Ciekawostki
Dwóch braci, którzy podróżowali po drogach Europy przez prawie pięć dekad, napędzani pasją i determinacją. Ale nagle dla Klausa i Dietmara wszystko się skończyło. Zostali odsunięci na boczny tor, jakby ich lata pracy nie miały żadnego znaczenia. Ich historia to tylko jeden z rozdziałów znacznie większego problemu: niedoboru kierowców ciężarówek.
Obecnie w Niemczech brakuje od 100 000 do 120 000 kierowców, a luka ta powiększa się z każdym rokiem. Firmy takie jak Schloms w Hanowerze polegają nawet na emerytowanych kierowcach, takich jak Henryk, który jest nadal aktywny zawodowo, mimo że ma 75 lat.
Ale czy wiek jest przeszkodą w bezpiecznej jeździe? Eksperci Dekra twierdzą, że nie.
W tym odcinku Seba opowiada o swojej ewolucji zawodowej i pokazuje, jak radzi sobie z nowymi wyzwaniami w transporcie ciężkiego sprzętu.
Bohater odcinka czyli tzw. bestia z Bełchatowa była pewnego rodzaju samoróbką, o której krąży wiele legend.
Skarbówka zmieniła interpretację. W głównej mierze chodzi o właścicieli samochodów używanych.
Ciągnik na polskich numerach, natomiast przyczepa na numerach niemieckich - czy były problemy z celnikami?
VOLVO Trucks (szw. VOLVO Lastvagnar) - producent ciężarówek z siedzibą w Goeteborgu.