrawiam.

1

laki81
Żaba dziękuję i miłego weekendu.
~Grzegorz
Tachograf omawiany udziela wisli wskazowek ktore mozna wylanczyc, ale po co skoro ktos takie urzadzenie wymyslil, nasze dafy po odbiorze z salonu bo roznych dziwnych wskazaniach dla kierowcow podwojnych obsad pojechaly na aktualizacje i jest ok. Rozpisaliscie sie ale nie o tachografie.
Borsuk183
Jeśli już piszecie z sensem na stary temat to podpowiedzi gdzie jest problem z tym urządzeniem.
Mianowicie wersja oprogramowania powyżej 7. 6 zalicza "prom" do pauzy jeśli procedura została zachowana.
Soft poniżej, czyli 7. 4, 7. 3, 7. 2... nigdy nie zaliczył i zawsze twierdził że czas na przerwę.
Taki to urok tego "pudełka".
Borsuk183
Podpowiem* sorry, t9.
~Przydrożny inspektor
Przyczyny pojawienia się takiego komunikatu w tacho Stoneridge mogą być różne:
1. W okresie kontrolnym (24 godz. ) nie zawarł się w pełni odpoczynek 11-godz.
2. Przekroczono maks. łączny czas (60 min. ) jakim można przerwać odpoczynek w celu wjazdu (i ewentualnie jeszcze zjazdu) na prom.
3. Odpoczynek został przerwany więcej niż dwiema czynnościami (pamiętajcie, by w razie przestoju podczas wjazdu i zjazdu nie przełączać n a "łóżeczko", tylko pozostawić tacho w trybie innej pracy - "młotki"). "Łóżeczko" wyłącznie podczas pierwszej części pauzy przed wjazdem na prom, potem po ustawieniu się na promie i ewentualnie po zjeździe w porcie docelowym, jeśli trzeba uzupełnić pauzę do wymiaru 11 godzin.
~to znowu ja
ale nuda na tej szwedzkiej emeryturce...
Odpowiedzialność

Novemedia Ltd nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych tutaj ofert, postów i wątków. Osoby zamieszczające treści naruszające prawo lub prawem chronione dobra osób trzecich mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną. Powyższy adres IP będzie przekazany uprawnionym organom Państwa w przypadku naruszenia prawa. Zastrzegamy sobie prawo do nie publikowania jakichkolwiek treści bez podania przyczyny.

Twój adres IP: 3.141.41.187

Dodaj
Anuluj

Opcje - szybkie linki

Wątki Admina

TOP 20 - przez was wybrane

OSTATNIO KOMENTOWANE

ZOBACZ TEŻ

Zakazy ruchu dla ciężarówek w Europie na rok 2024
trafficban.com
Przepisy kuchni kierowców - do przygotowania w trasie lub przed wyjazdem
Kuchnia kierowcy

Sprawdź dobre parkingi w Europie
Dobry parking

Warunki przejazdu na drogach w Polsce
Drogi w Polsce
Photo by Josh Hild from Pexels